Jump to content

Enkele fruitboompjes aangeboden Update

Recommended Posts

Voor de ware liefhebber, ik heb nog over wegens gebrek aan gepaste ruimte.

1 pruim Belle de Thuin, bijzonder goede smaak, dikke vruchten. (onderstam St.Julien) 3 jarig (halfstam)Verkocht 28-12-2013

1 Kers Samba, dikke, geweldig dikke smakelijke kers, (onderstam Gisela5) staat in pot 3 jarig ( Verkocht 28-12-2013)

1 Abrikoos Goldrich (onderstam VVA-1 (Krymsk 1) tamelijk zwakke groeikracht (patio type) 1 jarig Niet meer beschikbaar

1 Abrikoos Goldrich ( onderstam Wavit = laagstam) --> bovendien dé perfecte match voor Abrikoos 3 jarig Verkocht

Edited by Guest

• 1 year later...

Persica ik heb toen die abrikoos bij je gehaald je adviseerde toen om niet te snoeien intussen is het een mooi boompje geworden (1 geënt takje is afgestorven) En hij heeft helemaal vol gezeten met bloesem jammer genoeg zijn daar geen abrikozen uit gekomen, is het verstandig om hem nu wel te snoeien.

Hij heeft een mooie vorm en is nog niet te groot dus ik twijfel of ik het met snoeien niet slechter maak?

Indien het boompje al een aardig model heeft? en niet té hoog is ? dan hoef je niet te snoeien, trouwens je kunt altijd een verkeerde tak(je) in de lente wegknippen.

Kijk eens goed naar alle taken(jes) je moet nu al vrucht knoppen kunnen zien, meestal zitten er bij een 'oog' 3 kleine knopjes, links en rechts zijn bloesemknoppen de middelste is een bladknop. Deze geven volgende lente vruchten. (als ze niet afvriezen) fleeze doek gewenst.

Voor de ware liefhebber: 1) 3jarige Kers: Carmen in pot is geënt op laagblijvende onderstam Gisela 5

Carmen is de dikste kers die er is.

€ 30- info via PB

Foto Kers: Carmen sybj47.jpg

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1) 3jarige Appelboompje: Baya Marissa, rode appels met rood gekleurd vruchtvlees, bloesems zijn rood, laagstam BM1-verkoop70361443874705.jpg

Verkocht

Edited by Guest

• 4 weeks later...