Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Grootste aubergine?


Piroska

Aanbevolen berichten

Ik ben serieus bezig de grootste aubergine allertijden te kweken.. nuja voor mijn doen in elk geval

 

Ik vraag mij af, want ik kan het niet vinden en er zijn vast betere zoekers onder ons hier, wat is de grootste aubergine ooit gekweekt?

De mijne is nu nog niet heel spectaculair ik denk een kilo of anderhalf maar hij ziet er nog niet uitgegroeid uit dus hij mag blijven hangen en zal dus nog even doorgroeien, ik denk echt dat het een megajoekel wordt.

 

dus iemand? welk record moet ik breken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon zo gauw geen echt record vinden, wel een paar plaatjes en een blog±

http://sheacarver.wordpress.com/2010/06/30/italian-night—thanks-to-the-biggest-eggplant-ever/

 

23w8dgh.jpg

 

30cok5t.jpg

 

2ni1p2c.jpg

 

Ben benieuwd naar een foto van die van jou

Bij mij beginnen er net pas een paar aubergientjes in te komen. De grootste heeft nu ongeveer de maat van een kwarteleitje. Ik ga het dus niet van je winnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook telkens maar kleintjes. tot nog toe 3 eitjes geoogst...

 

Maar deze is van een ander ras, de plant was al megagroot maar de aubergine die er aanhangt is echt angstaanjagend hahaha, ik zal van de week een foto maken maar ik wacht natuurlijk het liefst tot hij op zijn grootst is. (wel echt al groter dan op jouw plaatjes hoor, het is een ronde maar toch al veel groter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, als jij de grootste aubergine kweekt gaat de prijs voor de kleinste wel naar mij denk ik.

ik heb 1 plantje met 1 mini aubergientje eraan (die dus niet groeit).

maar.... ik heb misschien wel de grootste aardappel: 538 gram.

ik weet het, haalt het niet bij jouw aubergine, maar toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb misschien wel de grootste aardappel: 538 gram.

Sorry mv Vogel maar, dan kom je echt kilo's te-kort.

Zie : http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/reuzenaardappel-gekweekt-zet-hem-hier-neer/

En als je google gebruikt zie je zelfs een claim dat iemand een aardappel zegt te hebben van 11 kilo. Dus nog even door laten groeien die pieper.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe, ik loop achter de feiten aan, er was al een teeltwedstrijd van de grootste (nee langste) aubergine.. helaas enige tijd terug

 

Ik ben er inmiddels achter dat de grootste (zwaarste) aubergine nooit geregistreerd is, jammer, dan kan ik geen record verbreken, maar misschien meld ik de mijne aan bij Guiness Book Nog heel even geduld en dan komt de foto met cm-lint en weegschaal! Hoe dan ook is hij echt een beauty!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik het wel een leuk idee Piroska, een record-topic bij te houden van allerlei groenten en/of fruit

 

De dikste van dit, de langste van dat, de zwaarste van weer iets anders.....

 

Ik Open er een topic over en dan komt jouw aubergine vast op de 1e plaats want de meldingen gaan vanaf vandaag in

 

1 uitzondering wil ik wel maken voor die mega pompoen van Frans.....die dingt mee met terugwerkende kracht.....als Frans een foto in dat topic plaatst tenminste

 

Het Grote Moestuin-forum Record Topic!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar zat ik bij de prijzen, dit jaar zie ik hier en daar een bloem verschijnen, maar nog geen aubergine in mijn tuin. Te vroeg gezaaid, gek weer, groeistilstand, er geen zin meer in hebben. Er komen wel wat nieuwe bladeren aan en nog een bloem, maar de spitvork staat klaar om ze eruit te scheppen. Bij de compost bekijken ze het dan verder maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer Huub, mijn andere 2 planten zijn ook niet het naar huis schrijven waard, wel wat vruchten maar echt formaat ei... helaas.

 

Geedee, dat vind ik een leuk idee! open dat topic maar en inderdaad die pompoen van Frans (met zijn hondje) MOET er inkomen!

Echt leuk, dan moeten we cm-lint en weegschaal ook op de foto zetten en kunnen we proberen elkaars record te verbreken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...