MartinH Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Misschien komt het door het uitblijven van de winter, maar in mijn koude kas zitten momenteel meer muizen dan normaal. Ik heb ze niet gezien maar ze hebben nu al een aantal keren opkomende capucijners en peulen een kopje kleiner gemaakt. Vandaag hebben ze het helemaal bont gemaakt. Ik had 2 Ikea plastic bakken gekocht. De ene bak bevatte de peulen de tweede bak op z'n kop er bovenop. Om de boel niet te laten verschimmelen had ik er twee sateprikkers tussen gedaan als beluchting.Wat bleek vanmorgen.. door de sateprikkers kon de bovenste bak rollen en hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar hij was een paar cm verschoven en de muizenfamilie had zich weer tegoed gedaan aan mijn peulen aaarrrggghhh Genoeg is genoeg, nu zet ik zware middelen in Ik heb gelezen dat een muis een gezonde angst voor katten heeft en deze kan ruiken. Dus wat heb ik nu gedaan, ik heb m'n kat gekamd en de haren meegenomen naar de kas. Heb wat capucijners open en bloot neergelegd met daar overheen wat kattenharen.Als mijn theorie klopt ruiken de muizen de kat en zullen ze niet in de buurt van de capucijners komen. Het zou mooi zijn als ze hier in trappen, dan gooi ik voortaan over al m'n zaailingen kattenharen. Morgen weten we meer... Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
RobO Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 ben heel benieuwd...lever je ook zakjes kattehaar als het werkt? Quote
MartinH Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Geplaatst: 16 februari 2014 ben heel benieuwd...lever je ook zakjes kattehaar als het werkt? Zakjes kattenhaar... Ik zie een gat in de markt Ga me morgen meteen inschrijven bij de KvK robO jij krijgt een gratis zakje van me, voor het goede idee Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Bit Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Sowieso leuk natuurlijk om hier te vernemen of het iets helpt. Zou ik wel jaloers zijn op je , want ik heb de beschikking niet over katten of hondenhaar / vossen , dassen, whatever. Maar eigenlijk denk ik niet dat het veel zal uithalen. Ik geloof best dat een muis wegsprint als hij een kat ruikt. Maar eigenlijk denk ik niet dat dat voor haren geldt. Zo dom zijn muizen niet lijkt mij. Die nemen een sprint als ze een kat zien, maar komen weer tevoorschijn als de kat weg is denk ik. Muizen zijn best slimme dieren. En ook : dan zouden er weinig muizen aanwezig zijn in een wijk waar een paar katten wonen; en dat is niet het geval. Ze zijn er wél, maar zijn gewoon goed op hun hoede ( en dus is het voor de kat ook leuker, heeft ie wat af te wachten enzo )Ja zoiets. Het is maar een gedachte hoor.. Een redenering. Hoeft helemaal niet waar te zijn hoor. Quote
Estemy Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Koop maar een muizenval of een paar. Als het een goede muizenval is is jouw succes gegarandeerd. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
MartinH Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Geplaatst: 17 februari 2014 1e update======== Goed nieuws de Capucijners lagen er vanmorgen nog onaangeroerd bij. Zou het dan echt werken.......??? Benieuwd of ze er morgen ook nog liggen. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
MartinH Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Geplaatst: 19 februari 2014 2e update======== We zijn nu twee dagen verder en nog steeds hebben de muizen niets aangeraakt.Ik ga nu een bakje met uitgelopen Capucijners met daarop kattenhaar neerzetten. Als ze daar nu ook van afblijven ben ik overtuigd Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
HuubvG Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Muizen hebben niet voor niks een neus en een goede ook. Die moet al een kat ruiken voordat het te laat is. Dus ik geloof in deze geur-methode. Katten zelf zijn bijvoorbeeld bang voor tijgers en leeuwen, er is een tijdje leeuwen/tijgermest in de handel geweest om katten uit de tuin te verjagen. Bij wet is dit helaas verboden. Terug naar de muis. Deze komt ook niet aan een muizenval zolang jouw lucht er nog aan zit, want muizen zijn ook bang voor mensen. Muizen zijn ook bang voor brand en als je verschroeide lappen bijvoorbeeld in je kas legt, blijven ze ook weg. Nu weer terug naar de kattenharen. Goed idee, vergeet niet om de haren om de paar dagen te verversen, misschien ook wel op een andere plek te leggen. Veel succes ermee. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Goed om te weten! Ben ik blij dat ik Maine Coones heb.... Morgen even de mannen uitkammen....Zou het ook helpen tegen ratten? Quote
MartinH Geplaatst: 23 februari 2014 Auteur Geplaatst: 23 februari 2014 Gelukkig heb ik geen last van ratten in m'n kas. Ratten zijn niet echt bang uitgevallen, maar ze leggen het wel af tegen een kat (tenminste, die van mij heeft heel wat ratten te pakken genomen)Ik zou zeggen, probeer het. In ieder geval heb je geen last van muizen meer Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Stan Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 En Martin ben je binnen kort in Amsterdam ? Om als vrijwilliger op de poezenboot alle katten te kammen voor je nieuwe bedrijf of is de truc niet gelukt met de zaailingen ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
MartinH Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 Ja ja ja het experiment is gelukt. Geen muis heeft het lef gehad om in de buurt van de zaailingen te komen De poezenboot... nou, ik heb hier 2 pluizebollen rondlopen, die leveren voorlopig genoeg haar.Ik moet natuurlijk eerst een bedrijfsplan gaan schrijven. maar eh... mag ik jou als eerste klant inschrijven???? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Stan Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Ehh ik dacht mijn cv op te kunnen sturen Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Zat ik me van de week af te vragen: Zijn de muizen toch ook wel bang voor mensen toch ? Of eigenlijk niet echt ? Ik heb op dit moment behoorlijk last van muizen in mijn huisje op de tuin. Die komen op van alles af ( ja, ik moet de poters daar weghalen )Maar goed. Ik zag sinds vorige week keutels in het huisje.Nu zet ik ( door dit topic ) Mijn tuinschoenen mét sokken centraal in het kleine huisje. En die sokken stinken ja. Die stinken ja. Maar ook sindsdien ik dat doe, de muizen zijn er nog, en naar mijn idee, zelfs meer dan eerder. Zou ik ook gewoon kattenharen moeten gaan vragen aan de buren ? Quote
Nynkef Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Bit, de muis in mijn tuin (hij heet Frits) is niet bang voor mensen, die steekt een anderhalve meter voor me het pad over Ik vind het superleuk dat het experiment met de kattenharen gelukt is !! En nu maar hopen dat je katten blijven verharen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.