Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Even klagen, dat door storing bij het plaatsen van een update van het moestuin seizoen een heel gedoe was. Na vele pogingen, in delen en meerdere keren bevestigen het uiteindelijk eindelijk gelukt is.

Geplaatst:

De 2 paprikaplanten die ernaast stonden heb ik ook opgeruimd. Het was mijn eerste poging van overhouden van planten en de plek waar ze het misschien beter hadden gedaan was de slaapkamer, maar dat mocht niet van manlief

In de schuur vriest het, dus dat hadden ze sowieso niet overleefd denk ik... Wel weer wat geleerd en gelukkig wel zaadjes uit de beginnersenvelop voor een nieuwe poging!

Geplaatst:
Even klagen, dat door storing bij het plaatsen van een update van het moestuin seizoen een heel gedoe was. Na vele pogingen, in delen en meerdere keren bevestigen het uiteindelijk eindelijk gelukt is.

tsja, Jane gedoe

aangepast door Gast

Geplaatst:

Zeg het eens Robo

Geplaatst:

Vandaag ben ik mijn mobiele telefoon kwijtgeraakt. Ik zat in de bus en hij is er toen waarschijnlijk uitgegleden. Nu moet ik dus een poosje zonder doen

Geplaatst:

Wat zonde! Veel aan informatie kwijtgeraakt (foto's enzo)?

Geplaatst:

Soms bestaan er eerlijke mensen....bel jezelf eens op...nee heb je

Geplaatst:

Er stonden gelukkig niet zo veel foto's meer op. Die had ik er onlangs allemaal afgehaald.

Geplaatst:

Hier laatst ook zelfde probleem bij het hond uitlaten. Ik kreeg nog geen uur later al bericht van de vinder Zou dus zeker proberen om te bellen, facebooken oid om contact te leggen.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Wat is het ontzettend lastig om je eigen waarde juist in te schatten! Nu na mijn (marketing)stage is het zeker dat ze me willen houden voor het tot stand brengen van drukwerk zoals flyers en posters, maar ook voor het bijhouden van social media, website en nieuwsbrief.

Maar het contract wat ik nu gekregen heb (nog niet ondertekend!), dat praat over het laagste loon wat in de tuinbranche CAO staat voor mijn leeftijd. En tsjaa, dat zal best van toepassing zijn op winkelpersoneel.. Maar voor de marketing? Als ik zie wat ik op socialmedia doe.. Als je dat zou uitbesteden ben je al snel 1000,- per maand kwijt: en daar vallen nog geen eens al mijn werkzaamheden onder.

Dus de 6 euro per uur (bruto) die ze bieden is wat erg laag.. Maar wat een realistisch doel is voor het onderhandelen, ik raak gekkkk! Snap dat ik geen 40 euro per uur kan vragen.. Maar de kosten voor het uitbesteden van één flyer zullen wel in die richting gaan... Dus 6 euro bruto per uur is wel erg goedkoop Lastige dingen.. Je wilt mensen te vriend houden, je doet het niet voor het geld, maar je wilt voor je gevoel ook niet uitgebuit worden

Geplaatst:

misschien met een docent/stagebegeleider over hebben? er zullen vast wel meer mensen zijn die na een stage blijven plakken.

Geplaatst:

Wellicht is het van hun kant ook gewoon aftasten (beetje lomp wel, maar toch, onwetendheid is de meeste mens niet vreemd) Ze weten misschien ook wel dat ze een nee hebben maar misschien ook een ja krijgen! Direct winst! Op intermediair staan geloof ik wel wat richtsalarissen waar je misschien wat aan hebt?

Geplaatst:

en bovendien hoef je toch niet persé dit werk? en het bedrijf misschien wel?

je staat namelijk heel sterk in onderhandelingen als je bedacht hebt dat je meer mogelijkheden hebt om jouw werktijd in te zetten: je kan dat ook voorzichtig noemen tijdens het gesprek. Belangrijk is aardig te blijven maar niet té aardig....wel zakelijk dus.

als ze vertrouwen in je hebben en als er budget is (wat verdienen de anderen in dat bedrijf? hoe gaat het economisch met het bedrijf?) kun je ook afrekenen op resultaat, je schat in hoeveel uur het je kost, rekent uit wat je moet betalen aan belasting, verzekeringen, pensioen!, je maakt een offerte met daarin een goede afspraak over wat het resultaat moet zijn.

linkje 1

linkje 2

Of je maakt een deal voor een beperkt resultaat, als het hen bevalt kun je verder met ze: minder risico voor beide partijen.

en als het zo niet lukt heb je in ieder geval weer een hoop geleerd

Geplaatst:
Wat is het ontzettend lastig om je eigen waarde juist in te schatten! Nu na mijn (marketing)stage is het zeker dat ze me willen houden voor het tot stand brengen van drukwerk zoals flyers en posters, maar ook voor het bijhouden van social media, website en nieuwsbrief.

Maar het contract wat ik nu gekregen heb (nog niet ondertekend!), dat praat over het laagste loon wat in de tuinbranche CAO staat voor mijn leeftijd. En tsjaa, dat zal best van toepassing zijn op winkelpersoneel.. Maar voor de marketing? Als ik zie wat ik op socialmedia doe.. Als je dat zou uitbesteden ben je al snel 1000,- per maand kwijt: en daar vallen nog geen eens al mijn werkzaamheden onder.

Dus de 6 euro per uur (bruto) die ze bieden is wat erg laag.. Maar wat een realistisch doel is voor het onderhandelen, ik raak gekkkk! Snap dat ik geen 40 euro per uur kan vragen.. Maar de kosten voor het uitbesteden van één flyer zullen wel in die richting gaan... Dus 6 euro bruto per uur is wel erg goedkoop Lastige dingen.. Je wilt mensen te vriend houden, je doet het niet voor het geld, maar je wilt voor je gevoel ook niet uitgebuit worden

Hey Dennis, Een paar gedachten. Jij zit aan de studie, maar volgens mij nog niet afgestudeerd, toch? Dus die baan zal ook niet full-time zijn.

Ik heb eens bij mijn zoon gevraagd, een vergelijkbare jongen zoals jij. Ook nog aan de studie, met bijbaantjes. Terwijl ik 6 euro per uur nogal weinig vind, is hij van mening dat het redelijk is voor de leeftijd. Hij is 19 (jij toch 20?). Voor een baan waar je elk moment kan opstappen vindt hij het prima. Met loonheffingskorting is het bijna netto. Als het een baan is waarin je door zou kunnen groeien, vindt hij het te weinig. Het is gewoon afhankelijk van wat jij extra kan bieden, en wat gewoon is in die branche. Mijn zoon verdient nu 6 euro per uur, maar met mogelijkheid tot forse bonussen als zijn werk goed gaat. Zoiets kan je natuurlijk ook onderhandelen. Daarnaast heeft hij een baantje in de horeca, en dat levert 7 euro per uur op, meestal zonder fooi (hij wordt niet altijd in de bediening ingezet).

Verder, ook al zou je niet de hoofdprijs verdienen bij deze eerste werkgever: werkervaring! Dat is goud waard voor een volgende ronde.

Probeer er een euro bij te onderhandelen per uur, terwijl je je eigen meerwaarde goed verwoord. Ik denk niet dat het gaat lukken om 'volwassen' prijzen te onderhandelen, want dan zouden ze wel naar een ervaren ontwerpbureau gaan. Een eerste baantje is meer om de ervaring, bij een volgende sollicitatie zal je veel sterker in je schoenen staan, omdat je dan echt weet wat je waard bent. Hetgeen je nu gaat ontdekken in deze baan.

Succes!

Geplaatst:

Grrr, een muis op zolder. Heel de nacht een geritsel boven men kop tot half 4 toen ging de muizenval met een megaklap klap af. Dat was al beter

Geplaatst:

Ik heb me wel geërgerd aan de verslaggeving van de NOS gisteravond. Jonge jonge, ook nadat de uitzendingen weer waren hervat werd het item van deze jongen geheel uitgemolken. Ik begrijp best dat men in deze tijden sneller geschrokken is van iemand die er een beetje arabisch uitzien met een pistool in zijn hand..het zou mij niet moeten overkomen maar al snel voor middernacht was het wel duidelijk dat dit een eenmansaktie was van een verwarde man. Alle programma`s gingen alleen nog maar over deze zaak en vandaag in het journaal ook nog heel lang.

Persconferentie van gisteravond van Broertjes en Bac waarin ook niets nieuws werd gezegd.

Ik vond die jongen trouwens best zielig..ik zag hem geen een keer dreigen met zijn nepwapen ( hij wist zelf natuurlijk wel dat dat niks uit zou halen) en zoals hij zijn pistool liet vallen en zich daarna al omdraaide om op zijn knieën te gaan zitten voordat de agent dat tegen hem riep ( we hebben het wel 10 x terug kunnen zien en hadden hier samen gisteravond al een discussie over het wapen...ik zei dat het een nepwapen was, want het kletterende geluid van het vallende wapen klonk niet echt zoals het hoort bij een zwaar wapen.) Net een slecht ingestudeerd toneelstuk..zoals oom agent riep:"Heb je dat begrepen"!!

Maar voor hetzelfde geld inderdaad schiet zo`n zielige jongen je hoofd eraf...je weet het niet.

En men blijft maar zeggen dat zijn vader Egyptisch is..waar is dat nou voor nodig

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

geertlaurent,

denk dat je nu niks meer hoort, zijn naar begrafenis.

Geplaatst:

Ja ik vond het ook irritant, ik was lekker Castle aan het kijken op SBS6 toen ze het ineens nodig vonden om dat te onderbreken voor dit "nieuws". Twee keer kwam Hart van Nederland er ongeplanned tussendoor, zonder dat ze uberhaupt iets boeiends te melden hadden.

Geplaatst:

Even klagen, laatst linker voet grote teen gestoten bloeden en blauwe nagel. Vandaag rechter voet grote teen gestoten bloeden. Een ezel stoot ..., maar deze ezel wel beide voeten aan wat anders stoten.

Vervelenste is hoe zeer het kan doen, sokken, schoenen, lopen, dekbed.

Geplaatst:

Jasmin, nee niet begrepen wat de jongen wilde zeggen.

Appelvrouw, voor een groot gedeelte met je eens, werd inderdaad wel wat uitgemolken, dat item.

Maar ik heb geen medelijden met die " zielige" jongen. Die jongen heeft een flink aantal mensen een dik trauma bezorgd, hij zou maar tegenover je staan met dat wapen waarvan je op dat moment niet ziet of het echt is of niet.

Van mij mogen ze hem flink aanpakken, ben een beetje klaar met dat soort idioten.

En dan zeggen ze, verwarde jongeman......dat zeggen ze mij iets te vaak! Altijd ontoerekeningsvatbaar....geen driewielertje gehad vroeger......en het gaat straks gewoon de straat weer op.....

Geplaatst:

Volgens mij een beetje auti-trekjes. Die jongens vind je niet op straat, ha, ha.... zitten 24/7 achter de computer. Het zullen wel complot theorieën zijn geweest.

Ik heb het verder niet echt gevolgd, want ik kijk geen tv. Ik heb geen bewegende beelden gezien van de affaire. Gewoon diep gezucht, de ene idioot na de andere op dit moment.

Die jongen moet wel de gevolgen dragen van zijn actie, al hoop ik dat hij daarna ook nog verder kan met zijn leven. Ik heb jongens van die leeftijd, en ik vind het altijd erg sneu als er elders jongens zijn die op die leeftijd zichzelf al hopeloos in de nesten werken.

Dat geldt ook voor die pubers die nou terroristje willen spelen in Syrië. Idioten. Er komt straks een moment dat de waan van de dag verbleekt, en dan blijkt dat ze hun eigen leven hebben verwoest met moorden van anderen. Dat valt nooit meer terug te draaien, al het leed en verdriet dat ze anderen bewust aangedaan hebben.

Geplaatst:

Verdeurie, ik zou april of mei even in Nederland zijn wegens een familie-feest.

Ik had mijn ouders gevraagd ergens rond 2 mei te vieren maar niet OP 2 mei. Nah wat denk je, krijg ik vandaag mail, het feest is OP 2 mei, grrrrr. Zo kan ik dus niet naar de MTFD komen en ook manlief niet sturen namens mij, zoals vorige jaar.

Ik heb nog zwaar benadrukt dat het mij HEEEEEEEL slecht uitkomt maar of ze nog gaan verplaatsen naar 3 mei? Ik vrees van niet.

Geplaatst:

Verdorie Piroska! Mijn ouders deden ook altijd van dat soort dingen..dat mis ik best !

Kan je je ouders niet meenemen? Zorgen dat het feest pas in de avond is?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hahaha ja en mijn broer met zijn 10 kinderen? en mijn andere broers, hmzzz dat wordt wat druk vrees ik.

Ik dram nog even door bij ze om het een dag uit te stellen, ik ben per slot van rekening hun enige dochter.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.