Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Als men zich door 30 bladzijdes moet worstelen om een antwoord op een vraag te vinden is :

óf de vraag niet duidelijk,

óf er is geen eenduidig kant en klaar antwoord en móet je veel lezen om een juiste beslissing te nemen voor je probleem,

óf er wordt te veel off topic gewauweld (waarover ik hier wil klagen anders ben ik off topic )

Geplaatst:

Me ergeren doe ik niet hoor Bit, dat is vééls te lastig en ik mag me niet meer vermoeien hé, wil nog twintig jaar meegaan hoor.

Moet wel zeggen dat het zoeken beter is als men in het betreffende deel van het forum gaat zoeken en niet met Google, dat geeft teveel reclame en andere dingen weer. En nu ga ik die rottende prei eens gaan meten zie.

Hier staat echt veel te rotten in de tuin, veel te lang veel te nat, hoop dat het nu eindelijk eens kan drogen deze week.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

ik gebruik liever die van het forum ipv google omdat ik daar meer gericht kan zoeken(alleen op titel, of een bepaalde auteur/datum/fora, enz). dat is misschien ook maar net wat je gewend bent. als je een beetje handig bent met de zoekfunctie werkt idd het super.

maar toch, niet iedereen kan zoeken. dat geldt voor het dagelijks leven (waar ligt dit of dat?) maar net zo goed met een zoekmachine.

gelukkig valt het grotendeels wel te leren. in het onderwijs wordt tegenwoordig zelfs les gegeven in hoe je informatie zoekt. daarbij leer je vooral hoe een zoekmachine/databases werken en handige trucjes. maar ook hoe beoordeel je de kwaliteit van deze informatie want met alleen zoeken ben je er nog niet.

bijvoorbeeld naar de datum van een artikel kijken is er bij mij in gestampt. hoe vaak hebben we het afgelopen jaar geen 'oud'nieuws topic's gehad, bijv over het verbod op zaden??

Geplaatst:

Moet wel zeggen dat het zoeken beter is als men in het betreffende deel van het forum gaat zoeken en niet met Google, dat geeft teveel reclame en andere dingen weer.

onder de google balk staat een linkje "uitgebreid zoeken". daar kan je via het forum zoeken ipv google.

misschien helpt dat??

Geplaatst:

Dit had ik nog niet geprobeerd zie, weer wat bij geleerd, mercie zulle

Geplaatst:

Pfff de regen en de kou hebben mijn komkommers geen goed gedaan. Wat staan die er triest bij!

Geplaatst:

Grrrrr... zucht... wat is dat toch met apparaten... Houden er gewoon mee op zonder aanleiding.

Nu de TV weer... knippert alleen nog maar een rood lampje en verder nix... Het vervelende is dat zn voorganger net een paar week gelee naar de stort is verdwenen...

Geplaatst:

geen onweer gehad in de buurt?

Geplaatst:

Ik ben gek met blauwe bessen-sap. Blauwe bessen jam trouwens ook , yoghurt met blauwe bessen vind ik ook heerlijk.

Kom ik in de Appie. Valt mijn oog op , voor mij, iets nieuws. Bij de verse sappen afdeling zie ik kleine plastic flesjes staan van het merk 'Healthy People' : Blueberry !! Jammie jammie.

Flesje gekocht. Heb de hele dag hard gewerkt en dan mag dat vind ik. Het is wel duur, maja.... Emotie-aankoop dus.

Zit ik het net te drinken. Toch wat slapjes van smaak vind ik hoor. Voor dát geld ?

Es goed kijken op het flesje.

Zit er verdulleme 10% .... mind you !! 10 hele procenten extract van blauwe bessen in !!. De rest is appelsap whahahah.. dan stink ja daar dus lekker in he ?

En nee, op het plaatje staat geen appel of iets. Nee. Daar staan blauwe bessen op afgebeeld. 10% !!

Beláchelijk. Beláchelijk. Wat een nep.

nooit weer dus. Nooit van me leven koop ik iets van Healthy people dus he ? Dat hebben ze maar mooi voor elkaar

Geplaatst:

Eerst lezen of had je je bril niet bij je

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Leuk geprobeerd Thea.

De consument de schuld geven

Ik vind dat ze een wet mogen aannemen tegen het té ver bedotten van consumenten.

Je mag iets pas blauwe bessensap noemen als er minimaak 50 % blauwe bessensap in zit. Oid. Of geef dan de eis dat ze er ook een appel op het etiket moeten zetten.

Geplaatst:

dat is gewoon een misleidend product.

Geplaatst:

Erg misleidend!

Geplaatst:

Bit, met alle medeleven hoor maar het doet me deugd dat een gast als gij zich door die misleidende reclame laat vangen. Dit had ik van U niet verwacht zie.

Sorry hé maat maar van een (ex) schoolmeester had ik toch verwacht dat die beter naar het bord zou kijken.

Ge moet niet vragen hoeveel geld er door zulke bedriegerij verdiend word.

Geplaatst:

Update tv...

Via via opeens komen dingen samen en is er een tv voor mij die morgen hier wordt afgeleverd...

En... alsof de stukke tv dat voelt.... doet ie het opeens weer.... Totaaal niet voorspelbaar.... dom ding (had echt al eerder de stroom eraf gehad etc.... zucht).

En

Top drie van misleidende advertenties/producten....

3. Rivella ozo natuurlijk maar alleen in kleine lettertjes vermelding van de chemische toevoegingen

2. Acai bessensap met maar liefst 80 procent appelsap maar geen enkele appel op de verpakking

1. Guacamole van de Appie met maar liefst 0,03% Avodaco POEDER....

Geplaatst:

Ik klaag omdat het woord duurzame ecologische omgeving hier in het dorp zover gaat als je kijkt.

Het hele weekend van het dorpsfeest worden hier honderden maaltijden gegeten met plastic vorken en messen.Oké de borden zijn van papier en de bekers van afwasbaar plastic met statiegeld dat is al een verbetering.

Het bijgerecht van tomaten gaat op plastic borden want dat druipt anders van het papier af. We hebben heel wat vuilniszakken met plastic troep weggegooid gisteren

Na onze laatste gezamenlijke maaltijd met de vrijwilligers heb ik 4 zakken met ieder 10 stokbroden plus 10 kilo voorgebakken friet "gered" om aan een boer met varkens te geven. Het zal al bijna in de vuilnisbak.Tja het moet weg hè...riep men.

Ook de kleine plantjes die gebruikt waren om het dorp te versieren gingen al de vuilnisbak in..

Mensen denken soms echt niet na.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

O dat is inderdaad zonde ja. Zoveel mensen zouden daar nog blij mee zijn.

Ik ben ook lid van een weggeefhoek. Daar was eens een vrouw wie nog 1 stokbrood over had en die zette zij op de weggeefhoek, want het is zonde om weg te gooien en misschien kon ze er iemand anders nog blij mee maken.

Ze werd gewoon door enkele mensen de grond in geboord. Het is maar een stokbrood blabla.

Soms hebben mensen teveel gekookt en dan wordt dat ook op de weggeefhoek gezet. Ik vind het juist een heel mooi gebaar.

Geplaatst:

Hoe ziet die weggeefhoek eruit? Is dat een echte plek of op t web?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Via Facebook is er voor veel regio's een weggeefhoek.

In groningen is er ook een weggeef winkel.

Geplaatst:

dat zijn meestal groepen op facebook. Daar kun je lid van worden en dan kun je daar gratis dingen aanbieden of vragen. Een superleuk concept! Een soort marktplaats maar dan gratis zeg maar. Meestal heb je een groep per woonplaats of regio. Ik heb zelf al gratis gordijnen en een superleuk retro schoenenkastje gehaald via zo'n groep, en van alles weggegeven van oude computers tot pakjes thee. Zelfs dingen waarvan je je niet kunt voorstellen dat iemand daar nog wat aan heeft vliegen de deur uit. Bijvoorbeeld mijn oude Ikea mini-bureautje (zo'n witte dikke lack plank met 2 losse witte poten er onder - samen nieuw nog geen 15 euro meen ik). Dat ding was gammel, beschadigd en bevlekt, maar toch was er iemand heel blij mee voor in haar studentenhuis. Niet werkende stofzuigers worden gehaald door mensen die geen geld maar wel kluservaring hebben. In Groningen is er iemand die gratis fietsreparaties weggeeft, maar er zijn ook mensen die er wc-rolletjes, dopjes, theezakjes en andere ongein verzamelen voor hun hobby, voor hun kleuterklas of wat dan ook. Ook oogst-overschot en hele voorraadkasten worden er weggegeven. Ik heb al jaren niks meer hoeven weggooien omdat ik alles kwijtraak via die groep. Ja, goed concept hoor!

Geplaatst:

Leuk...die weg geef groepen. Mooi ook. Mijn zusje ( bijstand) maakt er goed gebruik van.

Ik zou niet eens weten of er bij mij in de regio zoiets zit? Misschien maar goed ook, hoorde laatst van iemand die een vuilniszak breigaren had opgehaald ergens. Ik zou dan voortdurend zitten kijken of er zoiets voorbij kwam......

Geplaatst:

Update tv: vandaag doet ie het weer niet... lekker logisch allemaal...

Geplaatst:

hier doet de huistelefoon het niet.

manlief belde. telefoon gaat gewoon over, ik neem op maar ik hoor niets.

hij kreeg te horen dat het nummer onjuist is terwijl de huistelefoon dus gewoon overgaat.

ergens gaat er iets mis...

Geplaatst:
Update tv: vandaag doet ie het weer niet... lekker logisch allemaal...

ja, logisch, alleen op de oneven dagen toch?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.