Eveline68 Geplaatst: 23 november 2013 Geplaatst: 23 november 2013 Is het al gelukt met een van boven genoemde ideen Quote
Bit Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Geplaatst: 24 november 2013 Thnx voor alle ideeën hoor. Ik moet er nog een paar uitproberen. Een aantal kende de ik al wel. Ik heb al wel vaker potjes af moeten weken in mijn ( nog zoooo jonge ) leven, maar deze etiketten zijn echt k** . Jammer wel, want het zijn 6 hele mooie potjes.Die met die simplistische levenshouding is de mooiste oplossing natuurlijk. "gewoon niet aan beginnen !! " Maar het zijn nu juist zulke mooie potjes he ? en van helemaal de mooie maat. Waar heb ik de potjes vandaan ? Jawel hoor : De Lidl !! Ik ben geen Lidl-ganger. Nooit geweest. Maar door dit forum het afgelopen jaar toch mijn schroom overwonnen. Nu gá ik af en toe, met lood in mijn ziel, kóóp ik es iets in mooie potjes ook nog, en dan zit ik met dit whahahah. Ach ja. eigenlijk hoort dit in het klaagtopic thuis.Maar we houden vol. Geen tijd voor een uitgebreide aanpak nog , maar ik zal de resultaten melden.. Quote
malouis Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 (aangepast) Ik heb ook stapels potten van de Lidl, en heb de etiketten er altijd af gekregen. Je hebt ook etiketten met van die smeltlijm. Dan doe ik kokend water in de potten (etiket blijft dus droog) zodat de lijm weer smelt, en trek het etiket los. Eventueel achtergebleven lijm met peut verwijderen.Hebben de etiketten soms een kunststof coating of van die metalige kleur? Dan kun je het beste eerst de oppervlakte kapot maken (mes, staalwol o.i.d.) en dan daarna inweken in water of (als dat niets doet) peut. 24 november 2013 aangepast door Gast Quote
dennislp Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 Nagellak remover werkt echt ideaal voor het verwijderen van lijm resten! Op glimmende stukken plastic etc. wel oppassen, dan kan er best wel eens een doffe/matte plek achterblijven. Maar op glas kan er niks mis gaan. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
aalterse-willy Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 Waarom die dure nagellak remover gebruiken?Het actieve bestanddeel daarvan is toch gewoon aceton?Propje watten met aceton er op en wrijven maar.Wedden dat het lukt? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Geplaatst: 24 november 2013 Wél érg leuk jou weer eens te horen zien, Aalterse Willy !! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Bit, er gebeuren soms dingen in een mensenleven waar veel aandacht en tijd voor nodig is hé, dat weet ge ook wel. Zo een periode heb ik nu meegemaakt, wel veel gedaan maar de tuin is precies een mesthoop geworden, er staat van alles te rotten en kapot te gaan.Nu dus de grove borstel gebruiken en opkuisen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Vanmorgen nagellakremover gekocht bij het Kruitvat. Met watten geprobeerd. Lukt iets, maar niet echt, wordt een mistig vieze smeerboel op de potjes. In wezen wrijf je het uit, of ik moet er een half flesje aan besteden per potje ( zijn geen grote potjes ). Lastig.De potjes staan nu met pindakaas te weken. Das dan poging 2 Lukt dit niet, gooi ik die potjes weg. Helaas. Quote
Manuela88 Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 dat is balen. normaal krijg je de ergste resten weg met aceton. wel heel hardnekkig dan Quote
loes Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 heb je wel nagellak remover met aceton? veel nagellak removers zijn tegenwoordig zonder aceton. Quote
Bit Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Ja. Ik stond al te twijfelen in de Kruitvat of ik die mét of zónder moest nemen. Mét gekocht ja. Quote
Indy Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Ik had gister zo'n rotflesje,met een vreselijk kleefetiket.Ik heb er heet water aan de binnenkant in gedaan,en aan de buitenkant heb ik geschuurd met dasty,en het is er helemaal af. Quote
jasmin Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Is van de Wibra. Bij mij een top schoonmaakmiddel, maar geen idee of het wel milieubewust is. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Bit Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 Potjes zijn brandschoon nu. Ingewreven met dun laagje pindakaas, 2 dagen laten staan, afgewassen en schoon !! Tnx. Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 (aangepast) Dit is een fors topic geworden. Goed dat velen op zoek zijn naar de minst milieuonvriendelijke methode. En de pindakaasmethode lijkt dat te zijn. Voor het afwassen even licht afschrapen, en het afval bij het huisvuil (dat wordt verbrand, en geeft energie), geeft minder afvalwatervervuiling. Ik ben nieuwsgierig of dat door specifiek pindakaas komt, of door de olie in de pindakaas.Binnenkort even uitproberen dus, als ik zo'n moeilijk potje tegenkom:Stukje keukenrol op het etiket leggen, dat verzadigen met (olijf)olie, daaroverheen een stukje vershoudfolie. En dan twee dagen wachten ... 2 december 2013 aangepast door Gast Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Ik dacht zo; als die pindakaas die hardnekkige lijm kan overwinnen......Wat doet die dan in uw lichaam??? Is dat mogelijks de reden waarom wij dat veel minder of niet eten? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
HuubvG Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 @ Willy, Wie weet? Ik lust momenteel ook geen pindakaas meer, had wel even de smaak van echte PCD te pakken, maar het is alsof je lichaam zegt: genoeg. @ Henkg, Daar ben ik nou ook wel benieuwd naar. Ik heb de pindakaas proef ook gedaan en had er een speciaal duur potje jam (wel lekkere) voor aangeschaft. Ik heb het eerst met allerlei middelen geprobeerd, van wasbenzine tot thinner. Het ging er niet af, een hard restant van lijm en papier bleef zitten. Daarna twee dagen met een laag pindakaas weggezet en toen werd het geheel bros en ging het er redelijk snel met schuurspons af. Nu afwachten wat jouw resultaat met olie is. Quote
thea Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Ik doe het altijd met olie. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
greetje Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 misschien is het wel zo dat die lijm die gebruikt wordt....in olie oplost Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
henkg Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Ik ben nieuwsgierig of dat door specifiek pindakaas komt, of door de olie in de pindakaas.Binnenkort even uitproberen dus, als ik zo'n moeilijk potje tegenkom:Stukje keukenrol op het etiket leggen, dat verzadigen met (olijf)olie, daaroverheen een stukje vershoudfolie. En dan twee dagen wachten ...Ik heb een "moeilijk" potje gevonden.Bovenstaande test is gestart, over de helft van het etiket om het verschil te zien. Want misschien is het toch een "makkelijk" potje.Over twee dagen meld ik het resultaat ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 2 december 2013 Auteur Geplaatst: 2 december 2013 Ging de pindakaas bij mij overigens niet op het papier van het etiket he ? Dat was er wel grotendeels af wel, bij mij waren het echt de lijmresten. Heel dun laagje pindakaas gesmeerd trouwens ( ik vind dat zo sonde haha ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Me too(zonde) maar het schijnt te werken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Mijn test met olie:Etiket kwam er twee dagen later redelijk makkelijk af, compleet, zonder lijmresten achter te laten. Echter ook de helft waar ik geen olie opgedaan had. De olie was ook daar naartoe gekropen. Ik kon dus niet het verschil zien.De kans bestaat dus dat het geen "moeilijk" potje was. Als ik een keer twee identieke potjes heb, ga ik het testje herhalen. Eentje met olie, eentje met warm water. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.