Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeibakken Bato (animo-check 2014)


Aanbevolen berichten

Ik ben zelf op zoek naar een stuk of 30-50 Bato-aardbeibakken, de bakken die Borsalino (en na hem nog velen anderen) gebruikt heeft voor zijn kweek, zie dit topic.

 

Even uitgaande van de informatie van topics van vorig jaar, moet je die bakken per pallet bestellen, dat zijn 306 stuks. Dat zou dan neerkomen op iets meer dan 2 euro per stuk.

 

Nu heb ik er geen 306 nodig , dus ik wil even een animo-check doen om te kijken of er genoeg mensen zijn om samen een pallet te kopen, zodat het de moeite is, en er meer mensen kunnen meeprofiteren. Net zoals afgelopen jaren al vaker is gedaan.

 

Dus als je interesse hebt, laat het dan even weten, dan ga ik kijken of het de moeite is om samen een bestelling te plaatsen, of dat er te weinig mensen zijn om het rendabel te maken. Want als ik een klein stapeltje teveel overhoud is dat natuurlijk geen probleem, maar het moet geen halve pallet zijn natuurlijk

 

Dus, als animo-check: Wie wil meedoen en hoeveel bakken wil hij/zij dan?

Ik wil er zelf 50, blijven er nog 256 over...

 

Groet, Rob/Oudholland

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in het zuiden van NL (regio Eindhoven), dus als het door zou gaan via mij, dan is dat niet een heel groot probleem misschien...

 

Maar we moeten sowieso als er besteld wordt gaan kijken hoe we de bakken bij iedereen krijgen.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie 1: persoon X bestelt alle bakken uit Marktplaats (2,5 EUR per stuk) . X komt naar de Moesttuinforum Dag (MTFD) met alle bato bakken in de auto. Iedereen betaalt X de kosten + kleine stukje van de verzendkosten. Anders zie ik geen zin om ze samen te bestellen, want iedereen kan ook zelf via marktplaats bestellen en verzendkosten betalen.

 

OF

 

Optie 2: persoon X bestelt 300 bakjes uit Bato en komt naar de MTFD (2 eur per stuk). Iedereen betaalt X de kosten + kleine stukje van de verzendkosten. (Goedkoopste!)

 

Zinloos optie 3: Als persoon X gaat ze via Bato bestellen en dan naar iedereen versturen (+ banktransacties) = dan is het precies zo duur als zelf via marktplaats bestellen, zinloos dus.

 

Edit:

Benzine komt in ieder geval bij, maar je kunt ook genieten van een leuke en mooie MTFD, waar je goede deals kunt maken (dus "geld sparen") met andere forumliden door zaailingen en zaden te ruilen. De bato bakken zijn best groot en zwaar, dus verzendkosten zijn volgens mij hoger dan benzine. En misschien kun je zelfs met iemand meerijden?! (kijk naar de carpool topic)

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet een optie:

Optie 4: 1 persoon (centraal wonend) besteld een pallet vol, zodat ze 2,00 pst kosten, en diegenen die hebben meebesteld, én vooruitbetaald, komen die ophalen, op één of andere manier.

Zo ging het de afgelopen 2 pallets.

 

Een pallet aan Bato-bakken stop je niet zomaar in ieders auto. En denk dat ook niet iedereen naar de mtfd dacht te gaan komen. Voor een deel van de bakken is dit misschien wel een optie...

 

Maar doe niet mee aan de Bato-ronde dus zal me er verder buiten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag een rondje gebeld. Bato levert zelf niet (meer?) aan particulieren, ook geen hele pallets. Gaat allemaal via tussenhandels.

Heb bij enkele bedrijven prijzen opgevraagd, ik wacht nog op antwoord. Zodra ik meer weet krijgen jullie ook de info.

 

Blijkt wel dat deze bakken niet meer gangbaar zijn in de professionele teelt, niet alle bedrijven kunnen/willen ze leveren. Kreeg vaak het alternatief te horen zonder 'hangoren', dat was meestal wel uit voorraad en in kleinere aantallen leverbaar.

 

Weet iemand toevallig waar ze vorige keren zijn besteld?

 

Qua verdeling zat ik inderdaad aan de forumdag te denken. In mijn auto past wel een aardig stapeltje, anders op een aanhanger. En dan is er wel iets te regelen om ze vanuit daar verder door NL/BE te verspreiden.

Maar dan nog geldt dat ik nu nog maar een bak of 100 kwijt ben inclusief de bakken zie ik zelf neem, zijn er dus (uitgaande van een pallet van 300 stuks) 200 over. Daarvoor moet ik natuurlijk wel afzet hebben voordat ik uberhaupt actie ga ondernemen...

 

Wordt vervolgd dus.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was een van die personen die vorig jaar een groepsaankoop heb gedaan ( BATO bakken 4 ), ik ben helaas veranderd van PC en ben die mails allemaal kwijt maar weet nog wel dat ik een mail heb gezonden naar de fabrikant en die liet mij, op basis van mijn woonplaats, de dichtstbijzijnde retailhandelaar weten.

Voor mij was dat toen het bedrijf SANAC ( St-Katelijne waver, maar ze hebben nog twee andere sites, ook België )

hier kan je het ook lezen : bato-aardbeibakken-4-t7921-20.html?hilit=batobakken%204

 

kijk zeker eens naar de foto van de pallet zodat je kan zien hoeveel plaats die wel niet innemen moest je er 10tallen in een auto willen steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een mailtje gedaan naar Sanac ivm aardbeibakken over mogelijke levering en prijs, leveringsadres is niet zo ver van mij af.

Misschien is dit een oplossing voor de Belgische forumleden. Ik ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte.

Is iemand geïnteresseerd (iemand die veel thuis is vb) om als centraal verdeelpunt te fungeren ? Laat het me weten via pb aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokat / Gwen, fijn dat jullie ook meedoen en meedenken om aan beide zijden van de grens, en ook meer centraal in NL, iets te doen.

Maar er komen nog wat weinig reacties verder, dus ik hoop dat er nog wat meer mensen zich aanmelden om een pallet vol (leeg natuurlijk) te krijgen...

 

Even een statusupdate van mijn kant...

Ik heb de laatste dagen contact gehad met een paar bedrijven in zuid-NL. De zwarte bakken zijn door hen niet te leveren, enkel de witte. Wel kan ik ze in kleinere aantallen bestellen, maar natuurlijk wel tegen een meerprijs. Zie verderop in dit bericht.

 

Ook de man op MP kon alleen nog maar witte bakken leveren, en hij is niet bepaald goedkoop als je de verzendkosten (13 euro per max 45 bakken) meetelt.

 

Voor zwarte bakken heb ik als alternatief de Multi-bak doorgekregen. Deze is beter verkrijgbaar omdat dit de standaard-bak is in de moderne profteelt. Zie her op de site van Bato.

Onderstaande foto in het wit, maar ook in het zwart verkrijgbaar. De ophanging is anders als bij de aardbeienbak waar we het allemaal over hebben, maar ik geef het toch maar even als optie,

Knipsel276131393014802.JPG

 

Dan hieronder nog een prijsopgave van een bedrijf waar de bakken ook in kleinere aantallen leverbaar zijn. De aardbeienbak (met hangoren ) alleen in het wit, de multibak die ik hierboven beschreef in het zwart.

Knipsel147361393015008.JPG

Als er mensen zijn die interesse hierin hebben; het is een bedrijf dat zit tussen Breda en Tilburg, levert wekelijks in N-Brabant, Zeeland, Limburg en Gelderland.

Ik ga een van de komende weken daar kijken naar de multibakken (die waren op voorraad), hoe deze op te hangen zijn. Want dat is nog even anders. Ik houd jullie nog op de hoogte.

 

Dat neemt niet weg dat ik niet meer ben geïnteresseerd in de traditionele bakken, maar ik krijg het thuis niet verkocht om witte bakken op te gaan hangen vrees ik.

 

@jokat, heb jij al antwoord op jouw mail, en weet je of die firma wel zwarte bakken kunnen leveren? Zo ja, dan is er een grote kans dat ik me bij jouw groupbuy aansluit als dat doorgaat, en kom ik wel een keertje naar Gent gereden om een stapel op te halen, eventueel met een aanhanger. Als we dan nog een stapel vanuit mij (Eindhoven) naar Utrecht krijgen, is ook midden-NL voorzien, en kunnen we misschien gezamenlijk wel een bestelling doen. Want met zo weinig aanmeldingen vrees ik niet dat we 2 losse pallets op de markt gaan krijgen...

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bericht gekregen via firma Imschoot uit Lochristi (bloemisterijbenodigdheden), dewelke de bakken via Sanac kan leveren. Eén pallet is 270 stuks aan 2.66 euro per stuk (btw incl.).

 

http://www.sanac.be/Portals/67/Docs/Sierteelt/NL/Sierteelt%20catalogus%20NL.pdf

 

blz 199 aardbeibak met trosondersteuning

 

Nu hoor ik graag of

 

1) er voldoende mensen zijn in België die dit willen afnemen (wie zeker is en hoeveel bakken)

2) wie eventueel kan dienen als centraal punt voor die afname (iemand die veel thuis is)

3) of het nuttig is te zoeken naar kant en klaar substraat voor in de bakken / ik wil hier vraag naar doen maar alleen als er voldoende vraag naar is, mogelijks is dit per camion /

4) voeding Kristalon is te verkrijgen bij diezelfde firma Imschoot in zakken van 25 kg aan 1.5073 euro/ kg (ik heb een prijslijst gekregen, ik vermoed zonder btw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vlakbij mij!!! Een kwekerij stopt ermee! Ze hebben ruim 800!! Bakken!! Ik ga ze zaterdag halen maar je kan ook zelf even langs gaan. Ze zitten zo'n 20 km oostwaarts bij Utrecht vandaan.

Het model en maatvoering is precies wat we zoeken. Er kunnen 6 planten per bak in.

 

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/overige-tuin-en-terras/m782911977-aardbeibakken.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

 

De voorgestelde portokosten lijken mij redelijk? Dan heb je voor een prikkie je bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor andere dingen moest ik al redelijk in de buurt zijn. Nu zal ik een 60 km moeten omrijden om daar te passeren, dat kan er wel af. Ik moet nog eens goed bekijken hoeveel bakken ik kan gebruiken, maar het worden er minstens 50, dat verzenden is ook minder handig. Voor 15 stuks is verzenden inderdaad goed mogelijk. Ik laat regelmatig wat leveren bij Nederlandse vrienden omdat het soms niet anders kan, of fors goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even over nadenken :

Enig idee hoe lang die bakken meegaan ivm UV ? Als dat bakken zijn die jarenlang hebben dienst gedaan op een bedrijf, zijn ze misschien wat breekbaarder. Laat de eerste die de bakken heeft, het eens nakijken en doorgeven.

 

Wel degelijk onsmetten ivm sporen van schimmels, je weet maar nooit wat je binnenhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...