appelvrouw Posted October 6, 2020 Author Share Posted October 6, 2020 Op instagram volg ik de hashtags #preserves en #masonjars daar zie je ook van die mooie volle voorraadkasten voorbij komen. Met al die mooie en gelijke potten op een rijtje. Uniformiteit is ook wat👏 Het ziet er geweldig uit, laat de winter maar komen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Nou ik vind het vooral erg handig dat ik gewoon veel potten en flessen heb waar dezelfde deksels op gaan. Ik hoef niet lang te zoeken en te passen welke pot bij welk deksel hoort, en dat dan tijdens het vullen en dichtmaken van de hete potten ineens blijkt dat je net de verkeerde maat pakt/hebt. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Oooo wat heerlijk opgeruimd en allemaal zo netjes! Daar word ik nou jaloers van. Ik heb 3 plankjes in de garage en daar moet ik ook ergens lege potten bewaren. We hebben dus zo van die piekmomenten dat er overal potten en flessen staan. Mijn flesseninmaak is eigenlijk vooral vlierbloesemlimonadesiroop. Daar zijn we dol op en ook veel vrienden of juffen die er om verzoeken (sinds dit jaar begonnen met het recept te geven, kan niet meer voldoen aan de vraag van buitenaf én voor onszelf produceren ). Heb ook wat kleine flesjes siroopachtigen van ingekookt fruit met specerijen wat ik voor desserts gebruik. Dit zijn potten tomatensaus die we voor pasta, lasagne, soep en curry gebruiken. All purpose dus. Het zijn er een pot of 35 nog en heb grote potten ditmaal. Gebruiken nl 2 kleinere hakpotten voor 1 gerecht. De rechterkant is beduidend rommeliger. Links staan jammen en de kleine potjes voor de weggeef met jam en sambal. Ik heb potten met ingemaakte paprika’s en heb pepers in het zuur met tomaat en knoflook. Ook een potje ingemaakte champignons. Moeten nog geproefd worden. Het enige potje atjar wat je ziet, is nu op. Dat heb ik gekregen en gisteren gegeten toevallig. Had het niet verwacht, maar was heerlijk! Zat gember doorheen. Wat niet op de foto te zien is, zijn de potten suppengewürz en knoflookpasta. De limonadesiropen staan in de koelkast, omdat ik niet genoeg suiker gebruik. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Met onze volle vriezer(s) en al het levende spul nog in de tuin en in de velden (zowel groente als dieren voor eieren en vlees) kunnen wij erg goed eten De appels zijn op, vandaag dronken we het laatste verse sap wat ik er van maakte. Ze werden al aardig rimpelig. Ook de kweeperen die ik had liggen zijn op, ik had er nog wel wat in stukjes ingevroren. De uien, pompoenen, zoete aardappels en gewone aardappels staan niet op deze foto. 4 Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 5, 2021 Author Share Posted January 5, 2021 Echt dat ziet er netjes uit door al diezelfde potjes.En heerlijk natuurlijk, zo’ n voorraad. Zit er saindoux, varkensvet in de witte potjes? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Wat aardappels (rest van de oogst laat ik zo lang mogelijk in de grond), en zoete aardappels. 6 Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Zooooooooo, jeetje wat netjes en veeeeeel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Vandaag live mogen aanschouwen, echt een heel fraai resultaat van hard werken, oogsten en verwerken. Mooi hoor, zo’n voorraad! 😊👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Prachtige voorraad, de wintergasten kunnen komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 15, 2022 Author Share Posted October 15, 2022 Veel bescheidener dan jouw kast Jorieke. Je ziet aan mijn voorraad het lastige jaar af. Zoek de verschillen met de eerste foto van dit topic! Appels en aardappels e.d. Heb ik niet in mijn voorraadkamer maar de appels in een oude stukke vriezer buiten en de aardappels en peren beneden in de gang. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Och wat een tevreden innerlijke hamsters moeten Joriek, en trouwens ook Appeltje hebben. Jaloersmakend hoor. En zorgt ook meteen voor wicked goede voornemens hiero in Voorhout! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts