Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Het eten voor vanavond...


svdr

Aanbevolen berichten

Zeer smakelijke paddenstoel. Groeit graag op weiland met paarden erop. Het veld waar ik ze haal staat elk jaar deze tijd helemaal vol. Ben de enige die er gaat plukken. Toevallige voorbij fietsers kijken mij met argusogen met daarin ware doodsverachting aan. Ze weten niet wat ze missen. Morgen haal ik er weer voor een flinke omelet.

 

Deze heb ik in grote stukken gesneden en eerst goed stevig gebakken in boter en look erbij. Daarna geblust met een scheut witte wijn. Afgerond met een kwart litertje volle melk en wat laten inkoken, peper en zout erbij. Op't laatst nog een handvol gehakte platte peterselie en mmm!!

Stefan Van de Rostijne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze op prive-terrein en heb toestemming van de eigenaar. Ook in Belgie blijf je er in openbaar bos beter af. In de Ardennen mag je bepaalde soorten mits vergunning voor eigen gebruik in beperkte hoeveelheden plukken.

Stefan Van de Rostijne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...