Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Foto`s van je voorraad

appelvrouw

Recommended Posts

Op instagram volg ik de hashtags #preserves en #masonjars daar zie je ook van die mooie volle voorraadkasten voorbij komen. Met al die mooie en gelijke potten op een rijtje. Uniformiteit is ook wat👏
Het ziet er geweldig uit, laat de winter maar komen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Oooo wat heerlijk opgeruimd en allemaal zo netjes! Daar word ik nou jaloers van.

Ik heb 3 plankjes in de garage en daar moet ik ook ergens lege potten bewaren. We hebben dus zo van die piekmomenten dat er overal potten en flessen staan.
Mijn flesseninmaak is eigenlijk vooral vlierbloesemlimonadesiroop. Daar zijn we dol op en ook veel vrienden of juffen die er om verzoeken (sinds dit jaar begonnen met het recept te geven, kan niet meer voldoen aan de vraag van buitenaf én voor onszelf produceren ). Heb ook wat kleine flesjes siroopachtigen van ingekookt fruit met specerijen wat ik voor desserts gebruik.

Dit zijn potten tomatensaus die we voor pasta, lasagne, soep en curry gebruiken. All purpose dus. Het zijn er een pot of 35 nog en heb grote potten ditmaal. Gebruiken nl 2 kleinere hakpotten voor 1 gerecht.

e633053916ba063fbd0fa50344c3380b.jpg

De rechterkant is beduidend rommeliger. Links staan jammen en de kleine potjes voor de weggeef met jam en sambal.
Ik heb potten met ingemaakte paprika’s en heb pepers in het zuur met tomaat en knoflook. Ook een potje ingemaakte champignons. Moeten nog geproefd worden. Het enige potje atjar wat je ziet, is nu op. Dat heb ik gekregen en gisteren gegeten toevallig. Had het niet verwacht, maar was heerlijk! Zat gember doorheen.

Wat niet op de foto te zien is, zijn de potten suppengewürz en knoflookpasta.
De limonadesiropen staan in de koelkast, omdat ik niet genoeg suiker gebruik.

50c28a678b203ede0707c235c2fdd4f5.jpg

• Like 6

• 2 months later...

Met onze volle vriezer(s) en al het levende spul nog in de tuin en in de velden (zowel groente als dieren voor eieren en vlees) kunnen wij erg goed eten :) 

De appels zijn op, vandaag dronken we het laatste verse sap wat ik er van maakte. Ze werden al aardig rimpelig. Ook de kweeperen die ik had liggen zijn op, ik had er nog wel wat in stukjes ingevroren. 

De uien, pompoenen, zoete aardappels en gewone aardappels staan niet op deze foto.  

Photo1500.jpg

• Like 4

• 1 year later...

Veel bescheidener dan jouw kast Jorieke. Je ziet aan mijn voorraad het lastige jaar af. 
Zoek de verschillen met de eerste foto van dit topic!
Appels en aardappels e.d. Heb ik niet in mijn voorraadkamer maar de appels in een oude stukke vriezer buiten en de aardappels en peren beneden in de gang.

AC91A834-B357-451F-8EF6-CCA6A5B08894.jpeg

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎