Ga naar inhoud

Brainstormen teeltwedstrijd 2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Erny, Je hebt me door Haha!

@ Appelvrouw, mooi zo!

De lijst staat nu 'zelfs' op alfabetische volgorde.

Zo'n controlfreak als ik vindt dat wel leuk.

Goed idee om de lijst voor latere wedstrijden te bewaren, doe ik het toch niet voor niks.

En inderdaad, we hebben nog plenty tijd, dus komt u maar dames en heren, storm uw brains maar weer verder!

Geplaatst:

Dacht al dat Jet zich wel zat te vermaken om de lijst met álle groenten...

Enne Huub, zet bij de Patissons dan nog maar dat het dan gaat om het grootste aantal per plant...

En bij de Peperplant dat het gaat om de hoogste.

Of... de plant met de meeste pepertjes...?

Edit: zie in de lijst staan Raapstelen: gare... ???

Geplaatst:

Oké, zal ik doen, en...

Edit: zie in de lijst staan Raapstelen: gare... ???

Zie een bericht van Stan, waar hij een paar spreekwoorden met groenten gebruikt. Voor de gein heb ik die er bij gezet.

Als het geen tomaten gaan worden zal dat mij een biet zijn maar, iets met pepers(paprika's) ? kan binnen en buiten, zijn licht beinvloedbaar, dan geraken de raapstelen gaar.
Geplaatst:
Misschien kunnen we dit gaan doen en ook nog een subsidie krijgen

http://www.nu.nl/politiek/3607138/dijksma-wil-opvolger-snoeppaprika.html :

De snoeppaprika en de honingtomaat moeten een opvolger krijgen. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Economische Zaken) trekt 1 miljoen euro uit om telers in de tuinbouw de komende tijd aan te zetten tot het maken van innovatieve producten.

Dat schrijft ze maandagochtend in een brief aan de Tweede Kamer.

Het ontwikkelen van nieuwe zaden en planten biedt volgens Dijksma kansen voor verdere groei van de tuinbouwsector. Die moet zich ook meer en meer gaan richten op landen buiten Europa.

Lijkt mij wel erg gaaf om ook een soort kruisings-wedstrijd te houden!

Kunnen denk ik ook nog leuke dingen uit voort komen als een flink aantal mensen er aan mee doet. Daarnaast is het ook leerzaam, want dan zal je je toch moeten verdiepen in het kruizen van planten. Maar dat zou dan wel een aparte wedstrijd moeten worden, want die gaat dan minimaal 2 jaar tijd in beslag nemen denk ik. Maar zou toch gaaf zijn? Als we nieuwe leuke soorten kunnen creëren die gecreëerd zijn mede dankzij dit forum?

Geplaatst:
@ Erny, Je hebt me door Haha!

@ Appelvrouw, mooi zo!

De lijst staat nu 'zelfs' op alfabetische volgorde.

Zo'n controlfreak als ik vindt dat wel leuk.

Goed idee om de lijst voor latere wedstrijden te bewaren, doe ik het toch niet voor niks.

En inderdaad, we hebben nog plenty tijd, dus komt u maar dames en heren, storm uw brains maar weer verder!

Als je toch rookafleiding nodig hebt dan zou je ook nog de opties kunnen catagoriseren op 'wel/niet te doen in potten', 'kleine planten/grote planten', 'te meten op gewicht/lengte/hoeveelheid', 'teeltlengte', 'boven/ondergronds' etc.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Of een compleet nieuw topic starten: Hou Huub aan het werk... Geven we hem steeds opdrachten etc. Elke keer als ie dan aan roken denkt dan kan ie weer een opdrachtje/raadsel/spelletje doen...

Geplaatst:

moet zeggen dat ik dat bonsai idee best gaaf vind om ook zo zelf te proberen als het geen wedstrijd plant word.

ben heb je een site die duidelijk uitleg daarover geeft?

Geplaatst:

Ik ben tegen mooi. Wat ik mooi vind is vast niet mooi voor een ander.

Langste, grootste, zwaarste, dikste, dunste, lichtste, gebobbelste of geribbelste : allemaal goed mooiste

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee. Mooiste kán ook helemaal niet. ( Tenzij ik het bepaal natuurlijk )

Geplaatst:

Ahum, meneer Bit biedt zich aan als eenkoppige de schoonheidscommissie...

Ik zie wel dat er genoeg animo is voor 'projectjes', misschien is dat iets voor een nieuw forumonderwerp.

Met het bonsaiproject zou ik direct meedoen. Een hobby van mij is modeltreinen. Voordat ik met moes en kruiden begon, heb ik een modelbaan in de tuin gehad. Ik teelde gewassen zoals kruiptijm, herderstasje etc, met kleine blaadjes en bloemetjes, ben ook tijm gaan snoeien als bonsai 'bomen' voor in het treinlandschap. Vanwege renovatie moest de boel afgebroken worden. Maar ik denk er sterk aan weer een nieuwe modelspoorbaan in de tuin te gaan maken.

Geplaatst:

Ooww méénnn. ( is dit eigenlijk de babbeltuin ? ) Het plaatje wordt steeds completer Huub. Net gestopt met roken. 's Nachts om half 4 nog wakker. Een controll-freak.... mini-bonsai's maken van tijm....

....en nu opeens ook nog modelspoorbanen-treintjes. Ja.... Ja.... : in de TUIN !!

Geplaatst:

Die Huub, zit zeker nu de schema's voor het leggen van de rails al te tekenen... En natuurlijk gaat het treintje door het kippenhok zodat hij op die manier voer kan geven...

En wat die bonchi (bonsai van chiliplanten) betreft:

Nou, dat wordt dan wel een heel langdurige wedstrijd! Er gaan járen overheen voordat je zo'n mooie Bonchi hebt als op de geplaatste foto.

En Huub, met de kweek kan je nu al beginnen! Lees je maar eens in op de peperfora, zoeken op "bonchi", voor de geschikte soorten etc.

Geplaatst:

Bit en Erny, álles mag bij mij in de tuin, maar ook in dit topic! We gaan er een mooie wedstrijd uit gooien volgend jaar en het maakt mij niet uit hoe, wat en waar, als ik maar win!

Geplaatst:

Ha, ha, Huub. Als kind zag ik eens een documentaire over een gekke gepensioneerde Engelsman, die het hele Britse spoorwegnet in zijn tuin had nagebouwd en elke dag vanuit zijn tuinhuisje de volledige dienstregeling naspeelde. Ik was zeer onder de indruk!

Maar wat denk je van een wedstrijdje in het telen van bijvoorbeeld: dieselradijzen, zwarte kool, stoompatatten, seintomaatjes, sla(g)bonen, reiserwten of wisselteelt?

Aandrijfmest mag daarbij niet gebruikt worden, vind ik persoonlijk.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@Erny, dat van hoe lang het duurt valt best wel mee hoor! klik maar eens op de link, volgend jaar zou je al een bonsaitje kunnen hebben. Ik heb er al twee maar die zien er niet uit

als niemand graag de mooiste wil kan je misschien ook wel de kortste peper plant met een vrucht eraan telen ? is weer eens wat anders dan de langste

voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl

plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...