Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rabarber recepten


Jooze

Aanbevolen berichten

Ik maak altijd compote van rabarber of gooi het in een alufolietje op de barbecue.

 

Voor de compote:

1,5 kilo rabarber, geschild. Snijd in kleinere stukjes

2 appels (bv kanzi, friszoete appel)

Of 250 Gr aardbeien (of allebei, ook lekker)

Suiker naar smaak (zelf doe ik ongeveer 250 gram suiker)

 

Zet een pan op middelhoog vuur met een bodempje water. Doe de rabarber erbij. Laat pruttelen en schepnet schuim eraf. Suiker erbij en even roeren. Ik doe de laatste 10 min pas blokjes appel en/of hele aardbeien bij want vind het wel lekker als je nog proeft wat het is.

 

HEERLIJK in de yoghurt. Alles wat te veel is, invriezen. Dan hal je in de winter een bakje uit de vriezer en proef je weer de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Voor de mensen die net als ik proberen gezonder te koken zonder af te doen aan kwaliteit... Ik heb een heerlijk rabarbermoes recept gevonden. Eerlijk is eerlijk, het kost wel iets meer, maar dan heb je ook wat. Hier staat het recept https://rabarberkoken.nl/rabarbermoes/.

Vervang bij dit recept de kristalsuiker voor Ahorn Siroop! Dit geeft een fantastische smaaksensatie en is veel beter voor de bloedsuiker spiegel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...