appelvrouw Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 (edited) Ik heb zaden in de aanbieding. Verschillend tomatenzaad bijvoorbeeld, maar ook: *Haricot Chataigne d`Echenans een bruinpaarsgrijze droogboon met de smaak van kastanjes. Dit jaar leren kennen via de Jardinadetuin en meteen een van de lekkerste bonen die ik ken. Deze stokboon is roodbloeiend.*Haricot Coco: een witte droogboon. Stokboon Tot vorig jaar de lekkerste droogboon die ik kende *Wieringer Witte Langstro Erwt, Stokerwt een oudHollands ras, ooit verdwenen uit Nederland en nu weer opgedoken..via Canada..hier kun je witte erwtensoep mee maken ...*Fortex Stokboon: variëteit met een zeer hoge productie en zeer lange peulen gemakkelijk 25 tot 30 centimeter lang. Ziekteresistent.*Flageolet Chevrier vert nain( laag, groen) De flageolet wordt in Nederland weinig gekweekt ondanks zijn zeer goede smaak. Stamboon dus.*Kapucijners hoog aan gaas te telen. Variëteit onbekend. voor de bonen maak ik behoorlijke porties zodat je aan bv 6 stokken kan zaaien..* groene linzen van de plaatselijke bioboer.. *Mexicaanse mais..veelkleurige mais -geen suikermais- die bedoeld is om mee te koken(polenta e.s.)*Zonnebloem zonder naam..één meter hoog met zeer grote kop..voor het zaad.* Veldsla eigen oogst 2013 * Afrikaantjes favorite Red: Enkelbloemige afrikaantjes. De bloem is ongeveer 3 cm in doorsnee. Mahonie-rode bloemhoofdjes met oranje hartje. Regen- en koubestendig, bloeit tot diep in de herfst. Van de volgende kruiden?bloemen kan ik wel zaadjes missen:*Hartgespan (leonorus sibiricus)*Citroenbergamot( Monarda citriodora)*Kervel Vertissimo( Anthriscus cerefolium)*Kapucijnenbaard (bladcichorei, Cichorium Intybus)*Hyssop( hysoppus officinalis)*Mariadistel (Silybum marianum)*Wijnruit (Ruta graveolens)*Boerenwormkruid (Tanacetum vulgare)*Vrouwenmantel (Alchemilla Mollis)*Koriander*Platte peterselie*Wegdistel (Onopordum acanthium)*Goudsbloem(Calendula officinalis)* Bolderik (Agrostemma githago)*Jacobsladder (Polemonium Caeruleum) Wortelstokken/knollen*Darmera Peltata een stuk wortelstuk met bladpunt (x3)*Knolcapucienknollen* gele topinamboer* rode topinamboer Planten:* Yakonplanten* Polei munt ( Mentha Perlegium)(nog 2)* eeuwig moes (5 x , nog twee over)* 1 jarige haagbeukjes uit eigen bos ( 50)* Aloë Vera stekjes van plant die via importeur uit Shri Lanka is gekomen..de echte Aloë Vera dus.(nog 3 stekjes)*Jiagolan onsterfelijkheidskruid ( nog 2 planten)* Vrouwenmantel* St. Janskruid* Kruisbes* Zonnekroon* Hyssop Mijn situatie is hetzelfde als vorig jaar: ik wordt wederom geopereerd niet zolang voor de mtfd en kan dus zelf niet vroeg groente zaaien en dus ruilen, daarentegen zoek ik wel ruilers die de volgende groente voor me voor willen zaaien: kool( broccoli, bloemkool, rode kool, spitskool, palmkool)/prei/bietjes/knolselderij/gekleurde snijbiet..oranje snackpaprika Bloemen/bloemplanten..in ieder geval iets fleurig voor tussen de groente..ArtisjokplantenBrave HendrikKomkommerplant Chinese slangen of witte Armeens of vergelijkbaarEventueel gezaaide uien.bamboe stokken, lang Dit zal nog wel uitgebreid worden. Krijg:Henk: Rose de Bern en wijngistStan: Barancio paprika en nog 3 soortjes/oesterzwam/dropplantErny: Pepers en Paprika en Marokkaanse MuntjesJasmin: palmkool en misschien spitskoolLoraine: bloemkoolplantjesBeertjerinke: Broccoliplantjes/rodekool plantjes/beugels v.tomaten/gele+rode puntpaprika/komkommers chinese slangen/minikomkommerJorieke: BietjesWeknow: druif evt./peterselie/knolselderijJizkaha: rankspinazie, zuring, regenboog snijbietSuusP: 6x snijbiet plantjes, komkommer, Ph. pubescens,pastinaakzaadAngela: emmers/zwarte besMonika: knolselderijplantjes/2 x komkommer white wonderIndy: zaait bloemwerk voor mijEsther:spitskool? Braven Hendrik misschienKruidje: hertshoornweegbree en een winterjas Bit: kruisbessen/aardbeien/paar zaailingen Delph/ Buddleja weyeriana//vermiculiet voor geldWilly: bloemen/knolselderijGemma 2 x paprika Eeuwig moesCiska : paprika en aubergine...Geedee: cherrytomaat/bloemwerkBorderrose: saliesoortjes/stokroos/gele snijboon..Salamander: ArtisjokThea: Pepino, zakken en misschien een Braaf Hendrikje... Deze lijst klopt niet meer, de rest heb ik bijgehouden op papier... Geef: Jasmin: Lagenaria extra long dipper/pompoen Fictorzaden/yakon/onsterfelijkheidskruid/hyssopHenk: eau de vie en geldBit: zaden wegdistel (Onopordum acanthium)/wieringer langstro/een van de palmkooltjes van JasminErny: knolcapucien...paarse stokboon blauhildetjes, sneeuwklokjes, darmera peltata en zonnekroon, maagdenpalm, boekLoraine: knolcapucienBeertjerinke: Haricot Chataigne d`Echenans/ Eeuwig Moes/Haricot coco/Fortex/ Flageolet../kruisbes Hinnomaki/Yakon/Citroenmelisse, St Janskruid, boek, wolmunt.Weknow: Fortexbonen/bosanemoon/sneeuwklokjesPiroska: Haricot Chataigne d`Echenans/Fortexbonen?Flageolets/Citroenmonarda/piepschuimen bakjes/stek sechuanpeper/zaad hartgespanJizkaha: Eeuwig moes en blauhildetjes...2 x boekSuusP: Goudsbloem en flageolets en zaden rouge vif d`Etampes, sneeuwklokjes,kastanjebonen.Angela: Groene en rode zebra en Coeur de Boeuf en haricot Coco en groene linzenMonika: Aloë Vera 1 x, piepschuimen bakjesIndy: eeuwig moes en YakonEsther: Aloë Vera en Haricot Chataigne d`Echenans verder spullen van Vreeken= al betaald.Kruidje: eeuwig moesWilly: Egyptische ui/platte peterselieStan: Hartgespan (leonorus sibiricus)/eikjes/Gemma: piccalillyRvO: weduwe in de rouw..Ciska± Aloè VeraNynke: boerenwormkruidzaad en zonnebloemzaadGeedee: smeerwortel, Yakon, evt bruidsluier.Estemy, piepschuimen bakjesBorderrose: eeuwig moes, Aloe vera, Blauwe smeerwortel..eventueel YakonConnie: BoekKIm: maarts viooltjeWilly: JiagolanThea: rode en gele aardpper Edited April 18, 2014 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Jet, bedoel je die mini-punt paprika's met de oranje snack paprika's ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Dat is dan waarschijnlijk de Barancio... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Geen idee, gewoon die oranje snack paprika die je in de super kunt kopen..kleine puntpaprika? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Barancio... dus. Ik heb er planten en zaden van maar, zaden van eigen oogst. De smaak is gelijk aan van die je koopt dus zeg het maar ? zaai ik er X voor je ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Kan die soort ook buiten Stan? Hoe dan ook, doe maar, graag Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Oh, dat wou ik je net ook al aanbieden Jet: snackpaprika zaaien. Makkie, want dat was ik toch al van plan. Afgelopen jaar een aantal planten in de volle grond gezet: langzaam op gang, maar daarna afgeladen met paprikaatjes, wel zwaarder dan dat ze in pot werden. Ik heb Apple Bell. Ik ga toch zaaien, als je tzt nog kan gebruiken, geef ik er een paar. Ik was wel van plan naar de Moestuindag te komen, omdat Jo zei dat het moest... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Wat voor kolen wil je trouwens? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Ik dacht aan broccoli/bloemkool/rode kool/zuurkoolkool en palmkool. Als je een van deze soorten op je zou willen nemen ben ik blij. Ik kan ook nog zaad opsturen..ik geloof dat ik alleen geen rode koolzaad heb, en voor de zuurkool heb ik filderkrautzaad..dat zou ik graag uitproberen dit jaar... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 (edited) Ik zal in elk geval palmkool voor je zaaien, en als ik het zakje terug kan vinden: rode spitskool. Ik weet nog niet hoe mijn vervoer zal zijn, en of ik wel veel mee kan nemen... lol.... maar dit moet wel lukken. edit: en die paprikaatjes (ze zijn rood, by the way) Edited January 20, 2014 by Guest Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Super, daar ben ik al heel blij mee Rode spitskool had ik al eens eerder, die vond ik super als salade..mmmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Jet, ik zaai toch al Rose de Bern. Staat niet op je lijstje. Zal ik een aantal extra zaaien? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 Graag Henk. Mijn buurvrouw zaait ook wel tomaten voor mij, maar dat is niet voldoende, dus enkele RosesdeB erbij sla ik niet af. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 OK. Ik zaai eind maart. Op de MTFD zouden ze dan 10 a 15 cm hoog kunnen zijn. Is zes stuks voldoende voor een kleintje levenswater? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 Goed idee. Je kunt me dan wel van de lijst zaaiers afvoeren..voor de RdB..dat snap je. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Hoi jetHoeveel bloemkool plantjes heb je nodig? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 Min 6 - max 8 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Is 8x bloemkool Summer alfa naar uw wens?Of liever neckarperle Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 Hoi Loraine, ik heb geen voorkeur want ken beide niet.Heb jij er ervaring mee? (En wat wil jii?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Ik ken beide ook nog nietIk kan ook half om half zaaienDan zit de lekkerste er in iedergeval voor de helft bij Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 Doe maar, leuk! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Okidokie komt in ordeStaat genoteerd Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizkaha Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Ik kan wel extra regenboog snijbiet voor je zaaien. Quote Zelluf doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Bedankt voor je pbtje jetGraag zou ik willen ruilen voor een paar knolletjes van de knolkapucien Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts