Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat een luxe!!

Featured Replies

Geplaatst:

Ja ik kan er zo van genieten 's morgens zo je bed uit en dan nog in je nachthemd naar je moestuin kijken naar alles wat daar groeit en bloeit!

Ik voel me net een klein boerinnetje

Van jongs af aan heeft het boerenleven mij al aangetrokken.

Ik was ook altijd te vinden op de boerderij bij ons in de buurt waar ik hielp met melken en van alles en nog wat.

Maar toch ben ik blij met m'n moestuin bakken en potten ik hoop dat ik er nog jaren plezier van heb!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:
Geplaatst:

Ja heerlijk hè!

Zo kan ik ook bij het licht van volle maan van mijn tuin staan te genieten. Heerlijk!

Geplaatst:

Juist, zo voel ik mij ook elke ochtend als ik in mijn moestuin loop met enkel de vogeltjes op de achtergrond. Ben 57 jaar en heb vorrig jaar voor het eerst in mijn leven samen met mijn man een stal uitgemest!

Marijke.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

droom lekker verder jonges het boerenleven is lang niet zo romantisch als bij boer zoekt vrouw

Geplaatst:
  • Auteur

Dat weet ik ook wel...een boerenbedrijf staande houden is hard werken! Wij hebben een eigen zaak en daar liggen we ook ons halve leven 'krom' voor!

Wat dat betreft kun je beter voor een baas werken.

En ik romantiseer het boeren leven heus niet!

Maar ja de ene mens vind dit "leuk" en de ander dat. Maar het is allemaal werken

Geplaatst:

niet de moestuintuin maar het eerlijke eten is luxe!!!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
  • Auteur

@Greetje helemaal mee eens!

Geplaatst:

sorry appelsientje voor mijn reactie ik was een beetje "grumpy "toen ik jouw verhaal las.

Eigenlijk heb je hartstikke gelijk, plattelandsleven is heeeeeerlijk, al zou je maar een klein

stukje tuin voor jezelf hebben, waar je kunt knooien en zooien, en genieten van alles wat groeit en bloeit.

Blijf genieten hoor , dat is in ons geval (hobbyisten ) belangrijker nog dan resultaat, of

genoeg opbrengst om een leven op te bouwen zoals echte boeren moeten doen .

Geplaatst:

Ik vind het ook heerlijk!

Naar mijn tomaatjes kijken, de bijen, die tussen de pompoenen door zoemen, de koolmeesjes die mijn zonnebloemen kaal plukken.

En af en toe hoor ik een stemmetje in me hoofd, die streng zegt:"Nee, nog even wachten, over 3 weken mag je je aardappels rooien!".

Geplaatst:
  • Auteur

Jammer dat het seizoen al bijna is afgelopen ik ben dit jaar pas eind mei begonnen.

Kan niet wachten tot er weer een nieuw seizoen komt!

Geplaatst:

Ik geniet hier ook enorm, 's ochtends is het eerste wat ik doe een rondje door de tuin maken. Kijken of er courgettebloemen bevrucht moeten worden. De tomaten en courgettes wat water geven. Een lelijk woord zeggen als ik ontdek dat de slakken weer een paksoy opgevroten hebben . Met enig ongeloof constateren dat de aubergines alweer een stuk gegroeid zijn. Wat rupsen van de kolen plukken en vlindereitjes wegspoelen. En vooral kijken wat er geoogst kan of moet worden en bedenken wat ik ermee ga doen.

Als ik overdag thuis ben of in m'n lunchpauze thuis kom herhaalt zich dit ritueel (soms wel heel vaak )

En 's avonds in de schemering nog een laatste rondje

Jammer dat het seizoen al bijna is afgelopen !

Ja best wel, maar ik heb voor de komende tijd ook alweer allerlei plannen. Ik wil toch proberen of ik niet wat Zuckertraube tomaatjes kan kweken voor het raam op het zuiden, en misschien probeer ik ook wel een paprikaplant (of 2) aan de praat te houden. En ik wil ook wat kiemgroentes gaan kweken.

Ik zag laatst reclame voor "crazy-pea" op 24Kitchen, maar je kunt natuurlijk ook prima zelf erwtenscheuten kweken. En dan zijn er nog veel meer kiemgroentes natuurlijk. Afijn ik ga vensterbanken te kort komen geloof ik

Geplaatst:
Jammer dat het seizoen al bijna is afgelopen ik ben dit jaar pas eind mei begonnen.

Kan niet wachten tot er weer een nieuw seizoen komt!

nou ja, afgelopen...er staan nog pastinaken, spitskool, rode kool, spruiten, snijbonen, sla, andijvie, groenlof, frambozen, bramen, rattestaart, augurken, knolselder, selder, bieten, chioggia, kruiden, tomaatjes, boerenkool, yacon, snijbiet, nz spinazie, appels, stamboontjes, heilige boontjes, bloemendaalse gele kool, zonnebloemen, mais, rucola, basilicum, pepertjes, wortel, winterprei en olijfkomkommer op me te wachten...

(ben ik iemand vergeten, jongens? Ja hier hier...mij mij... Pompo... )

Geplaatst:

Pompo hier heeft geen zin in vruchtdragen.... te koud in de achtertuin! Volgend jaar nieuwe kans in de voortuin (stukje waar de roos dit jaar stond, die moest weg voor de glasvezelkabelaansluiting) en het jaar erop misschien weer een roos terug op die plek.... Kan pompo lekker klimmen en zich in de zon koesteren....

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:
  • Auteur

Robo Ja ik heb nog snijbonen, stambonen, andijvie, sla, Sugar snaps, bietjes, prei, peterselie, wortel, veldsla, spinazie

snijbiet staan, in mijn twee bakken en potten.

En wil in oktober knoflook en ui poten. Maar ik heb nog niet een héél seizoen met de tuin meegemaakt, zoals voorzaaien binnen, ik heb nog heel veel spul zoals minitomaatjes en aubergine's mini komkommer, en pepers niet kunnen zaaien omdat ik 'te laat' begon.

Dus ik verheug me al op het nieuwe seizoen IMG052630051378715318.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.