Jorg Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Zag hem nog niet op het forum staan, de NTR heeft een tijdje geleden een 10-stappencursus 'je eigen moestuin' gemaakt, speciaal bedoeld voor beginnende moestuinierders. De cursus bestaat uit 10 filmpjes met begeleidende teksten en links. De filmpjes worden gepresenteerd door Bioloog en herborist Petra Wilbrink. http://thuisacademie.ntr.nl/cursussen/cursuspagina/10-stappencursus-je-eigen-moestuin.html Mooie beelden en prima uitleg (onder voorbehoud, nog maar 2 filmpjes bekeken). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 mooi begin voor de beginner lijkt me! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Review: Na 40 minuten was ik klaar... (jeetje, zo snel heb ik nog nooit een certificaat verdiend... ). Maar... een Cursus moestuinieren zou ik het niet willen noemen. Meer een introductie tot... of kennismaking met... ter inleiding tot de échte cursus. De gegeven informatie is wel heel erg oppervlakkig en mijns inziens ook niet altijd correct of handig... Eventueel wat misleidend... Dat ze bijvoorbeeld aanraadt om vanaf half mei de tomaten gewoon buiten in de volle grond te zaaien. En dat je dan na 10 weken je tomaten zal kunnen oogsten. Ook verteld ze je een stok naast het tomatenplantje te zetten "zodat de plant omhoog kan klimmen langs de stok". Ze heeft het bijvoorbeeld over hoe je moet spitten maar geeft daar zelf een slecht voorbeeld van. Ze rommelt wat in de aarde... Das geen spitten! Dat soort dingetjes... Maar voor de ultieme beginner misschien wel interessant en waarschijnlijk zet het wel aan tot het verder zoeken naar informatie over moestuinieren.... En dan komen ze vanzelf op dit forum terecht... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Haha Erny. In z'n oppervlakkige algemeenheid best wel leuk en ' motiverend' om te zien, als je beginner bent, denk ik.Inderdaad doorspekt met wat rare adviezen, ze komt ook wat onhandig over lijkt het en spitten kan ze niet nee haha ( het stukje grond waar ze begint te spitten is al diepgeploegd en tig keer gefreesd Niet onaardig hoor. Ben trouwens wel benieuwd waar die serie nou blijft die op ons forum werd aangekondigd in de tuin van / met Maarten het Hart oid ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Toch vriendelijk gedaan van jullie om er drie kwartier aan te besteden. Ik lees aan jullie reacties dat ik de cursus niet hoef te volgen. Jullie en ik zijn immers geen beginners. Wel een goed initiatief vind ik. Iemand probeert mensen enthousiast te krijgen om te gaan moestuinieren. Ook goed dat het door ervaren tuiniers gecorrigeerd wordt, want een tomaat klimt uiteraard niet bij een stok omhoog. Die moet je 'opbinden'. @ Bite, ik denk ook weleens aan die serie van 't Hart. Het seizoen is al lang voorbij. Zou hij een tuinman gevonden hebben? Of niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Volgens mij was dat dit topic:vacature-moestuin-t8015.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Haha......"een pootaardappel herken je aan de uitlopers" Half nederland heeft er wel in zn kelder/gootsteenkastje/garage liggen dan Maar ik ben wel blij met de link....ik kwam zo bij andere cursussen terecht.....ik ga die van "opruimen" eens bekijken hoop dat t helpt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Ik ga voor de cursus wijnproeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Ik had de cursus Effective Discipline en die van Doelen Stellen eruit gepikt... Die van dat opruimen heb ik zeker niet gezien... En wat computerprogramcursusjes meegenomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Doelen Stellen, helemaal goed Ik ga voor haken denk ik... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Oh... kijk... dan heb ik m'n eerste doel ook al: Iemand haken leren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 ik hou je eraan ( ik heb straks nogal de tijd) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Leuk voor de MTF,een haakworkshop. . Ik doe mee. (ik kan het al wel hoor)Die 2 andere heb ik dan weer niet gezien ,ws een blinde vlek gehad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 ja, jottem, ik blijf ook altijd haken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Ik haak ook in! Ik haak ook aan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizkaha Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Oempf, haken. Dan haak ik af hoor Quote Zelluf doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Teveel haken en ogen zeker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts