svdr Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 ...is zonet geplukt : Quote Stefan Van de Rostijne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Eetsmakelijk, Stefan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Wasda?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Wauw dat zier er echt mega uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svdr Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 was da? Haha!! Dat zijn parasolzwammen, 10 grote hoeden van elk zo'n 25cm diam. Ze staan hier in grote getale Quote Stefan Van de Rostijne Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Och wat jammer dat Assenede iets uit de richting voor mij ligt, anders kwam ik eens proeven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Hier in de buurt staan er ook zoveel!Ik had geen idee dat je die kunt eten Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
svdr Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Zeer smakelijke paddenstoel. Groeit graag op weiland met paarden erop. Het veld waar ik ze haal staat elk jaar deze tijd helemaal vol. Ben de enige die er gaat plukken. Toevallige voorbij fietsers kijken mij met argusogen met daarin ware doodsverachting aan. Ze weten niet wat ze missen. Morgen haal ik er weer voor een flinke omelet. Deze heb ik in grote stukken gesneden en eerst goed stevig gebakken in boter en look erbij. Daarna geblust met een scheut witte wijn. Afgerond met een kwart litertje volle melk en wat laten inkoken, peper en zout erbij. Op't laatst nog een handvol gehakte platte peterselie en mmm!! Quote Stefan Van de Rostijne Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Zelf zal ik niet snel paddenstoelen plukken omdat ik geen idee heb welke wel en niet voor consumptie geschikt zijn, maar ze zien er zeker lekker uit Van mij mag er ook wel een foto van de omelet komen Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Hier ook zijn ze te vinden in een groot gebied waar Schotse hooglanders, paarden en schapen grazen. Ik dacht eigenlijk dat je ze ook niet mag plukken. Waar smaakt het naar?Ben zelf ook niet zo van de paddenstoel, champignonnetje zo af en toe.. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 @Berry het is in Nederland ook verboden. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
svdr Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Ik haal ze op prive-terrein en heb toestemming van de eigenaar. Ook in Belgie blijf je er in openbaar bos beter af. In de Ardennen mag je bepaalde soorten mits vergunning voor eigen gebruik in beperkte hoeveelheden plukken. Quote Stefan Van de Rostijne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts