Geplaatst: 12 februari 201412 j Een takkestorm hadden we begin van de avond. Nu gewoon veel wind, die een soort dondergeluid door de kale takken van de bomen kan maken. PS... de observaties uit dit topic kunnen toch ook gewoon meegenomen worden in de Excell 2014 als iedereen het er mee eens is? (die moet nog gemaakt worden hoor) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 12 februari 201412 j Volgens mij krijgen wij die storm vannacht, het waaide net al heel erg, hier op de dijk toen ik met de hinden buiten liep.
Geplaatst: 13 februari 201412 j Weers voorspellingen voor aankmoende vrijdag op zaterdag ziet er heeel erg slecht uit is storm op komst. Voornamelijk voor het noordwesten en de wadden eilanden. Windstoten tussen 10 en 12.Ik woon in dordrecht dit is een eiland omring met water, maar hier hebben wij er ook last van vooral als het hoogwater is, alles loop dan blank. Mmm denk dat ik het lpuimvee en de konijnen maar onderdak ga bieden in de schuur, deze is compleet van beton ook het dak. Dus dat word morgen ochtend vroeg beginnen met ruimte maken.
Geplaatst: 22 februari 201412 j "Wat een lekker weer!", aldus de Oost-Indische kers (gezaaid begin 2013). > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 februari 201412 j Ja dat had ik ook verwacht Het heeft de afgelopen winter hier ookal een paar keer licht gevroren, maar toch leeft hij nog. Is me bijna een raadsel dus waarom deze en een paar andere nog leven. Wellicht omdat ze vrij beschutte plaats hebben, of omdat de grond nog relatief warm is. Ben benieuwd of ze de zomer gaan halen. In ieder geval is het een absurd warme winter. Oost-indische kers, goudsbloem, struikmargriet, spaanse margriet, lobelia, paar enkele afrikaantjes: leeft allemaal nog. Zelfs mooie gezonde zaailingen van de goudsbloem en spaanse margriet gespot. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 maart 201412 j Het is nog steeds s'nachts heel koud! Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Geplaatst: 3 maart 201412 j Vooral die -0 van donderdag wordt een uitdaging Ik vind het wel prima zo, ben helemaal klaar voor dit moestuinseizoen
Geplaatst: 3 maart 201412 j Bij mij gaat eind van de middag deze week nog wel een vliesdoek of noppenfolie over de ergste zwakkelingen in de koude kas. Maar om nou te zeggen : het wordt deze week nog heel koud ? Over 2 weken een late elstedentocht: dát zou pas heel koud zijn Nauwelijks echte vorst voorspeld voor de komende 2 weken. es een nachtje met een leuke nachtvorst is altijd mogelijk. Tot -5 is dat bij mijn spullen in de koude kas eigenlijk geen probleem.
Geplaatst: 3 maart 201412 j Ik kijk alleen maar naar die +15 op zaterdag. Lekker, hoor. Laten we dan net de verjaardag van onze dochter vieren. 4 maart 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 4 maart 201412 j Wow, wat een PRACHTIG weer! Ik kan gewoon zonder jas stil op mn balkonnetje zitten en dan is het warm. De natuur lijkt te ontploffen, zoveel begint er ineens te bloeien hier!
Geplaatst: 4 maart 201412 j Hier staat de kerselaar ook ( bijna ) volop in bloei. Genieten, genieten, genieten!!De zon doet goed aan m'n lijf en m'n humeur Ik ben erg blij dat het mooie weer aanhoudt tot na het weekend.... Door de week ga ik er nauwelijks plezier aan hebben... Het is dan ook nog nét iets te vroeg donker om na het werk nog in de tuin te zijn.
Geplaatst: 7 maart 201412 j Het autommatisch raam van m'n serre is omhoog!! Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 7 maart 201412 j hier is het al 2 dagen grijs poepweer met zelfs wat spatjes regen Hopelijk wordt het morgen weer mooi. Zondag als het goed is 17 graden zelfs!
Geplaatst: 8 maart 201412 j Hier schijnt volop de zon!Ik heb net even gepiept bij de weersvoorspelling voor over 2 weken en dan zou het even terug frisser, grijzer en natter worden... Volop profiteren van de mooie dagen dan!
Geplaatst: 8 maart 201412 j Warmste 8 maart ooit ! (Arme voorouders ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 maart 201412 j Hier was het warmer... Zo'n 22 graden ofzo.Vandaag in m'n marcelleke gewerkt, en zo snel heb ik het niet warm
Geplaatst: 9 maart 201412 j oei wat is een marcelleke? Hier ook erg warm vandaag, in korte broek en hemdje in de tuin gezeten. In de wind was het wel een beetje fris nog, maar om zo in de avond met een gloeiende kop te zitten van de zon.. heeeeerlijk!
Geplaatst: 10 maart 201411 j Ach.... Dit is ook een babbeltopic ook. Dus ik wou toch ook even melden dat ik ( mobiel op de tuin nu ) hier vol in de zon, géén zuchtje wind, in mn overall, zit te zweten als een otter. Koffie, chocolade, zaailingen en stekken gewatert, rust, stilte, vogeltjes, hommels en in 1 uur al 6 vlinders gezien. Wat een heerlijkheid. Over 2 weken sneeuw
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.