Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bramenjam te dun.


jootje

Aanbevolen berichten

Gebruik hem eens in een shake jootje want dan maakt het niet uit of de jam dik of vloeibaar is. Mijn teveel aan jams verbruik ik op deze manier. Magere yoghurt in een blender, naar behoefte eigengemaakte jam erbij en dan even laten draaien. Simpel, maar wel lekker fris en gezond.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las in een boek over wecken en inmaken het volgende: "Ik zeg nooit dat iets mislukt is. Als de jam te dun is is het saus, als de siroop te stijf is is het gelei!"

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu terug in de pan gemikt, nog laten doorkoken een poosje. De test gedaan, met druppel op een koud schoteltje, ging goed. Dus als het goed is zou hij nu als het helemaal afgekoeld is een stuk dikker moeten zijn. Had ook een pot jam minder nu.

Ik vind te dunne jam zelf niet zo'n punt, ik gebruik zowiezo de meeste jam lekker in de yoghurt of kwark. Maar deze jam is dus voor iemand anders.....gaat tig keer goed, en dan maak je het voor een ander....ggrrrr!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij bramen en ook vlierbessen of zwarte bessen blijft jam makkelijk wat te dun. We lossen dit op door wat ander fruit (bijv. pruim of kruisbes) bij te mengen (ca. 1/3 deel, maar ruime marge). Bij geleisuiker "speciaal" (van Gilze) krijgen we dan bij 1250 gram fruit en 500 gram suiker een goed resultaat. Bovendien vinden we de combinatie wat frisser smaken dan bramen-puur.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...