Jump to content
Bubbels

De Tomaten/Peper/Pompoen-Envelop 1

Recommended Posts

Dat is gewoon voor de eerste ronde. Het is best een gedoe zoiets te organiseren, als er telkens mensen tussenkomen wordt het niet makkelijker. Nu kan de envelop op weg, de route is dan uitgestippeld en klaar. De rest van de aanmeldingen wordt dan voor de volgende ronde erbij geplaatst. Het is puur organisatorisch en iedereen kan een beetje inschatten wanneer de envelop bij hem/haar aankomt.

Je hoeft toch niemand ergens tussen te plaatsen? Gewoon onderaan de lijst. Dan weet nog steeds iedereen wanneer de envelop aan komt.

net zo overzichtelijk maar wat minder dwingend.

Ik hou er wel over op. Snappen doe ik het toch niet en ik zal wel wachten op een mogelijke 2e ronde, als die er al komt...

Edited by Guest

dan snap ik niet waarom er een deadline moet zijn.

misschien is er wel een goede rede voor. maar ik snap het gedoe niet zo...

Ik vind t geen gedoe eerlijk gezegd. Het houdt het overzichtelijk. En als je je adres niet op de lijst wil hebben zet ik in plaats van je adres "aan te vragen via forum" erbij. Deadline is er om een beetje overzicht te krijgen hoeveel deelnemers er ongeveer zijn. Dit is het eerste, tussen haakjes, commentaar wat ik krijg. Suggesties zijn overigens welkom hoor.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

De envelop gaat onderweg! Nog even enkele opmerkingen voor de deelnemers:

-Er zitten zeer veel soorten tomaten in de envelop. Van de meeste soorten is wel een beschrijving te vinden op Tatiana's Tomato Base en anders kan Google je vast wel verder helpen.

-Ja, tomaten bevruchten zichzelf, maar dat wil niet zeggen dat er geen kruisbestuiving op kan treden. Insecten vliegen van plant naar plant en kunnen er zo voor zorgen dat er niet soortechte zaadjes tussen de gewonnen zaden zitten. Het zijn er vaak weinig tot geen, maar hou er wel rekening mee. (Dit geldt ook voor pepers en paprika's)

-Bij pompoenen, meloenen en courgettes is kruisbestuiving meer regel dan uitzondering. Ga er dus vanuit dat een aanzienlijk deel van de zelfgewonnen zaden een (iets) andere pompoen zal geven dan je verwacht. Bij gekochte en gedeelde zaken zaden is dit niet aan de orde. (Hoewel ik uit een bij het tuincentrum gekocht zakje "Rode van Etampes" zaden toch ook een plant die blauwgrijze pompoenen gaf wist op te kweken )

Vragen en overleg over de soorten in de envelop kan natuurlijk hier!

Ter info:

Envelop is gearriveerd

Ik heb m vanmiddag doorgespit en ben nu mijn zaadjes aan 't toevoegen.

Morgen gaat ie op weg naar Eveline.

Staat in de openingspost. Ik zal je even een pbtje sturen met het adres van Appelvrouw, want daar moet ie heen ná jou.

Ik ben een beetje bang voor vertragingen met decemberpost enzoooo.

Thanks, maar doe hem morgen toch op de bus, want je krijg hem pas na het weekend anders vergeet ik het, volgend weekend zit ik in duitsland (ff lekker kerstshoppen ) en heb nog genoeg te doen van de week.

Er kan nog iemand tussen jongens, gemakkelijk zelfs, ik ben pas woensdagavond thuis!

Ja inderdaad....kan gerust nog iemand tussen....je hebt de envelop makkelijk binnen n dag klaar.

Yes de envelop is binnen, was rond een uur terug van mijn werk nog niets net terug van boodschappen doen en hij lig op de mat .

Net even open gemaakt jeeeee wat veeeeeel.

Dat word dan toch een dag later versturen, eerst even kijken op mijn gemak en dan nog wat er bij stoppen.