marije124 Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Ik heb ze dus toch gekocht afgelopen weekend en wel een Jonagold, Elstar, Granny, Conference, Opal, Victoria, Heidelfinger en een perzik.Moeten die nu dit jaar nog/al gesnoeid worden en zo ja hoe? Kan iemand mij daar wegwijs in maken? Quote
hansm Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Nee hoor hoeven zeker niet gesnoeid, laat ze eerst maar dit jaar gewoon lekker aanslaan in de grond en beetje groeien. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Het verschilt nogal per boompje hoeveel takken er aan zitten. Sommige boompjes zijn al flink gesnoeid, anderen weer vrij bossig. Ik laat ze zeker eerst flink groeien. Al schijnt het wel zo te zijn dat de wortels en de takken in evenwicht moeten zijn? Zo gek veel wortels zaten er niet aan namelijk... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Als je zorgt dat ze nu en van de zomer maar regelmatig een gieter water krijgen, is er niks aan de hand en slaan ze mooi aan,fruitbomen en struiken hebben waneer ze op blote wortel geleverd worden nu eenmaal heel weinig wortel. Quote Players only love you when they're playing.
marije124 Posted April 17, 2011 Author Posted April 17, 2011 Ze lopen allemaal al lekker uit alleen bij de peer en de perzik zie ik nog niets gebeuren. Zijn die soms later? Quote
aardbeijim Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Bij mij is er ook al meer bij de appelboom gebeurt als bij de perenboom maar bij de perenboom is ook nog niet veel een beetje open knopjes. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Ze kunnen wat kleinere blaadjes hebben, maar alleen knoppen betekend dat ze het niet zo naar hun zin hebben. Trekt wel weer bij. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
marije124 Posted April 18, 2011 Author Posted April 18, 2011 Ze kunnen wat kleinere blaadjes hebben, maar alleen knoppen betekend dat ze het niet zo naar hun zin hebben. Trekt wel weer bij. Ze hebben geen blaadjes tot nog toe. Hoef ik daar niets aan te doen? Komt goed? Ik blijf maar gewoon water geven. Quote
Frank Houweling Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Je kan voor zo weinig geld toch wel hebben verwacht dat ze het eventjes moeilijk gaan hebben met aanslaan. Gewoon water geven, en vooral niet sterk bemesten. Dat kunnen ze dan juist niet hebben. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
marije124 Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Je kan voor zo weinig geld toch wel hebben verwacht dat ze het eventjes moeilijk gaan hebben met aanslaan. Gewoon water geven, en vooral niet sterk bemesten. Dat kunnen ze dan juist niet hebben. Mijn Granny boompje staat opeens al vol met bloesem Wil dat zeggen dat ik appels ga krijgen? Quote
Jorieke123 Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Als de Bzz-beestjes hun best doen.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marije124 Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Die heb ik hier genoeg, denk ik. De hele buurt heeft fruitbomen Quote
greetje11 Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Hier een foto van de conference peer in 2009 gekocht bij de aldi en er zlef een leiboompje van gemaakt.Deze foto is van maandag volop in de bloesem nu maar hopen op peertjes dit jaar. Quote
jasmin Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Wat slim van jou!!! Petje af... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Frank Houweling Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 Hier een foto van de conference peer in 2009 gekocht bij de aldi en er zlef een leiboompje van gemaakt.Deze foto is van maandag volop in de bloesem nu maar hopen op peertjes dit jaar. Mooi geleid! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
marije124 Posted April 23, 2011 Author Posted April 23, 2011 Hier nog steeds geen enkel teken van leven in de Conference, een van de 2 pruimen en de perzik. Toch maar laten staan of al afschrijven?De rest loopt aardig uit en de Granny staat in bloei. Quote
Frank Houweling Posted April 23, 2011 Posted April 23, 2011 Nog eventjes aankijken. Als ze niet uitlopen wordt het toch een duur grapje, zou jammer zijn. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Eva Posted April 23, 2011 Posted April 23, 2011 hier slaan de peren, pruim, appel en kersenboompjes goed aan...zoals ik al verwacht had doen de perzikboompjes het niet zo goed...zo droog als gort, ook al heb ik ze dagelijks watergegeven.ik laat ze nog even staan maar als ze binnen 4 weken geen sjoeges geven gaan ze eruit.wat zal ik er dan eens voor in de plaats zetten? Quote
marije124 Posted April 24, 2011 Author Posted April 24, 2011 De Opal pruim laat nu ook wat bladontwikkeling zien. Blijft de Conference en de perzik die nog steeds niets doen Quote
Eva Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 dr zijn vandaag blaadjes uit een van de perzikboompjes gesprongen!hmm..toch maar laten staan? Quote
Frank Houweling Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Gewoon laten staan, komt alles toch goed Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Recommended Posts