malouis Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Kwam een mooi bijenhotel tegen op Facebook.Het is dat er geen 6 sterren hotels bestaan anders kwam deze in aanmerking voor een extra ster! Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Mooi zeg ik zou er graag in wonen als ik een bij was Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Bit Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Waanzinnig inderdaad. Dit is echt een kunstig stukje vlijt ! ( bestaat er overigens wél een 7 sterrenhotel ( ik heb er een keer thee gedronken ) ; het énige ter wereld , dus we mogen dit bijenhotel 7 sterren toekennen ! )en dan daarnaast, is dit bijenhotel ook een fast-food-restaurant voor de vogels ! ( ik zie geen anti-vogel maatregelen ) Quote
malouis Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Geplaatst: 4 februari 2014 Als het diep genoeg is, en dat is deze wel, dan valt dat vogelrestaurant wel mee (of valt het de vogels juist tegen). (En toen was je failliet? ) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 erg mooi, ik denk dat ik die van mij ook maar ga pimpen Quote
Bobjan10 Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Super mooi hotelletje! Volgens mij zie ik voor het grote vierkant in het midden gaas zitten. Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/
Connie Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Dat is nog eens een mooi kunststukje huisvlijt .Ik vind het ook nog eens heel mooi staan in een tuin Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
mijke Geplaatst: 8 februari 2014 Geplaatst: 8 februari 2014 Vet! Zal ook wel wat kosten denk ik, maar prachtig is ie wel! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Fransij Geplaatst: 8 augustus 2017 Geplaatst: 8 augustus 2017 Waar zijn dergelijke bijenhotels verkrijgbaar/te koopWe zijn voor de Gemeente Papendrecht opzoek naar dergelijke bijenhotels Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 augustus 2017 Geplaatst: 10 augustus 2017 Meestal worden deze gebouwd door vrijwilligers of door werkgroepen van bijv. verenigingen of door scholen in opdracht van... Quote
Bit Geplaatst: 25 maart 2018 Geplaatst: 25 maart 2018 Kwam ik ook een mooi bijenhotel tegen maar dit keer met een extraatje : onderin is een heel deel gereserveerd voor de solitaire bijen die in de grond / het zand nestelen. Ongeveer 70 tot 75 % van de wilde bijen nestelt in de grond, Dit hotel werd gekocht bij Natuurpunt De Buizerd, in Belgie. Het is nu weer de tijd, dat bij mooi droog en wat zonnig weer de kasten vol activiteit zijn. Een heel gezoem en gepaar. Moet wel zonnig staan / hangen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2018 Geplaatst: 28 maart 2018 Dat is een gaaf ding Moeten die sprietjes (helm)gras straks pollen worden die dat zand een beetje bij elkaar houden? Bij o.a. regen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 28 maart 2018 Geplaatst: 28 maart 2018 Ja, een beetje. Het is deels leem en natuurlijk met deels een afdakje, dus dat niet wegspoelen moet wel gaan denk ik. Quote
Technasiumbei(voet) Geplaatst: 19 april 2018 Geplaatst: 19 april 2018 beste beienfanaten, ik heb een vraagje aan jullie. Wij gaan een bijenhotel ontwerpen. Hebben jullie nog goede tips voor ons. Wij horen het graag, alle tips zijn welkom Met vriendelijke groet,toekomstige bijenfanaten,de technasiumbij Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 april 2018 Geplaatst: 19 april 2018 Verschillende maten gaatjes.Zorg dat de gaatjes diep genoeg zijn. Quote
speets Geplaatst: 19 april 2018 Geplaatst: 19 april 2018 Op deze site kun je tips downloaden voor een DIY bijenhotel. Eindje naar beneden scrollen. https://www.nederlandzoemt.nl/doe-mee/bijentelling/ Je kunt daar ook een zoekkaart downloaden, meedoen met de telling en nog veel meer. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.