Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe krijg ik brandnetels in mijn tuin? Zaaien of planten?


helena

Aanbevolen berichten

Hoe kan je brandnetels eigenlijk op een bepaalde plaats wegkrijgen zonden dat ze terug komen?

 

Mijn vraag is eigenlijk al jaren; Hoe krijg ik brandnetels in de tuin? Kun je er zaad van krijgen/ winnen/ kopen. Zou me heel wat schelen in de kosten; nu kopen we regelmatig in de reformwinkel om thee te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandnetel is volgensmij wel te zaaien, geen flauw idee waar je ze kan kopen. Ik denk dat het eenvoudiger is om brandnetels te vermeerderen door wortelstokken, aangezien ze zich naast zaad ook via de wortels vermenigvuldigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is eigenlijk al jaren; Hoe krijg ik brandnetels in de tuin? Kun je er zaad van krijgen/ winnen/ kopen. Zou me heel wat schelen in de kosten; nu kopen we regelmatig in de reformwinkel om thee te zetten.

 

Ik stuur je met alle plezier een paar wortelstokken. Ik heb er hier meer dan ik opeet. Doe maar even een pb met jouw adres.

 

Zaad winnen moet volgens mij niet moeilijk zijn, er staan genoeg planten, die gaan straks bloeien en dan krijg je zaad.

Wortelstokken lijkt me gemakkelijker.

 

Oh ja, zevenblad heb ik ook. Daar geldt verder hetzelfde voor.

 

Groet, RvO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er over te denken om hier in de buurt eens goed te zoeken naar een (over het algemeen) ongewenst bosje brandnetels en dat uit te graven. Ik ben heel erg tegen het uitgraven van dingen uit de natuur (heb wel eens gaten gezien waar de vorige dag nog orchideeën groeiden), maar ja.. bij brandnetels zou ik dan toch wel een uitzondering durven maken denk ik. Iedereen is ze toch al liever kwijt dan rijk

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...