RobO Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 naar komkommer maar ze zijn wel citroengeelkunnen lekker zonder kas Quote
Gast joladio Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Gezaaid in de volle grond. sla, bietjes en lente-ui. En verschillende soorten bloemen zaadjes. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Verschillende soorten tomaten, paprika's en aubergine uitgeplant en nog gedurfd om de peervormige kerstomaat te zaaien Verder nog spaghettipompoen en wat aubergines gezaaid. 'K moet m'n nieuwe elektrische propagator toch kunnen testen Quote
kenbeimer Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Gewoon, omdat ik nieuwsgierig ben. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
SuusP Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Hmmm dat worden veel zonnebloemen Vandaag een stuk of 40 potjes ingezaaid met van alles. Sla en rucola etc. voor de lege plekken in de tuin / bloemen voor de mooi / kruiden, want je hebt nooit genoeg basilicum / (boeren)kool / courgettes en pompoenen (stukgewaaid met de stormen afgelopen week). Zo kan ik er weer even tegen Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
kenbeimer Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Hmmm dat worden veel zonnebloemen Vandaag een stuk of 40 potjes ingezaaid met van alles. Sla en rucola etc. voor de lege plekken in de tuin / bloemen voor de mooi / kruiden, want je hebt nooit genoeg basilicum / (boeren)kool / courgettes en pompoenen (stukgewaaid met de stormen afgelopen week). Zo kan ik er weer even tegen Heb dit 2 jaar terug ook gedaan. Ik kreeg toen hele schattige zonnebloempjes van 5 cm in bloei. Dat wil ik nog eens. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Kim Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Wat pluksla en wat rucola, en alvast boontjes (purple queen, hestia en kinghorn wax) voorgezaaid in potjes zodat ze gelijk de grond in kunnen als de laatste sla en radijsjes van hun plekje verdwenen zijn... Quote
Jane Doe Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Straks 8 rhododendron planten, sla en kruiden zaaien voor huwelijk. Quote
Wenwolf Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 voorgeweekte peultjes, en orca boontjes gezaaid/gelegd vandaag.. Quote
loes Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 eind van de middag het eerste tomatenplantje(roma) buiten geplant.spannend. Quote
DocK Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Net gezaaid: maïs, worteltjes, rode biet, pompoen en peterselie. Quote "Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."
Gast Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Ik heb Stokslabonen gezaaid nu afwachten wat er uitkomt. Quote
Enjoy! Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Vannacht daalt de temperatuur nog tot dicht bij het vriespunt! Tomaten naar binnen zou ik zeggen!! Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 nog wat wieringer bonenStam of stok? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Suikermais in Action-wasmand gezet. Voorgekiemde tuinbonen, snijbonen en peultjes gezaaid. 2 groene, 2 gele en 1 ronde courgetteplanten in definitieve potten gezet. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Eergisteren wat pelargoriums geplant, straks terug maar nu vriest het nog in de schaduw.Dat is hier al een paar dagen zo, alles goed berijpt in de morgen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Hier is het ook zo Willy..de ijsheiligen hebben zich verslapen denk ik. Vandaag bladdag..ik ga maar eens wat sla zaaien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
DjangoV Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Gisteravond nog even snel een (door vrienden ter adoptie afgestane) komkommerplant geplant. Ik was totaal onvoorbereid, maar hij was niet in beste conditie en moest dus z.s.m. de grond in. Er zaten al wel wat gele bloemetjes en vruchtbeginselen aan. Zal vandaag eens inlezen (heb nog nooit komkommers gekweekt) over aandachtspunten w.b. standplaats, voeding en bewatering e.d. Quote --------------------------------------Django
kenbeimer Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Hmm, alles lijkt bij mij de nacht(vorst) te hebben overleefd. Zelfs de courgettes. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Gemma Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Pompoenen.Sweet dumpling, butternut, amish pie en blue kuri.Ik wil ze mijn kleine kas en kippenren laten begroeien. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Almond Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Knolvenkel, boerenkool en mais Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Mari Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 een Butternutpompoen geplant en 3 rijtjes paarse en groene snijbonen gezaaid Quote
prettig gestoord Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Wat extra paprika's en cayenne pepers in de volle grond gezet om te vergelijken met de kas resultaten en ik eigenlijk toch nooit teveel heb hehehe. Ook de komkommers in de volle grond gezet tegen de achterkant van de kas. Ze zijn al bijna een meter hoog en bloeien volop.Verder nog wat tomaten uitgeplant en een aantal ananasaardbeien erbij gezet. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.