Limoen Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 Ow ow prei alert: vanochtend per ongeluk tegen mijn gekoesterde preitjes gestoten en er zijn er drie omgevallen. Twee hebben het gehaald maar de derde heeft het helaas niet gered Nog maar met zes stuks in de race... Quote
kenbeimer Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 (aangepast) Perongeluk verwijderd. 21 februari 2014 aangepast door Gast Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
sansareli Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 Ik heb gisteren al de rest gezaaid, bleken dus nog 9 zaadjes te zijn.resultaten volgen... Quote
greetje11 Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 Vandaag alle wedstrijdzaadjes in de grond gestopt. Het is vandaag bladdag. Quote
Noompi Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 Vandaag mijn (ogenschijnlijk) eenzame gold medal prei verpot. Ik had echter eerder (Uh misschien 15-2 voor de administratie...) een tweetal preizaden in wat water gelegd en wat blijkt!! Er verschenen toch nog wortels!!! Dus zilver en brons meteen in een potje gedaan om te kunnen groeien Nog 5 zaden in het plasticje voor noodgevallen. En dan toch afwachten nu!! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Gwen Geplaatst: 20 februari 2014 Geplaatst: 20 februari 2014 Mijn diamant, opaal, amethist, robijn, titanium en palatinum- zaden komen morgen aan per snelkoerier! Ik ben benieuwd of ze hun namen waar gaan maken! Quote
Piroska Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Mijn lieverdjes in de kas gezet vandaag. na vallen (de kat) en opstaan zijn ze nogal verschillend van maat maar nog 10 in leven.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 gezaaid 09-02 (2) opkomst 20-02 (2) OP 100% Joepie! Zodra beide kiemen van deze zaaipoging groter zijn, maak ik foto. Fijn om nog een 100% te scoren! Ik overweeg om mijn geheime wapen (laatste zaadje) op 26 of 28 februari te zaaien. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
dennislp Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 2e zaaironde bestond uit 5 zaadjes, op 08-02. Vannochtend weer eens in de kraamkamer gekeken (Bakje met een vochtig doekje, deno-methode), 3 van de 5 zijn ontkiemd en worden straks overgeplaatst naar een potje met heerlijke aarde Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Gwen Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 De zaden zijn binnen! Waarvoor dank, Huub!! Dat wordt als een razende zaaien en al zaaiende gebeden prevelen, mantra's lopen, gevitaliseerd en ingestraald water over ze sprenkelen, de goden verzoeken en de zon smeken…. Kortom: Mijn weekend wordt weer 'lekker druk' . Quote
HuubvG Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Geplaatst: 21 februari 2014 Dat waren echt de laatste zaadjes Gwen, wees er zi za zuinig op en verschiet ze niet in één keer...Bericht no 2 wordt vanaf nu 1× p/w bijgewerkt. Nog 34 weken te gaan... Quote
bio-fee Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Euhhhh wat is bericht no 2 en waar vind ik die??? Quote
Erny Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Op pagina 1 van dit topic het 2e bericht denk ik... Quote
Bit Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 op blz 1 van dit topic. Post nr 2. Zijn lijstje van 'ons' denk ik ? erny was me voor. Quote
HuubvG Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Geplaatst: 21 februari 2014 Nou en nu waren Erny en Bit me voor. Doe jij eigenlijk ook mee Bio Fee? Dit is over jou opgeslagen tot nu toe in bericht nummer twee van dit topic. bio-feegezaaid 02-02 (5) opkomst 13-02 (3) OP 60% Je hebt dus op twee februari 2014 vijf zaadjes gezaaid, op dertien februari waren er drie zaden ontkiemd, en dat is zestig procent van wat je tot nu toe gezaaid hebt. Dit is vooral een luchtige, niet al te serieuze wedstrijd, ter lering en vooral ter vermaak... Quote
Gwen Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 In de nacht van 21 op 22 februari is dan het wonder geschiedt. Twee kleine zaadjes werden zacht wiegend, zacht toegezongen te zijn ter bedde gelegd. In hun warme bedje wacht ik geduldig af tot zij hun pootjes te aarde zetten en de armen naar de hemel gaan doen laten reiken. Zulks wonder kan enkel geschieden onder een strak regime van het doen van shakramasages, mantra's, enerverende zen-sessies en 's avonds bij zonsondergang de alom bekende lentedans. Quote
kenbeimer Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Weer een foto update! Naast "Heinz prei", heb ik nu een tweede zaailing een naam gegeven. Treurprei krijgt de naam "Treurprei". Hieronder volgen de foto's. Pff, het heeft even geduurd, maar mijn "treurprei" heeft EINDELIJK een tweede blaadje. Die neemt er zeker de tijd voor. Uiters links zie je nét een zaailing die het iets minder doet (veel wit). Daarnaast mijn beste spruit, die groeit als een tomaat. Ik noem hem dan ook maar "Tom Tomaat". De middelste (naast Tom Tomaat) is mijn nieuwe dubbele "treurprei". De twee nieuwste spruiten, gezaaid als tweetal en ontkiemd als tweetal in een tweetal dagen. Een van de twee gaat waarschijnlijk naar mijn oma. Zodra ze wat groter zijn hef ik het glas... Letterlijk dan wel. "Heinz prei" had zooo'n rare kronkel, dat ik hem verloren had beschouwen. Niets anders bleek waar, kijk eens wat een mooie groene kleur. Terwijl de anderen groeien of falen, is dit laatste zaadje ongeduldig aan het wachten in eenzaamheid. Het is niet leuk om de laatste te zijn... 26 of 28 februari is het zijn kans! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bobjan10 Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Het is toch bij 5 plantjes gebleven, nu hopen dat er toch een kampioen tussen zit. Het 2e blaadje is al zichtbaar. Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/
kenbeimer Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 "Tom Tomaat" heeft de primeur en is vandaag als eerste prei bij mij een paar uur buiten geweest om te wennen en afharden. Hij heeft het overleefd, morgen nog eens proberen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
greetje Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 ken...wij willen foto's van elke stap die tom tomaat als PREI!!!!! maakt Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Hehe, stomste is dat ik er ook echt over na heb gedacht deze foto's te plaatsen, alleen wilde ik geen double post doen en heb het "eenzame" zaadje ook al later bijgevoegd. Ik zal morgen een foto plaatsen bij dag 2, goed? (Moeten jullie wel beloven dat er morgen een reactie na deze reactie is, want ik hou niet van double post) Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Mibo Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Eindelijk! Dit moet wel een preitje met ongekende levenswil zijn! Eerst veel te warm gehad bovenop de boiler, na bijna 3 weken las ik dat als ze het te warm hebben, ze in een soort zomerrust komen. Toen in een wanhoopspoging de hele bak in de ijskast gezet om de winter na te bootsen. Daarna op een koele plek in de vensterbank. En na 2 dagen dit wonder: Quote
kenbeimer Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Nog een dagje naar buiten. Ik denk dat ik hem morgen een dagje binnen laat om te herstellen en af te harden. Uiteraard afhankelijk van wat het buitenweer met hem doet. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
greetje Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 @ken.......even een tip.....zet een preizaailing NOOIT alleen buiten,de kans dat hij een soort preivliegvirus oploopt is dan namelijk erg groot, bij meerdere naar buiten wordt het risico gedeeld volgens de preineuten! kijk....ik doe ze altijd in 3en!en ter afleiding van die vliegers heb ik er een bieslookje bijstaan [de zogeheten parendatie-teelt en is heel wat anders dan de zussenteelt] Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Grappenmaker. De andere preizaailingen vind ik nog niet stevig genoeg, die waaien om. De "treurprei" is op het moment na "tom tomaat" de sterkste zaailing, dat zegt genoeg toch? Mijn laatste zaailing (nog niet gezaaid) die went vast aan eenzaamheid, omdat hij al een week helemaal zielig alleen over is. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.