Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hou vol jootje

Misschien kan je jezelf aan het einde van de week een klein cadeautje beloven?

Lekker met een maskertje in bad

Of een kleinigheidje

En als je dan een half jaar hebt volgehouden een lekker uit etentje

Of iets anders groters

Hopelijk word het zo wat makkelijker voor je

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:
Ook effe klagen...waarom is stoppen met roken toch zo verdraaid moeilijk?

Heb je al die nachtmerries dat je weer een peuk opsteekt ? Hadden mn pa en ik erg last van. Mn vriendin heeft het weer helemaal niet. Zij doet ook aan beloning; pure chocola na een werkdag bij de koffie.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

En dan zijn ook nog es al mijn walnoten verrot! Grrrrr!

Geplaatst:

jee, zit niet mee, jootje

lekker uitwaaien in het bos helpt hier goed, zeker nu het lekker waait

Geplaatst:

Dat stoppen met roken Jootje, dat is niet moeilijk hoor, heb het ook gedaan nu, even rekenen,41 jaar geleden, jaja, 41 jaar terug rookte ik als een ketter, groene St Michel, minimum 25 per dag!

En van de ene dag op de andere gestopt. Sigaretten, etui en gouden Ronson aansteker weggegeven, geen tabak meer aangeraakt.

Had wel een ferme discussie gehad met mijn vrouw zaliger (kanker).

Het enige wat zo heel erg moeilijk is, dat is het steeds weerkerend zelfbeklag;

De egoïst in ons is zo een wreed beest, vreet u van binnen uit kapot.

42 jaar terug was ik gestopt met alcohol drinken en dus een jaartje later ook met roken en dat gaat goed, alleen, nu drink ik wel terug een goed glaasje bier hoor en meer dan eentje ook, hum.

Stop met aan die sigaretten te denken, peinst op uw lief in de plaats, dat is veel plezanter. En ik zeg nu niet dat uwe vent uw lief niet mag zijn hé!

Ik bedoel maar, wie stopt met roken of drinken moet ervoor zorgen dat ge er zo weinig mogelijk mee in contact komt en er ook zo min mogelijk aan denken.

Wat nen uitleg, is weer op zijn Aalters zulle.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Nou, knap hoor, als je dat uiteindelijk lukt. Mij lukt het niet

Geplaatst:

Wel @Bit jou gelukt het ook.

Waar een wil is??

En die heb je ook.

Als je plantjes weg kan gooien ,kan je die stokken ook in de biesbos gooien.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Hebben vast meer mensen last van. De oogst die je weggooit

Appels. Ik kom/kwam óm in de appels. Hoewel maar een paar boompjes en érg klein gehouden/gesnoeid. Geven die boompjes dus bij elkaar toch een appel of 70 inmiddels. En dan dun ik de vruchten toch ook fors. Een erg goed appel-jaar dus.

Niet helemaal daar op voorbereid, heb ik ze netjes weggelegd in kisten enzo. Maar vrijwel álle appels zijn nu al echt ver heen. Te vroeg geoogst ? Jawel; een aantal zijn echte bewaarappels.

Veel van gegeten, weggegevn, appelmoes es een keer. Maar ik blief echt niet elke dag appelmoes.

Mooi topic over cider maken hier. Maar dit jaar geen optie.

Heb net de eerste lading maar weggegooid.

Van de zomer gebeurde dat ook al met een hoop kruisbessen. Jawel: jam gemaakt. Sap gemaakt. Maar de volgende lading heeft er maar gelegen ( je moet er ook allemaal maar tijd voor vinden he ? )

Het was ook wel héél veel.

Rode bessen: sap gemaakt, jam gemaakt. gelei gemaakt. Maar de laatste pluk, na wegegeven en nóg een bak yogurt met verse bessen, heb ik ook een deel weg laten rotten.

Heb ik deze zomer 14 soorten druiven aangeplant. Moet ik nu vast gaan denken aan de verwerking van de oogst over 3 jaar, want dat gaat me dus zeker weten niet goed lukken.

Of ik moet gaan samenwonen toch maar. Met iemand die de tijd heeft al die oogst te verwerken.....

Ik wil best een puur fruit-gerelateerde, platonische lat-relatie met je aangaan hoor

Verder trouwens op zich wel herkenbaar, je oogst laten verrotten omdat je er niks mee doet. Mij gebeurt dat vooral met kleine hoeveelheden gelukkig. Bijvoorbeeld de broccoli die ik laatst moest oogsten, dat was heel weinig, veel te weinig om alleen broccoli te eten. En het paste ook niet bij de andere gerechten waarvoor ik nog eten in huis had. Ik heb er wel een mooie oogstfoto van gemaakt, maar vervolgens ligt de brocccoli op de plek van de foto al 2 dagen te verpieteren Oh en soms heb ik ook een raar soort 'oogstdrang'. Dan sta ik in de tuin om bijvoorbeeld boontjes te plukken, dan ben ik zo lekker bezig, kijk om me heen, zie prachtige bietjes en worteltjes, en dan MOET ik er gewoon even een paar uit de grond trekken, omdat het zo heerlijk voelt om je eigen mooie zelfgekweekte heerlijke verse groentes uit de grond te trekken! Maarja, vervolgens heb je ze dus helemaal niet nodig de komende dagen omdat je ook al allemaal boontjes en courgettes en snijbiet had... Stom stom stom!

Geplaatst:

Ten eerste omdat roken gewoon een hele nare lichamelijke verslaving is. Mensen hebben vaak een schrikbeeld bij xtc, speed, lsd etc. maar in de praktijk is roken een stuk verslavender en slechter dan de meeste andere drugs (want roken is drugs, ook al staan de meeste mensen daar niet zo bij stil). Kijk, het staat op de 5e plek, recht achter cocaine (en zie ook dat alcohol op nummer 1 staat!):

2000px-HarmCausedByDrugsTable.svg.png

En ten tweede is het denk ik zo moeiljik omdat roken de meest geaccepteerde verslaving is in onze maatschappij. Het wedijvert flink met alcohol, maar als iemand echt verslaafd is aan alcohol dan is iedereen het er wel over eens dat dat slecht voor je is en dat zo'n zuiplap maar beter kan afkicken. Terwijl mensen die verslaafd zijn aan roken niet alleen met rust gelaten worden, maar zelfs door de maatschappij worden gefaciliteerd. Elk kantoorpand, elk treinperron, elk ziekenhuis, elke kroeg heeft een plek aangewezen, meestal zelfs speciaal gebouwd, waar rokers hun verslaving kunnen uitoefenen. Het is naast koffie de enige drug die overal en ten alle tijde wordt getolereerd, zelfs op het werk. Het is zelfs een zo geaccepteerde verslaving dat de algemene consensus vaak is dat niet-rokers irritanter zijn dan rokers... En dat terwijl roken van alle drugs de enige is die de gezondheid van omstanders (meerokers) kan schaden. Dat is toch bizar, als je er over nadenkt? Voor elke denkbare verslaving is er wel een afkickprogramma te bedenken; gokken, eten, blowen, gamen, drinken, winkelen... maar voor roken? Nee hoor, daar zijn geen klinieken voor, afkicken van roken dat hoor je gewoon zelf te doen, en als het mislukt dan 'wil je het blijkbaar niet graag genoeg'.

Ik ben daarom blij dat ik nooit ben begonnen met roken, want ik ben bang dat ik anders, vanwege deze omstandigeden, nooit van mn leven meer in staat zou zijn geweest om te stoppen. Ik heb dan ook bijzonder veel respect voor mensen die dat toch voor elkaar krijgen! Dus jootje, hart onder de riem; het ligt niet aan jou dat het zo moeilijk is! Je bent niet zwak of weet ik veel wat. Het is een flinke kluif die je jezelf gesteld hebt, maar zeer bewonderenswaardig, en denk je eens in de voldoening die het geeft als het je strak gelukt is! Ik duim voor je, succes!

Geplaatst:

Ze mogen zout, suiker en vet wel toevoegen aan die grafiek, en pijnstillers, neusspray en andere medicijnen die voorschreven worden alsof het snoepjes zijn.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

Nou Mijke ? Waar duikel jij zulke stukjes tekst op ?

" Dat niet -rokers irritanter worden gevonden dan rokers " ?? We leven toch wel inmiddels in 2014 ?

Ik heb eerder het idee, dat je tegenwoordig als roker als een soort van paria wordt begekeken. Terecht trouwens, want het is een uiterst vieze gewoonte in gezelschap.

Geplaatst:

Vroeger werd roken natuurlijk ook als status symbool gezien

Wanneer je rookte was je beter bedeeld

Op verjaardagen stonden dan bij de mensen die het zich konden veroorloven ook potjes met sigaretten op tafel

Daar mocht iedereen van pakken

En omdat toen nog niet bekend was hoe schadelijk het was raadde zelfs de huisarts aan mensen met veel stres aan om een sigaretje te roken

En nu moet het overal "ineens" geweerd worden omdat en vies en onfatsoenlijk is...

Ach ik vind er maar gewoon niks van

Wil je roken rook lekker

Red het je het om te stoppen super knap

Groetjes Loraine

Geplaatst:

Bit, ik denk dat dat in sommige kringen inderdaad wel zo is inmiddels, maar helaas is dat volgens mij nog niet de algemene consensus. Kijk bijvoorbeeld eens hoe verschrikkelijk veel weerstand de nieuwe horecawet over roken opriep. In vele andere landen werd dat redelijk vlekkeloos geintroduceerd, maar in Nederland deed iedereen net alsof het discriminatie van rokers was en ach en wee wat verschrikkelijk enzo. En als je bij de bushalte oid last hebt van iemands sigarettenrook dan vinden de meeste mensen, zelfs veel nietrokers, dat je je niet aan meot stellen, want 'je staat immers buiten'.

Misschien worden nietrokers niet per se als irritant gezien, maar het is zeker not done om iets te vinden van roken, want dan ben je een zeur, mensen moeten immers zelf weten wat ze doen? Ja, dat is ook zo, tenzij het overlast veroorzaakt. En roken veroorzaakt overlast want het stinkt, je krijgt last van je keel en ogen en op lange termijn kun je er kanker van krijgen. Maar dat vinden de meeste mensen toch nog steeds een minder zwaarwegend argument dan het argument dat iemand de vrijheid moet krijgen om te roken als je daar zin in hebt.

En ik denk ook dat de meeste mensen zullen vinden dat je er niks van kunt zeggen als je bijvoorbeeld met iemand meerijdt en diegene steekt in de auto een sigaretje op, je bent dan immers te gast en dan dien je je aan te passen. Je hebt er toch zelf voor gekozen om met een roker mee te rijden? Je kunt het wel vragen, maar als diegene dan zn sigaret uitdoet is dat een gunst, en geen vanzelfsprekendheid. Terwijl iedereen er natuurlijk wel wat van zou zeggen als diegene achter het stuur een blikje bier open zou maken, want dat vinden we massaal niet kunnen. Dus op die manier wordt er toch nog steeds scheef tegen roken aangekeken is mijn ervaring, zelfs door de meeste mensen die zelf niet (meer) roken.

Geplaatst:

een iets wat scheve vergelijking met het autorijden. alcohol heeft immers invloed op je rij gedrag. een sigaret niet (iig niet bewezen).

dan kan je nog aanhalen dat een roker tijdelijk beide handen niet aan het stuur heeft, maar dan is eten/drinken net zo gevaarlijk.

als je een bestuurder niet vertrouwd is het sowieso niet slim om bij degene in de auto te stappen.

aangepast door Gast

Geplaatst:

@ Mijke. Jawel. Kan soms zo zijn. Niet bij mij, maar kan best zo zijn.

Ik vind bier drinken door een bestuurder overigens van een andere orde. Een bestuurder onder invloed van drank is een direct gevaar voor mij op dat moment. Een bestuurder die rookt lijkt dat niet ( is het misschien wél overigens , maar merk je niet gelijk he ? )

Ik vind zelf drank toch wel van een andere orde dan roken hoor. De gevolgen zijn per direct ook best meer uitgesproken.

Tja ... en overlast. Overlast ( we zitten in de klaagbaak ) . Ik vind soms huisdier-bezitters pas echt overlast bezorgen.

( hhaaha... zeg ik expres hoor, omdat jij het bent )

trouwens kinderen-bezitters .... van die kleine drein-neuzen in winkelkarretjes enzo

Geplaatst:

Ja daar wil ik wel even over klagen

Mijn zoontje van net een jaar zat in het winkelwagentje

Naast ons in de rij stond een vrouw met een flink achterwerk

Mijn zoontje vond het nodig om er tegenaan te slaan

En toen ze geschrokken/ boos omkeek zwaaide hij heel lief naar haar

Gelukkig kon ze erom lachen ik schaamde me dood

Groetjes Loraine

Geplaatst:

Och Loraine. Ik klaag niet over zo een prachtig verhaal in enkele zinnetjes. Ik lig - eerlijk gezegd - in een deuk. De werkelijkheid is soms nog boeiender dan fictie

Geef hem maar een knuffel, die kleine dikke-achterwerk-kletser

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Loraine kan het niet laten om er hard om te lachen

Manlief kan er ook smakelijk om lachen.

Geplaatst:

Achteraf kon ik er ook om lachen hoor

Alleen niet op het moment du suprème

Mijn kleine monster

Hij ligt nu heerlijk te slapen

Oh wat is het dan een schatje

Groetjes Loraine

Geplaatst:

Ik vind bier drinken door een bestuurder overigens van een andere orde. Een bestuurder onder invloed van drank is een direct gevaar voor mij op dat moment. Een bestuurder die rookt lijkt dat niet ( is het misschien wél overigens , maar merk je niet gelijk he ? )

Nouja 1 glas bier mag je ophebben achter het stuur, van 1 glas bier ga je niet direct slechter rijden. Ik vergelijk het zo omdat zowel het roken als het drinken een nadelig effect op de gezondheid van de bijrijder kan hebben. In het geval van alcohol omdat het mogelijk je rijvaardigheid beinvloedt en dat voor ongelukken kan zorgen, in het geval van roken omdat je last van je ogen, keel en luchtwegen kunt krijgen en omdat het kankerverwekkend is.

En jaaaaa ik vind sommige huisdieren en hun eigenaren ook heel erg irritant

Geplaatst:

Vandaag heb ik voor het eerst in 3 jaar mahjong gespeeld op een toernooi en het ging behoorlijk slecht balen ik kan het echt niet meer..ik zal veel meer moeten oefenen.en dat terwijl ik 8 jaar geleden 3e van Nederland stond...(nederlandse toernooiregels)

Speelt hier iemand mahjong?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

30 jaar geleden wel veel gedaan ja. haha. Dáár heb je dus helemaal niks aan. ( moet je niet in het topic "andere hobby's " zijn ? )

tsss.. Appelvrouw. Jij en Toernooi-Mahjong. ..... niet te filmen ......

Geplaatst:

Inderdaad nog nooit gefilmd Bit. Ik heb het hier niet over dat spelletje tweeling stenen wegklikken, maar echt mahjong spelen..met muur en Kong en pong en wong

Hoort hier best thuis trouwens..ik kom toch klagen? Potverdikkies wat was ik slecht 35e op een toernooi met 40 spelers waarvan zeker 5 amateurs

Geplaatst:

Oef..

je hebt geen gelijk, want een deel was ouder dan ik, de helft minstens..

Dank voor je commentaar, ik zie dat je het ook al weer hebt gewist neem een drankje en ga ff in je moestuin kijken of je daar bent.

Geplaatst:

grrr, nu brand ik van nieuwsgierigheid! wat heeft bit gezegd en weer weggehaald? Ik kan hier niet tegen! Dit gaat me vast wakker houden straks

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.