Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

kan, maar niet wsnlk, eitjes zitten in fruit denk ik

trouwens, hier zijn net wat zaailingen binnen onthoofd door slakje uit open zak potgrond...

Geplaatst:

Effe klagen dat ik zelden op vakantie naar het buitenland ga, en dat als ik dan ga ( vorige week) ik een blaasontsteking heb, vreselijk koorts krijg, benauwd word enz. Toch gegaan....vraag niet hoe....ondanks de ellende en met hulp van antibiotica ( voor de blaas) veul paracetemol en hoestdrankjes toch een leuke week gehad heb in Noorwegen. Maar dus wel goed ziek, thuisgekomen gelijk naar de huisarts, ik blijk een zware bronchitis te hebben.....dus aan de prednison.

Normaal heb ik meestal binnen een uur nadat ik thuis kom mijn zooi alweer opgeruimd, nu staat overal nog wat, want ben nog steeds belabberd. En ik erger me er dood aan.....had al in mijn tuin aan het werk willen zijn! Grrrrrrrrrrr!

Verder gaat ie goed........geloof ik!

Geplaatst:

Sterkte Jo, dat is mooi vervelend..enne kalm aan..met Pasen moet je beter zijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Effe klagen dat ik zelden op vakantie naar het buitenland ga, en dat als ik dan ga ( vorige week) ik een blaasontsteking heb, vreselijk koorts krijg, benauwd word enz. Toch gegaan....vraag niet hoe....ondanks de ellende en met hulp van antibiotica ( voor de blaas) veul paracetemol en hoestdrankjes toch een leuke week gehad heb in Noorwegen. Maar dus wel goed ziek, thuisgekomen gelijk naar de huisarts, ik blijk een zware bronchitis te hebben.....dus aan de prednison.

Normaal heb ik meestal binnen een uur nadat ik thuis kom mijn zooi alweer opgeruimd, nu staat overal nog wat, want ben nog steeds belabberd. En ik erger me er dood aan.....had al in mijn tuin aan het werk willen zijn! Grrrrrrrrrrr!

Verder gaat ie goed........geloof ik!

Sterkte Jo!

Beterschap!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

He verdorie Jo! Wat een pech. Echt klut voor je.

Beterschap!

Geplaatst:

beterschap

Geplaatst:

Klein klachtje:

Ik word gek van het geen bereik met de telefoon hebben hier!

Mijn vader wordt vandaag 77 en die vindt het al niks dat ik zo ver weg zit, ik zou nu in Nederland zijn maar dat ging niet door omdat manlief naar Nederland ging voor werk, dussss ik bel mijn vader... tuut tuut tuut, geen netwerkdekking. en dat 35 keer!

Hoe moeilijk kan het zijn ergens een telefoonpaal neer te zetten zodat iedereen kan bellen??!! We leven toch niet voor de oorlog hier?

(uh nou in de meeste opzichten eigenlijk wel ) Nu moet ik mijn vader via de mail feliciteren, lekker persoonlijk!

Tja internet doet het dan weer wel, das al heel wat natuurlijk.

edit nog eens gerekend, hij wordt 79

Geplaatst:

Ja dat is een goede tip Dennis, dat doe ik ook. Ik koop regelmatig tegoed bij skype en sms er voornamelijk mee..lekker handig vind ik dat, gewoon je smsje typen. Bellen doe ik soms ook.

Geplaatst:

Ik wil even klagen dat het hier over 7 dagen heel erg rustig is door de MTFD. Echter in Zelhem is het dan gezellig druk

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Om 10 over 12 in de nacht we gaan feesten !

Geplaatst:

Ja, joh, jo beterschap gewenst!

Geplaatst:

Mag ik even klagen over m'n wekker die morgen om 04:15 af gaat? 07:05 vliegen.. Wat een feest

Maar ok, daarna wel een leuke week Londen met school!

@Jo; Beterschap!

Geplaatst:

Ik ben vanmorgen om 6,00 uur begonnen met werken en was om 15.45 klaar ik ben kapot en nog 6 dagen te gaan

Geplaatst:

Dennis ik vind jouw klacht niet gegrond !

Wil je ruilen met me ??

Geplaatst:
Geen telefoonverbinding maar wel internet? Via Skype kan je ook naar vaste nummers bellen als je wat tegoed koopt.. Misschien iets om te overwegen?

Zie deze pagina van Skype voor meer info

Ja ik internet via een soort mega-wifi-zender, geen probleem. Maar telefoon, NOT.

Skype heb ik geprobeerd maar mijn laptop liep er op vast en raakte geheel in de stress, pas na het verwijderen van skype deed hij het weer.

Ik ben ook geen beller, heb er zelfs een gloeiende hekel aan, maar 2x per jaar mijn ouders feliciteren zou mooi zijn als dat kon.

Geplaatst:

Ik was mijn zaailingen aan het verpotten. Ben ik klaar en wil ik de bak met reserve zaailingen pakken.. laat ik het vallen! Ik heb van alle pepers wel de beste per soort verpot maar ik wilde ook nog reserve houden. Die zijn nu dus kapot..

Nou ja misschien wel beter ook. Anders had ik toch teveel planten

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Die laatste zin zag ik niet aankomen

Geplaatst:

Ik wil toch echt even mijn gal spuwen over het taalgebruik van tegenwoordig..

Zelf ben ik 34 en zal wel hopeloos ouderwets zijn hoor, maar ik vind het fijn als ik op bijvoorbeeld Facebook en diverse fora normaal taalgebruik zie.

Ik heb het idee dat veel mensen op school niks meer geleerd wordt of ze zijn gewoon te lui/laks om woorden correct te spellen.

Dyslexie daargelaten.

Iemand die het bijvoorbeeld heeft over "me" hond, in plaats van " mijn " hond.. ik kan me daar blauw aan ergeren.

Ben ik de enige??

Kijk, als je niet weet hoe je iets spelt, prima.

Maar ME hond of MIJN hond weet toch iedereen?

Geplaatst:

Ik vind het taal gebruik van k..................kl......................l..........................zeer storend.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mijn kids schelden met een ziekte... en niet 1x... als ze een beetje opgewonden raken, vijf keer per zin, de hele scheldtirade lang.... ik vind het gruwelijk vreselijk om aan te horen...

(PS: Ik heb het ze niet geleerd, en ze zijn te groot om het door mij nog af te leren)

Geplaatst:

Tja ik erger me daar ook wel aan, maar vind ook wel dat je mensen moeilijk iets kunt verwijten als dit op school gewoon geaccepteerd wordt.

Toen ik op de MAVO, HAVO en het VWO zat werd ook bij repetities van vakken als aardrijkskunde, geschiedenis etc. op taalfouten gelet, voor iedere 3 taalfouten werd een punt afgetrokken.

Als je nooit goed grammaticales en spelling gehad hebt, kan ik me voorstellen dat je zulke fouten maakt. Bovendien zie je het zo vaak dat het helaas bijna normaal aan het worden is.

En dan zullen we maar niet over rekenvaardigheid beginnen

Geplaatst:

een simpele spellingscontrole zou in veel gevallen al helpen.

spellingscontrole is mijn redding, zonder dat ben ik nergens. ook al merken veel mensen het niet; ik ben een dyslect.

Geplaatst:
Tja ik erger me daar ook wel aan, maar vind ook wel dat je mensen moeilijk iets kunt verwijten als dit op school gewoon geaccepteerd wordt.

Toen ik op de MAVO, HAVO en het VWO zat werd ook bij repetities van vakken als aardrijkskunde, geschiedenis etc. op taalfouten gelet, voor iedere 3 taalfouten werd een punt afgetrokken.

Als je nooit goed grammaticales en spelling gehad hebt, kan ik me voorstellen dat je zulke fouten maakt. Bovendien zie je het zo vaak dat het helaas bijna normaal aan het worden is.

En dan zullen we maar niet over rekenvaardigheid beginnen

Tja rekenen is ook zoiets.

Als je de caissière bij Hema een euro bij geeft omdat je zelf al berekend hebt dat het dan makkelijker teruggeven is, raken ze in de war.

De kassa geeft immers precies aan wat ze terug moeten geven, en dan klopt dat niet meer..

Ook heb ik regelmatig dat ik een handvol kleingeld terug krijg en ze dat bedrag noemen.

Terugtellen is ook moeilijk aan te leren merk ik met stagiaires bij ons.

Zodra ik merk dat ze het niet kunnen ga ik met ze oefenen, ook al kost mij dat mijn pauze..

Geplaatst:

bij het hema voorbeeld ligt het probleem niet alleen bij het hoofdrekenen maar ook bij het correct aanslaan van het ontvangen bedrag. als je een euro extra geeft moet die ook worden aangeslagen voor het juiste teruggave bedrag.

dat is net zo'n hulpmiddel als spellingscontrole bij taal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.