Geplaatst: 8 december 201312 j Deze zomer kunnen we niet terecht op onze vaste vakantiestek in Zweden en dus zoeken we wat anders. Heeft iemand een goede tip, uit eerste hand/eigen ervaring? Dus niet algemeen van die en die streek ofzo, maar echt een plek (huisje) waar je zelf bent geweest of dat je anderszins goed kent. Onze wensen: vrijstaand vakantiehuisje met tuin met veel privacy, zeer rustige omgeving, natuur. En dat op hooguit een dag rijden (auto). Een overtocht met de boot (zoals naar Zweden) is geen probleem.Ik ben benieuwd!!!
Geplaatst: 8 december 201312 j Ik heb een leuke tip, kom bij mij langs! Ik heb een caravan voor je om in te verblijven, je kan Hongarije leren kennen en Hongarije kost ook geen drol!.. (serieus, je bent welkom) edit, is in de natuur, caravan staat wel in onze tuin maar je kan doen wat je wil hier… edit 2 als je kinderen hebt is er nog een 2e caravan tegenover de eerste voor de kids..
Geplaatst: 9 december 201312 j Auteur Dat is een lief aanbod Piroska, maar we zouden toch graag wat meer privacy en ruimte willen (echt een vakantiehuisje met een privétuin dus). Overigens hebben we geen kinderen dus het gaat echt om ons tweetjes.
Geplaatst: 9 december 201312 j ik weet dat er een stel is dat in hongarije een huisje verhuurt, misschien is dat wat? Ik weet alleen even niet meer wie, er hing een blaadje in de biologische winkel maar die is weggehaald want die wordt verbouwd anders misschien bulgarije? dat is ook een heel mooi land en lekker warm, en uit eigen ervaring is slowakije ook heel mooi, veel natuur enzo vooral het midden zuiden is leuk is net een soort van italie, of midden noord is ook mooi daar heb ik wat familie...
Geplaatst: 9 december 201312 j Dat is een lief aanbod Piroska, maar we zouden toch graag wat meer privacy en ruimte willen (echt een vakantiehuisje met een privétuin dus). Overigens hebben we geen kinderen dus het gaat echt om ons tweetjes. Begrijpelijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Fijn dat je meedenkt Ben, maar aan zulke algemene tips heb ik niet zoveel... Ik zoek echt tips uit eigen ervaring zodat ik zeker weet wat ik kan verwachten op mijn vakantieadres. Anders kan ik ook wel via internet ergens een huisje gaan zoeken...
Geplaatst: 10 december 201312 j Wat het een super vind vind de ander niks aan.Smaken verschillend.als je via b&b .europa kijk zie je prijs omgeving indruk van de kamers enz. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Ja, en daarom vraag ik dus naar PERSOONLIJKE ervaringen, via internet zoeken kan ik zelf ook wel. Als iemand ergens zelf is geweest (of wellicht zelf een huisje te huur heeft) dan kan-ie mij in elk geval wat nauwkeuriger vertellen hoe het daar is. Ik vraag toch ook niet wat iemand super vond, ik noem duidelijk wat ik zoek en vraag of iemand zoiets UIT ERVARING weet (zucht zo moeilijk is mijn vraag toch niet te begrijpen...???).
Geplaatst: 10 december 201312 j persoonlijke ervaring via het forum is anders dan persoonlijke ervaringen via internet?
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Is het nou echt zo moelijk mensen?Op die algemene zoeksites vind ik alleen algemene informatie. Soms met recensies, meestal niet. En die algemene recensies in de zin van: het was leuk hier, daar heb ik niks aan nee.Ik wil gewoon even contact met iemand die op een bepaalde plek is geweest, zodat ik gericht vragen kan stellen om er zo zeker van te zijn dat die plek datgene biedt wat ik zoek. Maar goed wie niets weet danwel het te moeilijk vindt om mijn vraag te beantwoorden, die kan ook gewoon niet reageren natuurlijk hè! Ik heb weinig zin om telkens mijn vraag, die toch behoorlijk duidelijk is, te moeten herhalen of nóg verder uit te moeten leggen!
Geplaatst: 10 december 201312 j Totdat je er zelf achter komt dat je op deze manier weinig kans hebt een geschikte vakantiebestemming te vinden. Als je voor de vakantietijd familie of vrienden van mijn familie weet te worden, kun je in een mooi vrijstaand huisje aan de voet van de Vogezen terecht. Tuin rondom, vrijstaande wc, aan rivier/beek, veel wandel - fietsmogelijkheden, nabij rustig dorpje, gezellige historische stad op 14 km waar je lekker kunt winkelen en eten. Slechts een dagje rijden.
Geplaatst: 10 december 201312 j Wij hebben dit huisje eens voor de helft gehuurd: (ja sorry, ik weet alleen wat in Hongarije) http://acsporta.blogspot.hu/2012/08/szallashirdetohu-acs-porta-kan.html en Facebook: https://www.facebook.com/AcsPortaKan Heel primitief, je moet er van houden. Wij waren er in de winter, het hele dorp uitgestorven en de reeën liepen in de tuin. Het is een gehuchtje dat compleet in de originele staat is hersteld van een paar honderd jaar terug, een aantal Hongaren hebben het opgekocht en zo een soort " museumdorpje" ervan gemaakt. Het ligt midden in een natuurgebied, Het Mecsekgebergte, vanaf Duitsland ben je er in 1 dag. Ik weet NIET hoe het er in de zomer is.. De eigenaar spreekt Duits. Ik weet ook niet of hij nog steeds de helft ervan wil verhuren.. (anders is het veel te groot en wat duur misschien, al snap ik niets van zijn prijzen op de site)
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Jouw eerste opmerking snap ik niet Huub, allereerst niet omdat ik inmiddels al een paar leuke tips heb gekregen (ik heb dezelfde oproep ook elders geplaatst) en ten tweede niet om het stukje wat erop volgt.Ik wil best vriendjes met jou of je familie worden hoor.
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Dat is een mooi huisje Piroska.Alleen... wie of wat zit er dan in de andere helft van het huis? Woont de eigenaar daar zelf? In dat geval valt het af; ik wil namelijk geen buren in mijn vakantiehuisje. Ik wil echt RUST. De prijzen snap ik trouwens wel (denk ik dan): als je het in je eentje huurt betaal je 50 euro per nacht, kom je met z'n tweetjes dan betaal je 35 euro per persoon per nacht, dus 70 euro in totaal.
Geplaatst: 10 december 201312 j Jouw eerste opmerking snap ik niet Huub, allereerst niet omdat ik inmiddels al een paar leuke tips heb gekregen (ik heb dezelfde oproep ook elders geplaatst) en ten tweede niet om het stukje wat erop volgt.Ik wil best vriendjes met jou of je familie worden hoor. De eerste reactie was een reactie op jouw laatste post, die nogal een botte toon had, in mijn beleving dan. En verder, wie weet?
Geplaatst: 10 december 201312 j Niet alleen van jouw kant Huub .Ook van mij kant. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 december 201312 j Nou Biofee, als je altijd zo snel geïrriteerd bent door mensen en hun uitlatingen en eventuele goed bedoelde tips snap ik dat je tijdens je vakantie in de verste verte níemand in de buurt wil hebben om van je rust te kunnen genieten... En dit is zéker niet vervelend bedoeld (echt niet!), ik zie de humor wel... ... jij ook? Maar mij viel wel op dat je om bepaalde specifieke tips vraagt en als mensen je dan proberen tips te geven je toch wel erg nukkig reageert (zo leest het tenminste, misschien bedoel je het helemaal niet zo... ) als het niet precíes is wat je wilt horen...
Geplaatst: 10 december 201312 j Nou nou, jullie gaan wel lekker he, met ze alle Oké, komt ie. Ik wil wel vragen ( beloof niks nog ) of ons huis te huur is komende zomer ?Giga prachtige omgeving ( vind ik dan hoor ). Rust ( 1e buurhuis, met omaatje, op 200m ). Natuur. Wel een boerenschuur op 70 m op een heuvel recht voor het huis, waar de boer soms herrie maakt.Máár! : van hoe simpel / eenvoudig / weinig comfort, hou je ??Alle basics aanwezig, dat wel, maar érg simpel, en je moet tegen vliegen, spinnen, slangen, zevenslapers of marter in huis kunnen. 'S nachts loopt een das voor het huis, en als het vies weer is, kan het er behoorlijk depri zijn ( uitstapjes maken ) en is het heet, dan is het er ook écht heet ( voet van een heuvel op zuid ) Zuidelijke Ardennen, in Noord Fr. dus. 4,5 uur rustig rijden vanuir Rotterdam.
Geplaatst: 10 december 201312 j Ja Bio-fee, dat is gezellig dichtbij mij..( ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 december 201312 j Ik vond de streek van Bit en Appelvrouw heel mooi, toen ik er verleden jaar was. Lieflijk, glooiend en niet zo heel toeristisch. Zeker om nog eens wat langer met onze caravan te bezoeken. Bit....is dat huisje dat waar de pruimengaard bij is....mjammmmie?? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Ik reageerde wat bot of knorrig of hoe jullie het dan ook noemen willen, omdat ik toch duidelijk aangaf PERSOONLIJKE ervaringen te willen, ik vervolgens een algemeen advies krijg, ik nogmaals uitleg dat ik persoonlijke ervaringen zoek, en ik dan nóg een keer algemene adviezen krijg. Ja daar raak ik wel wat geïrriteerd van. @ Erny: ik was niet snel geïrriteerd, ik was pas geïrriteerd na de TWEEDE reactie met een algemeen advies, nadat ik nogmaals aangeven had persoonlijk tips te willen (uit eigen ervaring dus). Dus zo snel is dat niet. Bit, jullie huis klinkt wel lekker rustig (op die boer in z'n schuur na dan). Wat spinnen in huis vind ik niet zo erg, maar slangen...??? IEEEHHHH! Komen die ook echt IN huis? Heb je missschien foto's van jullie huis? (mag uiteraard ook via PB)En hoe primitief is het precies? Zijn een wc en douche aanwezig? Welke kookmogelijkheid?Oh enneh... vanwege de oppas die in ons huis komt, zijn we niet zo flexibel qua periode waarin we kunnen. We kunnen alleen in de laatste 2 weken van juli... Dus mocht dat eventueel een optie zijn, dan zou ik graag nog wat meer over jullie huisje horen!
Geplaatst: 10 december 201312 j Kan er ná de kerstvakantie pas wat naders over zeggen of het überhaubt zou kunnen die periode. Slangen mogelijk in huis ja ( na terugkeer boodschappen bv ) , meestal in de keuken.Basics aanwezig ja. Je kan op gas koken , 2pitten. Wij koken meestal op de cuisiniëre ( houtstook )Ow ja, en vleermuizen in de slaapkamer, bij slapen met open raam, ik word daar dan wel eens wakker van.Die boer heeft een melkgenerator, die je wel echt af en toe hoort een tijdje, vooral bij heet weer, dan zet ie de schuurdeur open. En is er een koe ziek, wil dat wel eens een nachtje doorgaan, iets wat mij niet stoort overigens, maar ben je wat meer teerhartig ( mijn zus ) dan wil dat wel eens storen wellicht.Tig vlindersoorten om het huis, roofvoggels, uilen, herten, eigenlijk álles. Pruimen zát ja haha Maar ga gerust verder met kijken en opties nagaan en hier vragen. Ik kan nu toch nog geen uitsluitsel geven ( ik deel het huis met mijn zus )
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Het is er wel een vrolijke beestenboel zeg! Die dieren buiten en om het huis spreken me wel aan. De dieren IN huis ietsje minder. Zijn die slangen giftig/bijten ze ook?Hoe krijg je ze weer het huis uit eigenlijk...? Of vluchten ze vanzelf als ze mensen zien? Hmmm teerhartig ben ik wel ja. . Bij aanhoudend lawaai doe ik mogelijk geen oog dicht... Nou ik wacht gewoon nog even af, en zal ondertussen zeker nog verder kijken!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.