Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen

Deinumite

Recommended Posts

Mijn naam is Almar en ben nieuw. Zowel hier als in de tuin. Het is de bedoeling om vanaf komend tuinjaar ons (biologisch) groente- en fruitpakket samen te stellen uit eigen tuin als ook mijn dochter van 7 jaar bekend te laten worden met het zaaien en oogsten en alles wat er verder bij komt kijken. In het najaar heb een onkruid(moes-)tuin van ca 70 m2 overgenomen en omgespit. Een deel ervan heb ik niet omgespit maar afgedekt met tuinbouwplastic. Dit om proefondervindelijk vast te stellen wat het beste effect heeft, spitten of afdekken en verstikken.

Momenteel ben ik bezig met een teeltplan. Zo'n eerste jaar maar een beetje low profile beginnen: boontjes, sla, wortelen, ? Tips zijn van harte welkom!!

Kweekkas ook handig?

Er staat ook een compostbak achterin de tuin met tuinafval. Handig of overbodig?

Ook ben ik nog op zoek naar een tuinkist voor het opbergen van het gereedschap. Lastig te vinden. Ook op marktplaats.

Rest mij op dit moment niets anders dan iedereen een mooi (tuin)jaar te wensen en alvast bedankt voor eventuele tips!

• 3 weeks later...

Hallo Almar, welkom!

Mijn tip: houd het simpel. Als je zaadjes gaat bestellen is dat het moeilijkste wat er is, heb ik gemerkt (ben ook net aan mijn eerste volledige moestuinjaar begonnen). En opletten dat je geen bonen zet op zwaar bemeste grond enzo.... Je kunt hier erg veel informatie vinden als je de zoekfuctie rechts bovenaan gebruikt. Veel plezier in de tuin en op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.