dennislp Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ik vroeg me af.. Voor radijs en mosterdkers, kan ik daar nou ook de normale zaadjes van radijs en mosterd voor gebruiken? begrijp ik dat goed?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ik vroeg me af.. Voor radijs en mosterdkers, kan ik daar nou ook de normale zaadjes van radijs en mosterd voor gebruiken? begrijp ik dat goed??Zou ik niet doen. Gewone "zaaizaadjes" worden vaak behandeld met een middel tegen schimmel e.d..Biologische geteelde zaadjes kan dan weer wel, die mogen niet worden behandeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 zaad uit de winkel dus niet, Ok.Zelf geoogst zaad kan dus wel , mooi! En krijg mosterd zaadjes via mijn vader, uit de specerijen handel, dus die zijn sowieso al niet behandeld Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 zaad uit de winkel dus niet, Ok.Bij een goede zaadhandel / tuinwinkel etc. verkopen ze zaad speciaal bedoeld voor kiemgroenten. Dat kan dan weer wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Vind dat een beetje duur worden Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Lekker zelf gaan kweken dus dit jaar, of volgend jaar bij mij bestellen Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Zeg, na hoeveel dagen moet je eigenlijk dat water verversen? Heb nu een kiemschaaltje met half taugé en half mosterdkers (voor t uitproberen en t gaat aardig omhoog nu) vanaf vrijdag staan. En t water begint wat te verkleuren. Hoe lang kan dat water uiterst blijven staan? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Wat voor een bakje heb je? Je moet elke dag spoelen normaal... Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Zo'n glazen met een ijzeren roostertje erin. Een regulier kiemschaaltje. Vorige week aangeschaft bij de Dille & Kamille.Maar hoe krijg je dan dat roostertje eruit als je t moet spoelen? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Hm... goeie vraag. Ik werk met een glazen pot of bakjes waar het water doorheen loopt... Iemand?? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Waar het water doorheen loopt Daar kan ik me even niets van voorstellen. Heb je daar een afbeelding of naam van? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Deze: http://www.bakker-hillegom.nl/product/kiemset1/In elk bakje zit een 'putje' en een boel gootjes. Er blijft altijd heeeeeeel iets water in staan, maar het meeste loopt weg. Het onderste bakje in. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Al zie ik dat de beschrijving van die webste gaat over een glazen kiemset, zo 1 als jij hebt.Die van mij is als op die foto, en van plastic. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Ok, even kijken hoe ik dat voorzichtig eraf kan halen zonder dat die zaadjes eraf vallen. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts