Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ignorance is is bliss! Daar heb ik echt nog nooit bij stilgestaan. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn groentes bijna religieus was, zelfs als ze uit onze eigen achtertuin komt. Je weet nooit of er een vogel op heeft gepoept, of insecten in of op zitten, of wat er in het water (regen of kraan) zit. Laat staan wat er met de groentes is de moestuin is gebeurd (vossen, konijnen, ratten, vogels). Voor zover ik weet, is goed wassen voldoende om parasieten te verwijderen. Voor vlees (en andere) geldt dat goed verhitten de truc zou moeten doen. Ik was overigens wel alles met kraanwater, al vertrouw ik dat ook niet helemaal. Maar het is ondoenlijk om alles te wassen met gefilterd water. Koken doen we hier wel met gefilterd water. Ik denk dat het op die manier wel los zal lopen met de leverbot. Wij doen hier overigens preventief regelmatig een parasietenkuur, just in case. Op naar de waterspinazie!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn Franse buren waarschuwden ons voor leverbot bij de waterkers of andere Beek planten en voornamelijk omdat de schapen ook wel uit de beek kwamen drinken. Die waarschuwing kwam trouwens nadat we ons in het eerste jaar altijd in de beek wasten en onze tanden poetsten met dat water..daar zijn we goed mee weg gekomen 🐏🐏
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.