Norman Posted October 7, 2013 Posted October 7, 2013 Hallo, mijn naam is Norman, ben 36 jaar en woon in Hoofddorp met mijn vrouw en 2 kinderen (zoon 3 jaar / dochter 1 jaar). Tijden lang mopperen we tegen elkaar dat er in Hoofddorp nauwelijks goede biologische groenten verkrijgbaar zijn. Vroeger had ik op de lagere school een schooltuin en zover ik mij kan herinneren (ruim 25 jaar geleden immers) had ik het daar reuze naar mijn zin en at ik met veel smaak eens wat anders dan de alledaagse groenten. Per vandaag zijn we de trotse huurders van een tuin van 100 m2 op een volkstuincomplex op 4 km van ons huis, ofwel een kwartiertje fietsen. Grote plannen met een mooie koude kas, struikjes met klein fruit en heerlijke groenten. Of het een succes word of gewoon lekker wroeten in de aarde? Geen idee, ik word nog niet gehinderd door enige kennis over het telen van je eigen voedsel. Maar ik laat me daar niet door hinderen. De komende tijd veel lezen op het net en een paar goede boeken aanschaffen (iemand tips?) en dan komt het vast goed. Misschien niet in het eerste jaar, dan vast een beetje beter in het tweede jaar. Quote Met hartelijke groet, Norman
RobO Posted October 7, 2013 Posted October 7, 2013 welkom tips: begin met weinig en makkelijke groenten, goede info per groente vind je bij Diana Quote
beertjerinke Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 welkom Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
roosmarij Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Welkom Norman! Zie het als een vijfjarenplan: je leert gigantisch veel, ieder jaar loopt er wel iets anders niet zo lekker, en je moet ook in het ritme komen. Laat je lekker door het moestuinvirus pakken zou ik zeggen (want het is echt verslavend) en geniet van alles wat goed gaat! Voor jullie en je kinderen is er niets beters dan lekker uit eigen tuin eten, zelf gekweekt en geoogst! Veel plezier in je tuin en op dit forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Jan Lokman Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Welkom ben zelf ook nog niet zo lang bezig maar het moestuin-virus zit al diepgeworteld en er is niks mooiers dan de kleine te zien snoepen van al het lekkers wat er groeit zelf lees ik me loens hier op het forum Cheers Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Jorieke123 Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marijke Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Welkom op het forum.Er valt hier een heleboel te lezen en info op te doen.Succes met je tuin en veel plezier met tuinieren Quote
Stan Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Norman Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 Allen bedankt voor het warme welkom. Ook bedankt voor de leerzame link naar Diana's mooie moestuin. Heel uitgebreid en leerzaam. Quote Met hartelijke groet, Norman
rinus55 Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Recommended Posts