Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kiemduur, pepers, tomaten en paprika's

Kvdb3700

Recommended Posts

Hoi, ik ben nieuw in het planten van groenten.

Heb op 3 maart pepers, tomaten en paprika's gezaaid in kartonnen potjes en in een propagator op de vensterbank(oostkant) gezet.

Maar ik vraag me nu af, wanneer komen de zaailingen nu eigenlijk tevoorschijn?

foto_-_kopie.jpg

Het wel of niet snel kiemen zit ook in hoe diep je de zaden stopt 0,5 cm is diep genoeg als v.b. en ook zit er wel verschil in welke soorten pepers(annuum gaat vaak veel sneller maar, zeker niet altijd).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Zeker de meeste pepersoorten kiemen het best

Bij 25graden en zijn dan binnen een week boven

Ook 12 uur voorweken van de peperzaden in lauw water hefy positieve resultaat

Ik heb dit jaar ruim 30 pepers gezaaid en alles was binnen een week boven

Groet jelle

Met pepers geen ervaring, maar tomaten kiemen bij mij na 3 tot 5 dagen. Gezaaid in een propagator met verwarmde boden en onafgedekt ( de zaadjes gewoon goed op de grond gedrukt) of afgestrooid met een beetje perlite wat beter is.

Beste,

Ik heb mijn tomaten en pepers op 2 maart gezaaid en mijn tomaten zijn vandaag (9 maart) opgekomen. Mijn pepers zijn nog niet te zien. Ik heb wel een halve dag laten voorkiemen in lauw water.

Mvg. Jelle

-de dagen lengen met 01h46

-Maart geeft gemiddeld 6 dagen vorst en 16 dagen regen.

De pepers komen bij mij dit jaar heel vreemd op: de Pubescanes, Chinenses en Baccatums stonden in 4 dagen boven, terwijl de Annuums variëren van 6 dagen tot 4 weken, met het gros meer dan 2 weken.

Normaal gesproken zijn de Annuums toch echt sneller dan de andere pepersoorten.