Kvdb3700 Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Hoi, ik ben nieuw in het planten van groenten.Heb op 3 maart pepers, tomaten en paprika's gezaaid in kartonnen potjes en in een propagator op de vensterbank(oostkant) gezet.Maar ik vraag me nu af, wanneer komen de zaailingen nu eigenlijk tevoorschijn? Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Naar het schijnt kan dat even duren Die van mij zijn een dikke week geleden gezaaid, staan ook in een kasje en staan momenteel naast de verwarming. Er is bij mij nog niets te zien.Nog eventjes geduld hebben Quote
Gemma Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 In een verwarmde propagator moet je na een week toch wel wat kunnen zien, zeker de tomaten. Die waren hier met 4 dagen gekiemd.Meeste pepers en paprika's met 6 tot 7 dagen.Een enkeling van de pepers wat later. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Kvdb3700 Geplaatst: 8 maart 2014 Auteur Geplaatst: 8 maart 2014 Ok dan zal nog nog even geduld moeten uitoefenen. Dank je wel beide. Quote
meekje Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Mijn tomaten kwamen na acht dagen boven... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Stan Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Het wel of niet snel kiemen zit ook in hoe diep je de zaden stopt 0,5 cm is diep genoeg als v.b. en ook zit er wel verschil in welke soorten pepers(annuum gaat vaak veel sneller maar, zeker niet altijd). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Itoero Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Verse tomatenzaden die ik eerst had laten gisten ontkiemden al na 2 dagen.Zorg voor een warme, vochtige atmosfeer. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
bildtker Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Zeker de meeste pepersoorten kiemen het bestBij 25graden en zijn dan binnen een week bovenOok 12 uur voorweken van de peperzaden in lauw water hefy positieve resultaat Ik heb dit jaar ruim 30 pepers gezaaid en alles was binnen een week boven Groet jelle Quote
dirk71 Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Met pepers geen ervaring, maar tomaten kiemen bij mij na 3 tot 5 dagen. Gezaaid in een propagator met verwarmde boden en onafgedekt ( de zaadjes gewoon goed op de grond gedrukt) of afgestrooid met een beetje perlite wat beter is. Quote
JelleM Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Beste, Ik heb mijn tomaten en pepers op 2 maart gezaaid en mijn tomaten zijn vandaag (9 maart) opgekomen. Mijn pepers zijn nog niet te zien. Ik heb wel een halve dag laten voorkiemen in lauw water. Mvg. Jelle Quote -de dagen lengen met 01h46 -Maart geeft gemiddeld 6 dagen vorst en 16 dagen regen.
malouis Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 De pepers komen bij mij dit jaar heel vreemd op: de Pubescanes, Chinenses en Baccatums stonden in 4 dagen boven, terwijl de Annuums variëren van 6 dagen tot 4 weken, met het gros meer dan 2 weken.Normaal gesproken zijn de Annuums toch echt sneller dan de andere pepersoorten. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Bij mij is er nog niets te zien... Ik denk dat het opnieuw zaaien wordt... Quote
kris1984 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Bij mij gaan de mini paprika niet echt. Heb ze gewoon gezaait in een bak op de radiator. Daar zijn van de 6 Stuks 2 boven gekomen. Op de deno metode geprobeert maar dat werk al heelemaal niet. Doe ik iets verkeert? Ik heb ook bij seedo.nl de chocolade mini paprika besteld.Maar die krijg ik ook niet boven. Terwijl de gewoonen paprika alemaal naar boven zijn gekomen. Kiemd de eene so IIrt snel Lier dan de andere? Quote
Stan Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Kris er zit best wat verschil in idd per soort. Wat je nog kan doen is een beetje wisselen met de tempertuur. Dus dan eens 15 gragden en dan weer boven de 20 graden dat wil soms wel eens wat helpen bij capsicum. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
kris1984 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Dat ga ik eens probeeren. Bedankt voor de tip Is het anders aan te raaden om een verwarming mat te koopen? tot nu toe komt alles boven wat ik zaai. Alleen de mini paprika niet Quote
henkg Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Een verwarmingsmatje is natuurlijk altijd prettig.Echter, als al het andere spul (ook paprika's) goed opkomt, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij het zaad van die mini's. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Victorus Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 De meeste pepers komen op na 10-20 dagen, enigszins afhankelijk van de temperatuur. De ideale temperatuur is rond 23 graden. Quote
kris1984 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Henkg raar want ik heb de mini zaadjes dit jaar gekocht bij seedo.nl. en de gewoone paprika zaadjes vorig jaar al. Ik had juist de zaadjes van de chocolade mini paprika besteld omdat ik die zo graag wil zaaien dit jaar. Quote
Itoero Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 die heb ik ook dit jaar Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
kris1984 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Leuk de kleur sprak me erg aan en ze blijken zoeter tezijn dan de roode Ontkiemen ze bij jou wel goed?? Quote
Itoero Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Ik denk dat het ongeveer 12dagen duurde, iets langer dan de andere.Hij groeit wel minder snel dan grote paprika's. Hij is nu 13 cm en vrij gedrongen.Ik ben benieuwd, ik heb nog nooit mini of chocolade paprika geproefd of gezien. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
kris1984 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Das zo leuk van je eigen moestuin. Je kan zo veel meer groente soorten uit proberen. Verbaas me ook altijd weer over de soorten zaadjes die je kan vinden. Quote
kris1984 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 (aangepast) ik heb vandaag een verwarmde kweekkasje gekocht. ik hoop dat het zo wel lukt met de mini paprikas. nu zag ik alleen dat mijn bladeren aangevreten zijn van mijn gewoonen paprikas. kan niks vinden van beesjes. iemand een idee? 11 maart 2014 aangepast door Gast Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Woehoe!Alle zwarte krims zijn komen piepen, 2 limetto's en 2 tijgertomatenplantjes... Nu nog de paprika's en de butternut ( vrees ik voor, dat wordt opnieuw planten denk ik )Kasje staat nu op de vensterbank in de veranda Quote
courgette dikke Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 dat kweekkastje werkt heel goed ! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.