Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey, een vraagje...

Dat groenten opkweken niet hetzelfde is als exoten (palmen, musas etc) kan ik onmiddellijk ondervinden...

Volgens mij is de snijsla te hoog opgeschoten.... of vergis ik me?

Te veel licht, te warm ...I don't know....

Of is dit normaal.

Alle hulp is welkom.

Posted

Probeer eens fotos up te loaden in google chrome, hierin zitten de benodigde flashplayers al in om fotos te uploaden.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Posted

Voor sla (en veel andere groentes) is het in de winter te warm binnen...te warm en te weinig licht.

Daardoor schieten ze op.

Er zijn planten die zo opschieten dat ze omvallen, ik had dat met basilicum.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted
Foto toevoegen lukt me niet....

Zaailingskes zijn een 5 tal cm hoog lang smal steeltje met kleine blaadjes...

Een lange stengel met een smal steeltje wil zeggen niet genoeg licht. De plantjes groeien dan hoog in de hoop daar licht op te vangen. Meer licht geven dus.

Posted

Ze gaan inderdaad op zoek naar het licht, meer licht geven dus! En daarnaast niet te warm zoals ookal gezegd is. Veel licht en een normale temperatuur (sla.. tussen de 15 en 20 graden?), dan is de kans op mooie compacte plantjes het grootst Maar sla is binnen best een lastige, omdat sla sowieso al niet echt een plantje is die veel warmte wilt. Bij tomaten of paprika's zal je minder snel last hebben van iele plantjes.

Als je in de winter wat te kweken wilt hebben, kijk eens naar kiemgroenten, er bestaan veel leuke soortjes!

En over sla.. Lees anders deze pagina over sla kweken eens