Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Probleem met weergave forum op scherm

jasmin

Recommended Posts

Ik heb altijd een ad blocker in het algemeen aanstaan. Laatst kwam er op dit forum toch reclame doorheen. Het is de linkerbalk, waardoor het weergave scherm ineens verkleint. Ik heb altijd moeite met letters lezen, zelfs mét leesbril, dus dat irriteert als ineens het scherm kleiner springt.

Mijn actie was om die balk ook te blokkeren, maar sindsdien heb ik een vercracked scherm... De ene pagina wordt goed weergeven, een andere heel smal. Vaak springt het tijdens het lezen op groot, klein, groot. Foto's uit het kader, of juist de tekst loopt uit beeld. Het is dan een forumpagina die uiteenvalt in allemaal blokken met eigen regels over opmaak.

De linkerbalk is inmiddels bruin, maar toch dominant aanwezig. Als dat een constante zou zijn, kan je jezelf er aan wennen, maar het lijkt naar willekeur op te poppen of weer te verdwijnen. Maar het heeft dan direct invloed op de opmaak van de forumpagina die ik zit te lezen, soms echt bizarre beelden.

En het laden van pagina's gaat nu ook vaak takke traag.

Wat moet ik doen? Ik heb echt geen zin in ongevraagde reclame.

Nee, dat maakt niet uit, want dat doe ik al regelmatig (elke dag of om de dag, net hoe het uitkomt)

Hieronder zie je wat ik bedoel. De eerste foto is mijn vertrouwde beeld: volledig scherm.

Voorbeeld-248351391969699.JPG

En dat beeld springt ineens kleiner, met die bruine balk links

Voorbeeld-370991391969704.JPG

Ik heb nu even geen voorbeeld van een compleet misvormde forumpagina, maar een beetje kan je al wel zien hieronder

Voorbeeld178421391969662.JPG

Ik heb echt zo'n idee dat het de wraak van de advertentiewereld is dat ze geblokkeerd worden...

Het is een virus: https://www.google.nl/search?q=outobox&rlz=1C1PRFB_enNL466NL466&oq=outobox&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

Tot nu toe alleen gemerkt bij het Moestuinforum, dus ik dacht dat het probleem hier zat. Ik ga me eens verdiepen in het verwijderen ervan.

Geen reclameproblemen hier... maar die poepiebruine zijkanten komen mij wel heel bekend voor... Die heb ik ook sinds vandaag (links en rechts)... Weg het is het mooie groen...

En mn Zoekbalk bovenin is ook verdwenen sinds die tijd...

Edit: ff gecheckt of dit ook met die kwalijke O-box te maken had maar die is bij mij nergens te bekennen en dus ook niet te verwijderen.

Geen reclameproblemen hier... maar die poepiebruine zijkanten komen mij wel heel bekend voor... Die heb ik ook sinds vandaag (links en rechts)... Weg het is het mooie groen...

En mn Zoekbalk bovenin is ook verdwenen sinds die tijd...

Edit: ff gecheckt of dit ook met die kwalijke O-box te maken had maar die is bij mij nergens te bekennen en dus ook niet te verwijderen.

die moet je zoeken bij je programma's. Ik heb de 'mijne' al gevonden, maar nog niks verwijderd, daar ga ik me even rustig over buigen. Het kan ook dat bij jou de O-box in een andere taal geïnstalleerd is. Ik zag op een anti-virus site een heleboel vertalingen uit gekke talen die je kon gebruiken bij het scannen van je C-schijf.

Nee, die heb ik écht niet, ook niet bij programs...

Maar ondertussen heeft het zich hier één voor één hersteld dus alles weer normaal.

(O.T. probeer nu wel weer eens die hinderlijke MySearchDial weg te krijgen... ben ik me in aan het verdiepen... SpyHunter vond alleen al 62 infecties daarvan! maar haalt ze niet weg bij de gratis versie... verder ploegen dus... )