Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Foto`s van je voorraad

appelvrouw

Recommended Posts

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie voorraadkasten eruit zien..en wat er allemaal instaat.

Hier (een deel van) mijn voorraad: wat staat er allemaal uit eigen tuin..als ik het zo zie heb ik nog best hard gewerkt dit jaar.

Een opsomming:

tomatensaus, paté, sambal 2 soorten, appel-perenmoes, kruisbessen op sap 2 soorten, aalbessen op sap, courgette zoetzuur in 3 verschillende uitvoeringen, chowchowrelish, piccalilly, pruimen-zoetzuursaus, pruimen geweckt op eigen sap, kweeperen op siroop, bessensiroop, verschillende chutneys, paardenbloemenhoning, lievevrouwebedstrogelei, kwetsenjam, groene reine claudejam, mirabellenjam, victoriajam, aardbeienjam, frambozenjam, druivenjam, kweeperenjam, appel-perenstroop...

Ik ben vast nog wat vergeten.

Verder zit mijn vriezer flink vol met groentes, en liggen er bietjes en wortels in het zaagsel.

Helaas zijn de aardappels al bijna op..daar heb ik echt te weinig van dit jaar.

Voor de kruidenthee, zelfmedicatie en de keuken heb ik veel kruiden gedroogd en ergens in een la ligt ook nog een pondje borlotti`s

Laat de winter maar komen!

IMG457841351384548928.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Wow leuk leuk, wat veel!

Ik ben even in Nederland en mijn voorraad staat nu overal (in Hongarije) onder het bed, in de woonkamer onder de ladenkast, onder de boekenkast etc. Ik had net het idee de kelder eens op te ruimen en daar alles in te zetten. Ga ik doen als ik thuis ben en maak ik ook een foto!.

. Ik had net het idee de kelder eens op te ruimen en daar alles in te zetten.

Als je een droge kelder hebt is dat naturlijk een geweldige plek! Onze kelder heeft ingang voor het huis met zo`n schuin luik..niet erg handig als entree en om je voorraad te pakken in de winter..bovendien is het plafond nogal laag..op anderhalve meter.

(leuke katten )

wow wat een leuk topic! Durf mijn voorraad kast niet meer te laten zien na zo een beauty hahah! nee hoor misschien dat ik later nog een foto maak. maar er staat lang niet zo veel in als bij jullie hoor Ben super benieuwd naar ieder zijn voorraadkast altijd zo mooi om te zien

Tweede poging!

Wat staat er in mijn kelderkast....kweepeergelei, aardbei-rabarberjam, kruisbes- witte druivenjam, bramenjam, pruimenjam, appel- peerjam, zwart.e en rode bessensaus ( had limo moeten worden! ) augurken, courgette zoetzuur, piccalily, stoofpeertjes en een grooooote pot met pruimen op brandewijn. In de koelkast staat appelmoes en in de keuken een pot met bijna 4 liter kweepeerbrandewijnprut welke kweepeerlikeur moet worden! Van alles niet idiooot veel, maar genoeg voor ons tweeen. Geef ook nog genoeg weg, in ieder geval aan dochterlief die bijna wekelijks de kast induikt!

image46421384598984.jpgimage37561384598986.jpg 

Cupcakeje, ik ben juist benieuwd naar die foto`s van jam onder het bed e.d...of een enkel potje rabarbermoes tussen de blikken doperwten. Dat kan ook heel inspirerend zijn .. Jootje daar vooraan rechts, die 4 potten, zijn dat de stoofpeertjes?

IMG400494721384620688.JPG

hier is hij dan de foto voor appelvrouw van mijn halve plankje

van links naar rechts: stoofpeertjes ( van schoonmams) 2 potjes appelmoes ( van schoonmams) basilicum pesto met walnoten,2 potten tomaten sambal, 2 potten bramenjam, 3 potten paprika saus en 3 potten tomaten saus. in de vriezer liggen nog twee bakken bramen en een bakje frambozen.

Zal morgen eens alles bij elkaar zetten en een foto maken heb niet veel. Kids weten al wat ik morgen ga maken, dus zullen ze ze wel komen halen, schoondochter is gek op limonchello dus die flesjes zullen dan ook wel verdwijnen in hun tas blijf ik met de pruimen likeur ach ja.

En de meeste potjes worden snel leeg gegeten, dus volgens jaar maar een soort plan maken. Of iets in aken wat zij niet lusten

Het valt me op dat jullie allemaal van die mooie nieuwe soort inmaakglazen hebben. Hier wordt ik overladen met beugelpotten van oudjes die niet meer willen wecken. Die werken natuurlijk nog net zo prima..maar ik vind jullie soorten potten veel mooier!.

Leuuuk jij gebruik ook van die kaartjes, ik ook anders moet je die plakkers er weer af peuteren en vind dit ook wel iets hebben.

Maar ook als je iets kado geeft vind ik die kaartjes leuk, op de achterkant schrijf ik meestal de ingredienen

Ja vind die kaartjes inderdaad mooi. Maar als ik meer ga inmaken weet ik niet of ik aan alles nog een kaartje hang. Vooral de lapjes om de potten is veel werk. Maar vind het er nu gewoon veel mooier uitzien dan al die verschillende dekseltjes. Is inderdaad wel een goed idee om de ingrediënten op de achterkant van de labels te schrijven.

Wel super mooi al die foto's van volle voorraad kasten