Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet ik niet wie 'ze' zijn natuurlijk, en op uitgedroogde keiharde klei zal het wat moeite hebben even, maar nee hoor. Op klei, op mergel, op veen, op zand : klaver inzaaien op losse grond. Klaar.

Geplaatst:
Ja hoor, klaver doet het eigenlijk op álle gronden.

Hier bezig met spinazie zaaien, daar waar de knoflook stond.

Edit : iets waar ik na 30 jaar nu pas achter kom : ik kan helemaal niet van rechts naar links zaaien in zo'n geultje. Nooit geweten.

image15841408959108.jpg

Dat hoeft ook niet,draai jij zelf. Dan is het links naar recht's

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Zijn de stekken nú al gelukt ??? ( dan ga ik er ook een paar mooie stekken )

Geplaatst:

ja en nee

ze zijn nog niet overleden maar er zit nog geen groei in, duurt mi wat langer dan 1 weekje

heb ook nog, adviesje Thea, wat spruitende stukjes gepot

Geplaatst:

Wat Chinese kool en snijbiet in potjes een bloembak met sla die allen dan in serre moet komen als ze af is de serre en het frisser word . En wat winterspinazie . Dit zal laatste zijn voor dit jaar .

Geplaatst:

als mijn komkommer en paprika planten afgestorven zijn ga ik ook weer zaaien in de kas nu nog in de volle grond.

over een paar weken de uienpoten en de knoflook.

Geplaatst:

Dat doet me denken dat ik de knofloken maar eens binnen moet gaan halen..hangen nog onder de overkapping.

Ik heb 12 pitten van de peche de vigne gezaaid..het lukte me vorig jaar ook gewoon uit de mond in de (pot) grond..De perziken kwamen uit de Meuse, hier vlak bij dus.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Iemand enig idee of het nu nog zinvol is om rucola te zaaien in de volle grond? Of staat dat garant voor een mislukt experiment?

Ik zit erg beschut in mijn stadstuin, temperaturen zijn vaak redelijk wat hoger dan buiten op straat.

Geplaatst:
Doe je die dan ook in een pot? Waar zet je die pot daarna? Gewoon buiten de hele winter? Of in de kas? Ik heb er ook wat liggen

In een pot buiten. Het staat in mijn update

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Limoen, dat gaat prima hoor, die kunnen wel wat koude verdragen. En met zo'n slappe winter als de vorige heb je de kans dat je er de hele winter van kunt plukken.

Geplaatst:

Vandaag spinazie en veldsla buiten gezaaid en postelein in de serre. Vorige week sla, andijvie en bloemkool in p9 potjes verplant. Winterui gezaaid in serre, maar nog geen beweging!

Geplaatst:

Veldsla heeft zichzelf uitgezaaid op het goede tijdstip, goed voor genoeg veldsla de winter over.

Tuinbonen: uit rijp zaad dat gemorst is, zijn nieuwe planten gegroeid. Er zitten bloemen aan, maar de vraag is of er nog peulen aan komen. De toppen kunnen iig gegeten worden, en als er peulen aan komen, kan ik die jong in zijn geheel opeten.

Geplaatst:

veel sla

andijvie

rucola

raapstelen

rapen

mibuna

stengeluitjes

pak soi

peterselie

chinese kool

mosterdsla

koolrabi

mosterdkool

bladmosterd

bieslook

chinese bieslook

dwerg boerenkool

landkers

zuring

Geplaatst:

Zou koolrabi echt nog gaan? Dan ga ik het ook nog wat zaaien, want de plantjes die ik nu heb staan daar zijn er een aantkl bij die er maar droevig bij staan.

En dwerg boerenkool,lijkt me leuk eens kijken of ik dat ook ergens op kan duikelen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...