Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik ben Arno en ik woon in Ninove (BE), ik ben 14 en heb sinds mijn 9 jaar al een moestuintje van +- 15 vierkante meter maar ik zou graag naar een grotere oppervlakte gaan en een serre, de kleine oppervlakte word voor mij te klein om te expirementeren met speciale soorten. Het boek van de moestuin volgens Wim heeft me overhaalt om op een oppervlakte van een 60 vierkante meter te starten met een serre van 10 vierkante meter, het doel van 2014: 40 soorten groenten en fruit kweken. Ik en mijn vader zijn inmiddels al begonnen, we hebben de omheining van de geitenweide verzet zodat er plaats is om te moestuinieren en ook alvast afgewerkt met een onderboord van betonplaten. We zijn ook al begonnen met het omspitten van de lap grond, ik had het geprobeerd met mijn minitractor en geleende ploeg maar dat werkte niet goed, met de schop dan maar. Ik ga werken met een beurtenplan in 6 bakken, elke soort groente komt ieder jaar op een ander bed. Ik hoop te kunnen starten in de moestuin na 15 februari, tegen dan moet de serre er zijn (http://e-shop.hubo.be/nl/serres/serreacdkaskraker10mplus/503/detail/ uitgerust met automatische raamopeners) en de grond volledig klaargemaakt (opgespit en compost erop) en volledig ingericht (paadjes, afsluiting, regenton, compostopslag). Foto's gaan ten vroegste pas morgen komen.

MVG,

Arno

Geplaatst:

Leuk ! welkom

Geplaatst:

Joh, Arno, een vliegende start! Welkom!

Veel plezier op het forum en in je tuin. Maar dat laatste gaat wel lukken volgens mij

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:
  • Auteur

Hoop veel bij te leren, heb de basis nu al goed in de vingers, hoogtijd om eens wat meer te produceren!

Geplaatst:

Welkom Arno. Leuk een jong iemand en al zo ondernemend!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Welkom...

Geplaatst:
  • Auteur

Beetje foto's:

P113086552781385648230.JPG

P113086319191385648267.JPG

P113086094721385648281.JPG

P113086469981385648316.JPG

MVG,

Arno

Geplaatst:

Welkom, leuk stukje tuin.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag samen met mijn vader weer wat omgespit, met 2 gaat het een stuk sneller, nu weer alleen verder, mijn vader zijn rug kan het niet aan

Geplaatst:

welkom

succes met spitten

"Natura non nisi parendo vincitur "

• 4 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

De serre is aangekomen!

Geplaatst:
  • 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

AL een heel stuk verder ondertussen, juist nog een vierkantje omdoen, glas in de serre, nog een baantje en hier een daar nog een detail afwerken!

IMG_0318.JPG

IMG_0319.JPG

IMG_0320.JPG

Grtjs

Geplaatst:

Welkom Arno, mooi stukje tuin en mooi de nieuwe serre. Breken de geiten nooit uit om de moestuin te plunderen?

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, ik hoop van niet maar alles is stevig gemaakt.

Geplaatst:

Ik zou wel een geitje in die weide ernaast willen zijn

Zo een grote tuin en zo veel plannen. Daar zal af en toe wel een hapje over de draad komen

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Zeker leuk zeg ! Zijn die betonplaten zélf gegoten ?

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, het zijn plaatjes 30 op 100 cm, zodat ik ze zelf makkelijk kan leggen dan die platen van 150 cm.

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag het stukje linksvooraan omgegraven ...

Geplaatst:

Welkom Arno, en je kan zelf een blog bijhouden in het onderdeel Moestuinseizoen... Kunnen we met z'n allen de voortgang volgen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ga ik doen als het zaaien gaat beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.