Ga naar inhoud

Kiemduur, pepers, tomaten en paprika's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik ben nieuw in het planten van groenten.

Heb op 3 maart pepers, tomaten en paprika's gezaaid in kartonnen potjes en in een propagator op de vensterbank(oostkant) gezet.

Maar ik vraag me nu af, wanneer komen de zaailingen nu eigenlijk tevoorschijn?

foto_-_kopie.jpg

Geplaatst:

In een verwarmde propagator moet je na een week toch wel wat kunnen zien, zeker de tomaten.

Die waren hier met 4 dagen gekiemd.

Meeste pepers en paprika's met 6 tot 7 dagen.

Een enkeling van de pepers wat later.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Het wel of niet snel kiemen zit ook in hoe diep je de zaden stopt 0,5 cm is diep genoeg als v.b. en ook zit er wel verschil in welke soorten pepers(annuum gaat vaak veel sneller maar, zeker niet altijd).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Verse tomatenzaden die ik eerst had laten gisten ontkiemden al na 2 dagen.

Zorg voor een warme, vochtige atmosfeer.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Zeker de meeste pepersoorten kiemen het best

Bij 25graden en zijn dan binnen een week boven

Ook 12 uur voorweken van de peperzaden in lauw water hefy positieve resultaat

Ik heb dit jaar ruim 30 pepers gezaaid en alles was binnen een week boven

Groet jelle

Geplaatst:

Met pepers geen ervaring, maar tomaten kiemen bij mij na 3 tot 5 dagen. Gezaaid in een propagator met verwarmde boden en onafgedekt ( de zaadjes gewoon goed op de grond gedrukt) of afgestrooid met een beetje perlite wat beter is.

Geplaatst:

Beste,

Ik heb mijn tomaten en pepers op 2 maart gezaaid en mijn tomaten zijn vandaag (9 maart) opgekomen. Mijn pepers zijn nog niet te zien. Ik heb wel een halve dag laten voorkiemen in lauw water.

Mvg. Jelle

-de dagen lengen met 01h46

-Maart geeft gemiddeld 6 dagen vorst en 16 dagen regen.

Geplaatst:

De pepers komen bij mij dit jaar heel vreemd op: de Pubescanes, Chinenses en Baccatums stonden in 4 dagen boven, terwijl de Annuums variëren van 6 dagen tot 4 weken, met het gros meer dan 2 weken.

Normaal gesproken zijn de Annuums toch echt sneller dan de andere pepersoorten.

Geplaatst:

Bij mij gaan de mini paprika niet echt. Heb ze gewoon gezaait in een bak op de radiator. Daar zijn van de 6 Stuks 2 boven gekomen. Op de deno metode geprobeert maar dat werk al heelemaal niet. Doe ik iets verkeert? Ik heb ook bij seedo.nl de chocolade mini paprika besteld.

Maar die krijg ik ook niet boven. Terwijl de gewoonen paprika alemaal naar boven zijn gekomen. Kiemd de eene so IIrt snel Lier dan de andere?

Geplaatst:

Kris er zit best wat verschil in idd per soort. Wat je nog kan doen is een beetje wisselen met de tempertuur. Dus dan eens 15 gragden en dan weer boven de 20 graden dat wil soms wel eens wat helpen bij capsicum.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Dat ga ik eens probeeren. Bedankt voor de tip Is het anders aan te raaden om een verwarming mat te koopen? tot nu toe komt alles boven wat ik zaai. Alleen de mini paprika niet

Geplaatst:

Henkg raar want ik heb de mini zaadjes dit jaar gekocht bij seedo.nl. en de gewoone paprika zaadjes vorig jaar al.

Ik had juist de zaadjes van de chocolade mini paprika besteld omdat ik die zo graag wil zaaien dit jaar.

Geplaatst:

Ik denk dat het ongeveer 12dagen duurde, iets langer dan de andere.

Hij groeit wel minder snel dan grote paprika's. Hij is nu 13 cm en vrij gedrongen.

Ik ben benieuwd, ik heb nog nooit mini of chocolade paprika geproefd of gezien.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Das zo leuk van je eigen moestuin. Je kan zo veel meer groente soorten uit proberen. Verbaas me ook altijd weer over de soorten zaadjes die je kan vinden.

Geplaatst: (aangepast)

ik heb vandaag een verwarmde kweekkasje gekocht. ik hoop dat het zo wel lukt met de mini paprikas. nu zag ik alleen dat mijn bladeren aangevreten zijn van mijn gewoonen paprikas. kan niks vinden van beesjes. iemand een idee?

2014-03-11-1852381394576190.26

aangepast door Gast
Geplaatst:

Woehoe!

Alle zwarte krims zijn komen piepen, 2 limetto's en 2 tijgertomatenplantjes... Nu nog de paprika's en de butternut ( vrees ik voor, dat wordt opnieuw planten denk ik )

Kasje staat nu op de vensterbank in de veranda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...