Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeibakken Bato (animo-check 2014)


Aanbevolen berichten

Dit bieden ze ook aan. Paaltje in tweeen zagen en je kan ze gebruiken als palen voor je aardbeibakkentafels. Koopje!!

 

Heiningpalen van 3 meter lang met een doorsnede van 8-10 centimeter.

 

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/overige-tuin-en-terras/m755898194-heiningpalen.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen weekend bij die man in Wijk bij Duurstede geweest en heb daar 50 witte bakken gehaald. Moest toch daar in de buurt zijn.

Had liever zwarte gehad omdat die minder opvallen, maar ik maak wel een iets bredere plant aan het rek waar ze aanhangen, dan zie je er ook weinig meer van, behalve de hang'oren' die erbovenuit blijven steken.

 

Ook maar even bij de Action langsgeweest voor cocopeat, heb de hele winkelvoorraad maar meegenomen, nu nog potgrond en turf regelen.

En planten bestellen bij Erwin, dan kan ik komend weekend gaan planten.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokat, Voor de bakken zonder oren kan je eventueel van hout een bak maken van een cm of 5 hoog, en deze van binnen bekleden met vijverfolie. Zo heb ik tenminste 'lekbakken' gemaakt voor mijn kleine potjes met zaailingen.

Moet je wel een uitloop eraan maken aan de onderkant, dus even bij een vijverzaak oid een vlakke foliedoorvoer halen.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik weet wel al ongeveer hoe ik het ga doen : heb 50 mm ronde buizen gekocht om links en rechts te gebruiken, verder een gootje, ik laat het nog wel zien met foto's.

Hé, als je planten kiest bij Erwin (man,man die heeft mooie plantjes ! een wortelgestel om "u" tegen te zeggen), ik heb de soorten Darselect, Rumba, Kimberley, Lambada en Florence gekocht, elk 24 stuks. Dit waren de goeie smaken van Borsalino, zo heb ik ze onthouden, maar je kiest maar wat, hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga bij Erwin de soorten Evie2, Lambada, Darselect, Rumba, Figaro, Florence, Elianny, Sonata, Kimberley, Ananasaardbei en Maxim bestellen, mail naar hem is net de deur uit. Een gedeelte inderdaad de soorten vanuit het aardbeien-topic van Borsalino, van de soorten die hem bevielen. Daarvan 12-18 stuks per soort. Verder een paar soorten die me ook wel aantrekkelijk leken, of die ik her en der op het forum en internet tegenkwam, 1 bak per soort (6 planten dus). Verder heb ik bij een teler in de buurt nog 30 planten Elsanta gekocht, die staan al in de bakken.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst mijn aardbeienplanten nog, graag... Heb mail van Erwin dat ik vrijdag een pakketje kan verwachten, betekent dus zaterdag aan het werk. Zo'n 150 aardbeien in bakken planten...

En dan inderdaad een mooie zomer om van te smullen

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik rijd morgen naar wijk bij Duurstede om bato aardbei bakken te halen , moet toch in chorichem zijn dus niet zo ver uit de buurt, als er nog iemand intresse heeft in bakken uit de buurt van limburg, omgeving roermond dan kan ik er eventueel wat extra meebrengen, dat zijn de gebruikte witte aardbei bakken. kosten 1 euro per stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de bakken en de aarde in huis heb kan ik de aardbei planten gaan bestellen. Maar nu is mijn vraag waar kan ik die het beste bestellen, kwa kwaliteit en prijs,en dan gekoelde , frigo planten neem ik aan, zwaar of normale, wie kan mij hierbij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb de mijne er nu allemaal instaan, vooral planten van Erwin, aangevuld met wat planten die ik zelf nog had staan (uitlopers van vorig jaar, ras onbekend).

Alleen de stelling nog maken, binnenkort eens naar de houthandel voor een lading douglashout.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 3 weeks later...

Op dit moment loopt er bij mijn weten niets, nee.

Er zou besteld gaan worden, maar net daarvoor werden er op Marktplaats (NL) een paar honderd gebruikte bakken aangeboden tegen een lage prijs, iedereen die interesse had heeft daar zijn bakken toen al gehaald.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...