vragen Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Wij hebben een heel klein kastje in de tuin geplaatst dat er groen uitziet zodat het niet zo opvalt tussen de planten. Het apparaat gaat af zodra iets beweegt, daarop zit een sensor. Zoiets heb je ook met een buitenlamp dat aangaat zodra iemand in het bereik van de sensor komt. Wat is het probleem denkt u misschien? Nou, nu hadden wij kinderen op bezoek die graag in de tuin wilden gaan spelen. Maar zij werden helemaal gek van het geluid? Ik hoor helemaal NIKS? Hoe kan dat dan toch? Zij horen een hele hoge pieptoon in de tuin. Zij bleven spelen maar op een gegeven moment kregen 3 kinderen last van gigantische hoofdpijn en de ander last van misselijkheid. Het geluid is volgens hun zeggen onuitstaanbaar? Wie kan hier meer wat over vertellen? Quote
loes Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 simpel, het gehoor van kinderen heeft een groter bereik dan dat van volwassenen.(ik hoor die klote pieptoontjes trouwens ook ) Quote
vragen Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Geplaatst: 16 februari 2014 Je kijkt erg boos? Dus je vind het geluid ook vrij heftig? Een kind zei zelfs toen hij weer thuis was nog steeds het geluid kon horen. Nou zo'n groot bereik kan dat ding niet hebben denk ik?! Quote
HuubvG Geplaatst: 16 februari 2014 Geplaatst: 16 februari 2014 Dit verhaal is vaker ter sprake geweest. Precies hetzelfde verhaal. Er zijn zeer veel reacties op gekomen van uiteenlopende aard. Zeer de moeite waard om het even op te zoeken. Nu zou ik dat voor je kunnen doen - kleine moeite - maar ik wil je vragen om het zelf even op te zoeken met de zoekfunctie. Daar leer jij van zoeken voordat je wat vraagt. Je vindt het onderwerp gegarandeerd. Lees het door en als er dan nog vragen zijn, kun je ze stellen in dat onderwerp. Succes! Trefwoorden om te zoeken: katten - apparaat - electronische kattenverjager - enzovoorts. Quote
vragen Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Geplaatst: 16 februari 2014 Wel even goed gekeken. Op het internet kwam artikel tegen die in het AD stond. Onbegrijpelijk dat ze dit dan wel verkopen terwijl er zoveel klachten zijn?! Quote
RobO Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 (aangepast) tsja, "ze" verkopen ook geluidsinstallaties van 2 x 100 watt, bladblazers voor de zondagmorgen, naaldhakken in parketwoningen, bier....met een klein condensatortje kun je de frequentie verhogen naar 21 kHz, hoort niemand meer edit: 22kHz... 17 februari 2014 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Heeft u nou met de zoekfunctie bovenaan deze pagina gezocht op ons forum ? Deze vagen over het verjagen van katten staan allemaal in 1 heel groot topic. Kijk maar eens. Quote
vragen Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Geplaatst: 17 februari 2014 Daarop heb ik gekeken. Het is mij wat te groot geworden omdat ik dan het overzicht kwijt ben geraakt. Na wat verder speurwerk worden er nu recent kamer vragen over gesteld! In België zijn deze toestellen verboden, zou Nederland sieren dat zij de apparaten dat hoorbaar is voor de mens ook verboden wordt. http://paulusjansen.sp.nl/weblog/2014/02/12/mosquito-ii/ Ik ken overigens iemand die een 21 kilohertz toon ook kan horen nu ik het in de groep er over had. Het verschilt per mens hoe dat zit!\ Er schijnen geen normeringen te zijn voor hoeveel geluid je in de tuin maakt? Dus doe maar wat je wilt, nu snap ik dat geluidsoverlast de ergernis rijtje zit! Quote
malouis Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 En zelfs als je het niet hoort kun je er nog hoofdpijn/migraine van krijgen. Een kind zei zelfs toen hij weer thuis was nog steeds het geluid kon horen. Nou zo'n groot bereik kan dat ding niet hebben denk ik?!Nee, zo groot is het bereik niet. Dat is net zoiets als het horen van piep- of fluittonen na een (veel te) hard popconcert. Je gehoor heeft dan een opdonder gehad. Meestal gaat het weer over, maar met een beetje pech zit je er je leven lang aan vast (tinnitus). Quote
loes Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Je kijkt erg boos? Dus je vind het geluid ook vrij heftig? Een kind zei zelfs toen hij weer thuis was nog steeds het geluid kon horen. Nou zo'n groot bereik kan dat ding niet hebben denk ik?!Ik hoor het geluid heel zachtjes, als een vervelende mug. Maar het gehoor van kinderen is meestal nog veel beter dus zij zullen de pieptoon nog harder horen. Als jij eens ergens bent geweest waar de muziek veel te hard stond dan heb je thuis ook een soort piep in je oren terwijl de muziek al lang weg is. Ik denk dat ie het daarmee kan vergelijken. Gevaarlijk want z'n piep terwijl het geluid al weg is betekend (tijdelijke) gehoorschade.Edit: wat malouis dus ook zegt... Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 Hetzelfde pieptoon krijg je als je vroeger je walkman te hard hebt gezet ( ik heb het in m'n linkeroor... bijna permanent ) bij deze een verwittiging voor de Iphonende en Ipoddende jeugd. Onlangs was er in een film op TV ook zo'n geluid, zeiden m'n dochter en man, maar ik hoorde helemaal......niets! Quote
vragen Geplaatst: 18 februari 2014 Auteur Geplaatst: 18 februari 2014 Hierbij een kattenverjager met 130 dB aan volume?! Quote
loes Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 je weet dat het menselijk gehoor begint rond de 20Hz?16-23Hz ligt dus rond het bereik van het menselijk gehoor, vooral dat van een kind zonder gehoorschade. 130db is net onder de pijngrens (135db) en klinkt zo hard als een harde donderslag, pneumatische hamer, luchtalarm van dichtbij. en dat dan 24/7, dat is vragen om gehoorschade. Er staat een soort van waarschuwing bij: "LET OP: kan vervelend zijn voor gevoelige kinderoortjesKinderen horen de frequenties die deze dierenverjager weergeeft soms erg goed!"En toch wordt het spul verkocht.... Quote
vragen Geplaatst: 18 februari 2014 Auteur Geplaatst: 18 februari 2014 130 decibel is ACUTE gehoorschade! En je hebt ook kattenverjager dat begint met 10KHz en 140 decibel geeft. Omdat ik mij graag begeef op invloedrijke mensen: http://paulusjansen.sp.nl/weblog/2014/02/12/mosquito-ii/ Quote
malouis Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Jullie zijn zelfs nog wat te optimistisch. De pijngrens wordt meestal gelegd bij 120 db, en acute gehoorschade kun je al oplopen bij geluidsniveaus vanaf 100 db. Dit soort zooi zou acuut verboden moeten worden! Quote
vragen Geplaatst: 14 juli 2014 Auteur Geplaatst: 14 juli 2014 Er is een speciaal meldpunt geopend voor deze vorm van geluidsoverlast. Het is een verborgen problematiek waar veel jongeren last van hebben. Met verborgen bedoel ik dat: niet iedereen hoort het en dat zorgt voor veel onbegrip. Het meldpunt kan je gratis juridisch advies geven bij deze vorm van geluidsoverlast op nummer 06 49 13 77 77. Zij zoeken naar mensen die medische klachten krijgen door deze geluiden maar ook mensen die hierdoor geluidsoverlast hebben. Je kunt ze vinden op de volgende website http://www.pieptonen.nl Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.