kenbeimer Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Ik win al jaren zaad uit tomaten en las dat meer mensen het deden. Ik leef nog steeds. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Nadi Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Nou ik ga er maar even vanuit dat kruisbestuiving prima kan dus. Thanks kenbeimer Quote
kenbeimer Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 Gisteren 2 zaadbolletjes geoogst van een rode ui die niet tot zijn recht kwam, omdat hij te dicht op een ander groeide en klein bleef. Volgend jaar zaaien. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jane Doe Geplaatst: 7 januari 2017 Geplaatst: 7 januari 2017 En of het de moeite waard is, anders zouden zoveel zaden verloren gaan Denkende aan zaden winnen voor zaadbanken, wat wij voor verschillende zaadbanken doen. Quote
Ann123 Geplaatst: 7 januari 2017 Geplaatst: 7 januari 2017 In dit zelfde topic staan verschillende verhandelingen over het hoe en wat van zaden winnen / kruisbestuiving e.d. En hier is het topic over dat andere gevalletje: giftige-courgette-t18656.html. Joah dat zelf courgette's telen waarschijnlijk niet snel giftig zal zijn tenzij je zelf zaad gaat winnen van courgette (zonder ervaring..) dan bestaat er een kans dat het giftig is. Dat het giftig kon worden door te warm weer wist ik niet maargoedProef de courgette = bitter = niet goed. dat deel snapte ik al Mijn vraag is eerder of dat kruisbestuiving bij bijvoorbeeld tomaten ook een giftige ras kan produceren? Ik heb dit topic doorgelezen en dat kon ik niet vinden. Heb het ook gegoogled maar krijg eigenlijk alleen het verhaal over de courgette... als ik het in Engels Google krijg ik eigenlijk vrij weinig behalve over hoe je zaad moet winnen. Kan ik ervan uit gaan dat het niet mogelijk is sinds er absoluut geen informatie over te vinden is?In tomaten zit geen cucurbitacine dus nee, niet risicovol. Enkel in komkommer, pompoen, courgette,... Zit (of kan zitten eerder) die stof. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.