aalterse-willy Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik heb in de kas nogal wat cayenne pepers die rijp zijn. Nu zie ik steeds weer dat de zaadjes moeten verwijderd worden omdat die te heet zouden zijn. Kunnen die zaadjes echt niet gebruikt worden? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Jawel hoor,als je van een hete saus houdt,gewoon er bij in laten zitten.Ik haal ze er wel uit ,voor volgend jaar.Dan heb ik weer nieuwe zaadjes.Maar voor een hele hete sambal laat ik wel zaden zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 De Cayenne's vind ik zelf niet echt heet dus laat ik die zaadjes en zaadlijsten altijd mooi zitten.Soms halen mensen de zaadjes/zaadlijsten ook uit de pepers om het aroma van de desbetreffende peper beter uit te laten komen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Wat er met de zaden kan worden gedaan is poeder van maken. Dus chilipoeder van het zaad. Ik heb me laten vertellen dat bij bepaalde soorten je voor een mooi aroma juist de zaden mee moet malen voor een lekkere smaak. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts