kenbeimer Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Heb jij wel de goeie zaadjes gezaaid Geen idee. Ik heb "oude" potgrond gebruikt om de zaden toe te dekken, wie weet dat dat nog wat in zet, maar toch toevallig dat in beide snufjes dan wat zat.. =/ Het is trouwens niet de eerste keer dat ik zo onbekende zaailingen krijg. Ik zag ooit een verdwaalde kiemende appelpit aan voor een palmboom en heb zelfs al een aardappel uitloper in een bloempot weten te bonjouren, zodat ik een wilde aardappel kreeg. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Noompi Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Dat houdt het tenminste spannend!! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Ik geloof dat ik de kiemen kan identificeren... Het lijken mij broccoli zaailingen en die heb ik ook vrij recent gezaaid. De derde kiem lijkt geen broccoli te zijn, ik wacht het nog even af... Hij neemt de tijd om te kiemen in ieder geval. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
meekje Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Tja, ik zal het maar bekennen 'k ben de zaden kwijtgeraakt... Baal... maar ik volg de teeltwedstrijd! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Erny Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Misschien heeft Huub nog een zakje voor je? Quote
meekje Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Zou erg fijn zijn Heb je nog een paar zaden voor me Huub? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Eveline68 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Yep, nummer vier en vijf komen er ook aan... Quote
Stan Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 @Meekje, als Huub er geen meer heeft mag je mij wel een pb met gegevens sturen ik heb er nu 3 gezaaid en ga er waarschijnlijk niet meer bij zaaien ook daar ik er nu 2 van de 3 ontkiemt heb. Dus voor de gegevens : op 7-2-14 heb ik 2 van de 3 is 66,666 % opkomst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
HuubvG Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 Ik stuur Meekje wel een nieuw zakje zaad, geef je je adres nog even door per PB Meekje?Hier liggen nog enkele zakjes zaad voor het geval dat... Quote
greetje Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden........ rest mij nu te wachten op een daverend apllaus vanwege het binnentreden van de wedstrijdarena Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 7 februari 2014 Auteur Geplaatst: 7 februari 2014 Kijk, weer zo iemand die er werk van maakt! En hier is je applaus, voor elk gezaaide zaadje één: (de rest van het applaus bewaar ik voor de eindstrijd) Edit 08-02 Drie stuks gezaaid op 21-01 drie stuks, ernaast het omgevallen potje waar er ook drie de kop opstaken. De inhoud van 't potje er ook bij gedaan, maar helaas, drie weken later, niets te zien.... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Er zijn er bij mij nu eindelijk 3 uitgekomen, ik ben benieuwd of de andere het ook nog gaan doen. Quote
Bit Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Vanmiddag even op de tuin in de koude kas gekeken. 2e komt boven nu. Van de 1e zaai van 14 januari nog. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Ik vond die van mij ontzettend lang duren maar als ik zo naar de andere datum's kijk mag ik denk ik nog niet mopperen. Quote
thea Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 De ene van dec heeft al 3 blaadjes/stengeltjes de anderen nog niet. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
dennislp Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Mijn gezaaide (5 gezaaid, 3 ontkiemd, 2 levend) van 01-01-2014 hebben nu 2 steeltjes (Heb er trouwens vandaag weer 5 gezaaid) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
greetje Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Ik heb op 9 januari zes zaden te kiemen gelegd . Hier kiemden er na lange tijd maar twee van waarvan er één lang in het ontkiemstadium bleef steken en daarna dood ging ( heeft vermoedelijk zelfmoord gepleegd toen hij tot de ontdekking kwam dat zijn 4 broertjes dode en kansloze zaadjes waren). Momenteel heb ik dus één klein preiplantje. Met een beetje pech zal ik het met die ene moeten gaan doen want van de andere zaden die ik een week later rechtstreeks in potjes heb gelegd is nog steeds niets te zien. Maar je weet het maar nooit. Misschien staat mijn eenzaam sukkelaartje toch ooit nog eens op het erepodium. en ook ineens hier gaat iedereen ineens voor goud-zilver-brons en natuurlijk op het podium van frans!!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Tijd voor een flinke foto update. Een zaailing is een feit en twee nieuwe zaadjes gezaaid. De wortel heeft moeite met het Vermiliociet. Twee nieuwe zaailingen, vandaag (9 februari) gezaaid in weer gewoon potgrond. Behandeld met Nitrozyme. Kas zit vol, dus dan maar de "omgekeerde glas" methode. Toch maar de moeilijke zaailing wat extra potgrond gegeven. Eveneens de niet opgekomen zaailingen. Zij hebben er ook wat Nitrozyme bij gekregen. Broccoli zaailingen verwijderd en ergens anders opgepot. Nog twee zaadjes over. Die bewaar ik nog even. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jizkaha Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Van de 15 prei's die ik 1-2 gezaaid heb, komen er nu 4 op... Quote Zelluf doen
Mibo Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Ik zie een puntje in een van de potjes! Is het een preitje of een schimmelplekje??? Moet me inhouden om niet te gaan graven.... Quote
Agnetha Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Vandaag hier de preien ook gezaaid. Nu wachten tot ze opkomen. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
kenbeimer Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Het basis sprietje staat al weken stil, maar leuk dat nu het tweede sprietje toch wel redelijk tempo heeft. De linker prei is absoluut de sterkste van het drietal. De middelste is een beetje een hangprei, maar zn tweede sprietje doet het nog goed. De rechter prei heeft nog altijd geen derde spriet. XD #treurprei Van de derde zaaironde zijn er op het moment trouwens 2 van de 5 ontkiemd, maar ik geloof dat ze niet zo blij zijn met het Vermiliociet.Gisteren (9 februari) vierde zaaironde, 2 stuks gezaaid. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Er zijn er nu 5 boven! Huub ik zit nu op 50% Quote
Nielsie_b Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Na 2 dagen stond er al een boven. Quote Ik ben een moestuinnier in hart en nieren Kijk naar Niels' seizoen
simke Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Ik weet nu niet meer of ik het had gemeld maar van mijn 2 zaai poging op 27-1 zijn van de 6 zaadjes 3 ontkiemt. En van mijn eerst 6 niets gekiemt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.