aalterse-willy Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Niet te veel stoefen hé mensen, straks krijg ik nog een dikke nek! En dat bij mijn dikke buik De zwarte grond wat ge hier ziet is niets meer of minder dan de weide welke ge op het achterplan ziet. Vorig jaar was die door een boer gemaaid en alles was blijven liggen, teveel distels er in. Daar heb ik karton opgelegd en dan een laag compost en tot nu toe is dat redelijk onkruid en kweek vrij.De aardappelen heb ik gewoon bovenop de gefreesde weide gelegd en toegedekt met compost, aanaarden ook met compost, gratis gebracht door de gemeente.De persiebonen (staakbonen) liggen op de oude laag compost en toegedekt met een dikke laag verse compost, we zien wel wat het geeft.Toen ik de gaten voor de staken boorde vond ik geen karton meer terug, wel nog half vergaan gras en wat wortels van de kweek. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Dan is goed te zien, dat al dat werk de moeite waard is. Gratis compost van de gemeente, wat een geluk. Hier krijg je niets, moet je fijn kopen voor meer dan zakken. Dus betalen voor (groen)afval aan de gemeente, daar maken ze compost van en dan kun je nog eens betalen. Quote
Jan L Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Mijn ouders zijn dit weekend op verlof geweest, ginder de kippen en katten gaan eten geven. Stiekem heb ik ook hun tomaten verpot die ze vorige week gekregen hebben. Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
geedee Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Dan is goed te zien, dat al dat werk de moeite waard is. Gratis compost van de gemeente, wat een geluk. Hier krijg je niets, moet je fijn kopen voor meer dan zakken. Dus betalen voor (groen)afval aan de gemeente, daar maken ze compost van en dan kun je nog eens betalen. Gratis compost en kans op waardebon... als dank voor het goed scheiden van uw groente- fruit- en tuinafval Op zaterdag 22 maart is de Landelijke Compostdag en u kunt die dag gratis compost afhalen in zakken van 20 liter bij: • het afvalbrengpunt in Tubbergen aan de Galvanistraat 6 van 10.00 tot 14.00 uur• het voormalig afvalbrengpunt in Denekamp van 10.00 tot 12.00 uur• de gemeentewerf in Ootmarsum van 10.00 tot 12.00 uur• de voormalige gemeentewerf in Weerselo van 10.00 tot 12.00 uur Daarmee bedanken de gemeente en Twence u voor het goed gescheiden aanleveren van uw GFT afval. Het resultaat is een hoge kwaliteit compost van eigen bodem. PublieksactieDaarnaast maakt u ook nog kans op een waardebon voor gratis bloemen en bloembollen. Aan één van de compostzakken is een Gouden Envelop bevestigd met daarin een bon die recht geeft op een waardebon. Deze actie geldt zolang de voorraad strekt. Misschien heb je geluk en is er nog over Quote
Jane Doe Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Super, dank je wel. Ja proberen, zou mooi zijn. Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 In een Goois stadstuintje: 1 rode kool, 1 knolselderij,3 andijvies, 2 goudsbloemen, 3 borageplantjes, 1 eeuwig moesje, 1 courgette en een hele on-ecologische cherry-tomaat ( gezaaid in Eijsden Margraten, verhandeld in Zelhem, meegenomen naar NO-Frankrijk, daar gescheiden van zijn broertje en nu dus geplant in een klein voortuintje in het midden van het land ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Ik durf het bijna niet te zeggen maar dat zaad is ook nog uit Lanzarote ingevlogen.... hele on-ecologische tomaatjes Quote
greetje Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 wat tuinieren we allemaal lekker eko, hé Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Twee geënte komkommers in de oude kas geplant, vijf venkel plantjes tussen moeders bloemen en vier gourgetten op hun plaats gezet.Allemaal plantjes welke ik gisteren op de markt kocht, die mensen moeten ook leven.Straks nog wat bloemkool op de tweede tuin, bij de kippen, ergens tussen de opschietende winterprei die er nog staat. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mari Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 tomaten, paprika en komkommer in de tunnel en nog een laatste butternutpompoen en witte selder in volle grond Quote
Mari Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 6 slaplantjes en stinkertjes uitgeplant en aardbeisla gezaaid in volle grond Quote
aalterse-willy Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 In de oude kas een tiental tomaten geplant en omtrent evenveel meloenen, zaad van de MTFD. Dames en heren gevers, dankumercie Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Erny Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Gezien grote slakkenvraat nu als experiment gisteren bietjes en spinazie voorgezaaid in trays teneinde toch nog een oogst te genereren... Bietjes: Paddenbietjes, Zeebietjes, Albina Veredura, Golden Burpee, Boltardy en ChioggiaSpinazie: Turkse Spinazie en Bazaroet Geplant: Bonenkruid en Dille in de kruidenbakZeekool (3x) op hoop van zegen (slakken) in volle grond gepoot.Rest van Kailans en kolen die ik vorige keer vergeten was in de kolenbak geplant... wel een beetje vol nu weer die bak... En de Mammoth Pot prei in een geul met stront in volle grond gepoot, 5 stuks. Quote
RobO Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 courgette, sla, bindslamorgen de knolselder maar, en de peterselie, en de thaise basilicum, Quote
HuubvG Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Restant van plm 20 tomatenplanten in de nieuwe moestuin uitgeplant vanuit de pot waar ze als zaailingen in geplant waren. Quote
bertrotterdam Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Ik heb vandaag witte snijbiet en Turkse spinazie gezaaid. Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Hoe is turkse spinazie als plant? Met koken ken ik, maar hebben nu voor het eerst zaad. Quote
greetje Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 wedstrijdprei.....die zeker gaat winnen op een of ander punt!!! worteltjesopnieuw hertshoornweegbree...die niet opkwamsla 3 soortenBatavia van jetzwarte duitsen krop slaen nog in 2 potten/emmers 1 aardappel gepoot van 56 gram!benieuwd hoeveel gram oogst die gaan geven Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 2 citroenkomkommers (was ze n beetje vergeten ) Quote
aalterse-willy Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 wedstrijdprei.....die zeker gaat winnen op een of ander punt!!! Laten overwinteren, volgend jaar schieten die door en vormen zaad, dit laat ge op de bol staan tot ge 'pods' hebt of zelfs 'grass'.Het eerste zijn ontkiemende zaden en het tweede zijn al kleine preitjes, exact hetzelfde als de moederplant maar dan mogelijks ook zo een slechte opkomst van zaad. Dat probleem bestaat niet als ge pods of grass gebruikt voor te kweken, zelfs te verkopen, wie weet.Veel geluk ermee Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 3 verschillende soorten komkommers en 3 soorten courgette. Quote
bertrotterdam Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Ik heb vandaag Turkse spinazie en snijbiet gezaaid. Ik ben metname benieuwd naar de Turkse spinazie. Iemand ervaring hiermee? Quote
Jane Doe Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Die vraag had ik ook al, maar geen reactie. Zal nu wel wat komen, ben benieuwd. Quote
Erny Geplaatst: 5 juni 2014 Auteur Geplaatst: 5 juni 2014 Is ook niet het topic voor zo'n reactie... Want... er is natuurlijk gewoon een Turkse Spinazie topic... turkse-wilde-spinazie-t8547.html Quote
Jane Doe Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Dan gaan we daar snel een kijkje nemen, dank voor de link. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.