kiekenboerinneke Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Hallo... wij zijn een stelletje dertigers met een tiener in huis, een heleboel huisdieren ( zowel binnen als buiten ) en beginnende groene vingersVorig jaar al is het beginnen kriebelen om "iets te laten groeien" en mede gestimuleerd door het programma " De moestuin van Wim " zijn we er vorig jaar wat te laat met alles begonnen waardoor enkel de pepers gelukt zijn.( en man, wat waren die héét!! ) Dit jaar hebben we ons deftig ingelezen in de kunst van het moestuinieren, maar ik verwacht nog wel enkele fouten. Leren doe je tenslotte met vallen en opstaan.De eerste kruiden zijn reeds gezaaid en staan op een warm en licht plaatsje om te ontkiemen en te groeien.Verder heb ik nog in mijn tuin een serre staan ( plastic van de AVEVE ) die momenteel enkel nog in gebruik is door winterbloemkool. ( groeit goed maar heeft last van slakken... biervallen zijn reeds gezet! )We zijn nog van plan om een m² bak te zetten op ons stuk plat dak ( om te beletten dat m'n kippen alles opeten )en een koude kas te bouwen.Aardappelen gaan we ook zetten, in zakken, op het plat dak.Ik ben erg benieuwd wat de opbrengst voor dit jaar zal zijn... Mits enige begeleiding veronderstel ik dat onze "moestuinavontuur" toch voor een groot deel geslaagd zal zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 welkom en veel plezier Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Wekom en vast een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Welkom..en sxxs met alles Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Welkom, veel plezier hier op 't forum en thuis met de moestuin en met de hete pepers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Welkom.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Hallo en welkom! leuk, kippen. Maar zo te lezen niet de enige diersoort die bij jullie rondloopt... Heel veel plezier in de tuin/op het dak en op het forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Dankjewel, en idd... de kippen zijn niet de enige... In totaal:1 hond, 6 poezen, 2 papagaaien, 1 parkiet, 1 landschildpad, een 50-tal kippen en een heleboel vissen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilona Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Hallo en welkom Jeetje dan hebben jullie wel heel veel ruimte Wij hebben een hond (klinkt groot maar is formaatje kleine kat), 5 poezen (3 van mij, 2 van mijn vriend) en buiten 4 kippen (3 grote brahma's en een antwerps baardkrieltje). Groentjes Ilona Quote http://www.moestuinforum.nl/blog/Ilona/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted February 16, 2014 Author Share Posted February 16, 2014 Qua ruimte valt het nog mee... ( ik kom wat ruimte voor kippenrennen te kort ) maar de weide maakt veel goed voor de tokkelende dames en heren.Onze tuin is slechts een kleine 100m² groot.Oorspronkelijk loopt onze stuk grond door tot aan de aangrenzende baan ( had ik ongeveer een 500m extra gehad ) maar onze huisbaas heeft het verdeeld in "gazon" en "paardenwei"... Anders had ik - buiten de kippenrennen -nog plaats gehad voor een (hele) grote moestuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts