Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 (aangepast) Veel van alles heb ik niet daarom kan ik geen grote porties met zaad versturenWel is er genoeg om hopelijk veel mensen blij te kunnen maken aangeboden:Stamboon SaxaSpinazie Campania F1Broccoli CalabresseSpruitkool roodnerfBrusselse spruitjes MachugaAubergine kenemer 27Rode biet SolistKoolrabi delikates weiserZomerwortel Nantes 2Tomaat BesserTomaat LimonchikiGarden Pearls Solanum VillosumMelothria ScabraAnanaskers Physalis EdulisValeriaan plant gezocht:Knoflookteentjes (goed houdbare)Aspergezaad crimson pacificZaad van een goede bewaarui Spruiten rubine of rocella geruild/vergeven:Voor appelvrouw 4x bloemkool Summer alfa, 4x bloemkool neckarperle, bloemen voorzaaien ik krijg wanneer mogelijk stukje suikerwortel en knolkapucien, yakon, korenaarasperge op de MTFD en de rest is al onderwegVoor Huub broccoli RomanescoVan Stan zaadjes van de butternut en patissonVoor Angela golden Pearls en melothria Scabra ik krijg mosterdzaad en Muscat du provanceVoor beertjerinke Garden Pearls en ananaskers ik krijg uchiki kuriVoor weknow 20x rode bieten solistVoor piroska 10xbroccoli Calabresse, 10xsuckertraube, 10x jujube cherry, 10x cristal ik krijg Fictor, Pattison, lakota, spaghettipompoenVoor Jizkaha 5x stoksperzieboon pastoralVoor Monika 6 x broccoli Romanesco ik krijg tomatillo purple zaailingVan bit Buddleja weyerianaVoor Gemma doosje biologische eieren ik krijg p9 potjesVoor erny knolletje Oca orange ik krijg crosne 9 april 2014 aangepast door Gast Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Ik heb mosterd voor je en ook wel pompoen mag ik dan van jou Graden Pearls Solanum Villosum en Melothria Scabra? Quote
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 Ja hoor dat is helemaal goed Welk soort pompoen heb je? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
beertjerinke Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Hoi loraineZou ik Graden Pearls Solanum VillosumAnanaskers Physalis EdulisVan jou mogen Ik heb mosterdzaad en pompoen ulriki kuri voor je Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
HuubvG Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Hoi Loraine, Ik zou graag wat van je romanesco willen, heb niets voor je van 't lijstje en kom ws niet naar de MTFdag, maar zie onze PB-wisseling. Quote
Stan Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Butternut of wel flessenpompoen heb ik wel voor je. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 (aangepast) Loraine ik heb je envelop nog even opengemaakt en heb er de table gold bijgestopt...Misschien heb ik ook suikerwortel voor je daar kom ik op terug..ik heb geen idee of die zich uitzaait of dat ik er een stukje van af kan halen... 25 januari 2014 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 @beertjerinkeIk wacht even op Angela als het goed is ben ik dan voorzien in mosterdzaad @huubKomt in orde je hebt pb @stanFlessenpompoen is die ook eetbaar?Ik kijk nog even wat Angela voor pompoen aanbied heb namelijk ruimte voor ongeveer 3 plantenWat wil je er evt. Voor terug? @appelvrouw Je bent een SCHAT Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 Loraine ik heb je envelop nog even opengemaakt en heb er de table gold bijgestopt...Misschien heb ik ook suikerwortel voor je daar kom ik op terug..ik heb geen idee of die zich uitzaait of dat ik er een stukje van af kan halen... Volgens Wikipedia kan het via zaad en via een stukje wortel Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Ik heb verschillende soorten Large blue hubbardcucuzi (italian snake)patisson mixmusquee de provenceen dan nog 2 oranje soorten die je gewoonlijk in de supermarkt tegen komtin een kleine variant en een iets groteren soort. Ik vind zelf de hubbard erg lekker. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Dan kijk ik tegen de mtfd of er een stukje wortel af kan. Zaad heb ik ook trouwens..maar dat moet je volgens mij voor de winter zaaien en dat moet een koudeperiode hebben.het zaad is ook al een paar jaar oud. Toen ik het twee jaar geleden aan een paar mensen gaf had een er wel een plantje van, de ander niet. laten we het dan afwachten of het zichzelf uitzaait, dit jaar heb ik het zaad aan de plant gelaten..en anders een stukje wortel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 @angelaDan zou ik graag 1 of 2 zaden van de muscat de Provence van je willenKom je ook op de MTFD? Anders moeten we even adressen uitwisselen laat maar horen @appelvrouwAls je tegen de tijs van de MTFD een stukje wortel voor me mee kan nemen ben ik erg blij @stanAh de butternut word dus ook wel flessenpompoen genoemdDaar zou ik wel graag 1 of 2 zaadjes van willenWat wil je er eventueel voor teug? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Ja ik kom naar de MTFD Quote
Stan Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Ik zet 2 tot 3 zaden voor je in mijn lijst. Ik hoef niets terug maar, als je staks iets ziet in mijn lijstje kan je daar altijd iets van doen. Wil je ze voor de MTFD hebben stuur dan even een pb met waar het heen kan/mag. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 @angelaDat is mooi dan kunnen we daar ruilen @stanDat is heel aardig van je ik zal zo even op je lijstje kijken of ik nog wat voor je hebOp de MTFD is prima hoorDan ben ik wel een beetje laat maar ik ga ervan uit dat we een mooie en lange zomer krijgen Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
weknow Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Ik heb (biologisch) kiemzaad voor rucola voor je. (Kun je ook in de tuin zaaien trouwens). Graag zou ik wat zaadjes van de solist rode biet willen proberen. Zie je deze ruil zitten? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 Stan je hebt pb WeknowIk heb al rucola in het assortiment dus dat is niet nodigHoeveel zaden wil je graag hebben van de bietjes?Hoef er niks voor terug Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Loraine Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 Hoi loraineZou ik Graden Pearls Solanum VillosumAnanaskers Physalis EdulisVan jou mogen Ik heb mosterdzaad en pompoen ulriki kuri voor je Sorry voor de enigszins late reactieIk ben ondertussen voorzien qua mosterdzaadMaar van de uchiki kuri word ik wel erg blijHoeveel zaadjes van de ananaskers en gardenpearls wil je hebben? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
beertjerinke Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 hoi een paar maar hoor om een plantje op te kweken 3/4 zaadjes is dan wel voldoende ik heb de pompoen ulrike kuri voor je op staan Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
SuusP Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Er is een boel Uchi Kuri op weg naar je, in zaad-envelop vorm Idem voor de bewaarwortel. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Loraine Geplaatst: 26 januari 2014 Auteur Geplaatst: 26 januari 2014 WoehoeDit is nog beter dan mijn verjaardag Ik dank u allen Heb net even rondgekeken maar kan de pompoen ulrike kuri nergens vindenMoet het uchi kuri zijn? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
jootje Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Uchiki kuri....als je daar op googled? Ja, dit soirt dingen zijn soms leuker dan je verjaardag! Quote
beertjerinke Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Pompoen - Uchiki Kuri Lat. naam: Cucurbita maxima 'Uchiki Kuri' Zaaiperiode: april - meiOogst: september - oktober Bekende pompoen met uitstekende bewaareigenschappen en een heerlijke smaak. Gemiddeld gewicht per stuk is 1,5 kg. Zaaien kunt u vanaf april binnen, of na half mei buiten. U kunt ze ook eind april en in mei in de kas zaaien Sorry had een schrijf foutje Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 De courgette en andere zaadjes gaan vandaag onderweg. Niet op je lijstje: je krijgt ook nog knolkapucienknolletjes van mij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Loraine Geplaatst: 26 januari 2014 Auteur Geplaatst: 26 januari 2014 Ik mis de "doet een dansje" icoon Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.