Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Peulen, plantjes zijn iel en vallen om

jootje

Recommended Posts

Over een maandje kun je ze buiten (beschut) voorzaaien. Ze mogen best wat lagere temperatuur, maar wel vol licht. Ik heb zo gauw niet een linkje, maar je kunt peulen ook telen voor de jonge scheuten....heb ik begrepen. Misschien heeft iemand daar ervaring mee?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Je kan ze ook gewoon dieper in de grond steken. (zoals je met tomatenplanten doet als je ze begin februari al zaait)

Zijn het soepele stengeltjes?

Je kan het stengeltje in een cirkel (of meerdere cirkels) onder de grond steken zodat je geen heel diepe potjes nodig hebt. Of je kan het horizonttaal in de grond zetten.

Dat stengeltje onder de grond zal dan een wortel worden.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Ga je door ze dieper in de grond te zetten er niet voor zorgen dat, doordat je ze laat leven, ze vatbaarder worden voor ziektes en ze daardoor alsnog te moeten weg smijten? Uiteindelijk heeft deze groei ervoor gezorgd dat de plant geen reserves meer heeft hé.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.

Ga je door ze dieper in de grond te zetten er niet voor zorgen dat, doordat je ze laat leven, ze vatbaarder worden voor ziektes en ze daardoor alsnog te moeten weg smijten? Uiteindelijk heeft deze groei ervoor gezorgd dat de plant geen reserves meer heeft hé.

De eerste dagen zullen ze vatbaarder zijn, maar die kleine plantjes krijgen dan een groter wortelstelsel...dan worden ze toch juist sterker?

Je kan de stengeltjes ook afknippen en stekken.

Dat heb ik gedaan met mijn pepino's.

Die groeiden te snel en gingen te snel te groot zijn voor binnen.

Ik heb de plantjes afgeknipt vlak boven de grond , wat blaadjes verwijderd en gestekt.

Jonge plantjes stekken heel gemakkelijk en snel.

Edited by Guest

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

De eerste dagen zullen ze vatbaarder zijn, maar die kleine plantjes krijgen dan een groter wortelstelsel...dan worden ze toch juist sterker?

Je kan de stengeltjes ook afknippen en stekken.

Dat heb ik gedaan met mijn pepino's.

Die groeiden te snel en gingen te snel te groot zijn voor binnen.

Ik heb de plantjes afgeknipt vlak boven de grond , wat blaadjes verwijderd en gestekt.

Jonge plantjes stekken heel gemakkelijk en snel.

Ik heb al een paar keer aan de hand gehad dat m'n iele scheuten massaal aangevallen werden door bladluizen. Waar ze vandaan komen blijft me een raadsel, maar telkens kon ik de plantjes weg smijten. Ik denk wel, moesten ze de eerste periode doorkomen dat ze zich kunnen herstellen. Ik blijf verbaasd hoe stevig plantjes zijn.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.