Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Weinig in de tuin gedaan; vies weer. Veel op de tuin gedaan: opgeruimd. Beide huisjes uitgemest. Grote dingen verzameld en alvast bij het hek gelegd voor morgen. Heb morgen de beschikking over een auto + aanhanger, dus heel veel zooi kan weg. Zit pas in mijn 3e jaar op de tuin, maar wat verzamelt een mens een zooooi zeg !

Lekker opgeruimd gevoel.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Een stukje onkruid vrij gemaakt. Konijnenkeutels gestrooid tussen de vaste planten. En ik ben heel blij met de hulp die ik heb gekregen, er zijn voor mij muntplanten uit gehaald en het stuk is onkruidvrij gemaakt.

Geplaatst:

Moestuin onkruidvrij gemaakt. Grond wat belucht met behulp van een riek, morgen een grote kar compost erop gooien (erg fijn als de milieustraat dat gratis aanbied!)

60 perspotjes gemaakt als voorbereiding op de te zaaien groenten binnenkort (bietjes, rode kool, rucola). Kas gemest met koemestkorrels.

Aardbeien bed opgeschoont. De eerste groene blaadjes zijn zich al aan het vormen =)

Gazon bekalkt.

Geplaatst:

Kas van binnen afgemaakt. Sla plantjes erin gezet, stengeluitjes verplant, bietjes gezaaid, radijsjes gezaaid.

Alle plantenbakken uit het koude slaapkamerraam in de kas gezet: bloemkool, pak choi , alle preien, alle zaaiuien en rode kool.

Perenboom weer beetje gesnoeid met ladder.

Mijn weer opgegraven plantuitjes van eergisteren nu OP de aarde gezet ipv erin..

Geplaatst:

Vandaag bladdag verschillende soorten sla gezaaid in de kas.

Zomerandijvie.

Zo ook de wedstrijd prei, spitskool en witte en bloemkool. Of had ik deze laatste

nou op een vrucht of bloemdag moeten zaaien.

Zomerprei en morgen nog verschillende kruiden zaaien.

Geplaatst:

Kippen verzorgd... er zit er weer eentje met snot.

En m'n vorsttunnel nog eens goed gezet, ik denk dat de hond erin heeft gezeten... ( gelukkig was de bloemkool nog heel... ) Van de radijsjes is nog niets te zien. het is een pakje van vorig jaar en niet ideaal bewaard... Nog even geduld, zeker?

Geplaatst:

Kasplanten water, gezaaid en verpot.

Edit

Vandaag (zondag) kas onkruid aangepakt, bedem los gemaakt en water gegeven. Straks tulpen planten, beetje kleur in de tuin. En de was opgehangen.

Geplaatst:

Wat een heerlijke dag he ? Hele dag op de tuin. Veel gestekt en gedaan. Stekken voor de MTFD opgepot, ze stonden al in bundeltjes te wachten. Kruisbessen en bessen. Aardbeienstekken enz.

Wilgen-watertje van Stan ingezet daarbij ( rechts op de tafel, de wilgentakken )

DSCN545531291393174628.JPG

DSCN545881291393174647.JPG

Geplaatst:

Kiekenboerinneke, >vitamine c bruistablet in het drinkwater doen, of appelazijn door het drinkwater help ook wel. Het blijf lang nat en dat is funest voor de kippies.

Ik ben blij dat er eindelijk zon in de tuin kom nu die hoger aan de hemel gaat staan, je ziet ze dan ook heerlijk in dat beetjes zon liggen als dat mogelijk is.

Vandaag het een en ander al gesnoeid, niet te ver ivm vorst maar denk dat die niet meer kom.

En nog wat opgeruimd.

Drie potjes gezaaid met zaad dat over bejaard is, maar denk dat ik het maar gewoon weg moet gooien en nieuw moet kopen.

Alles klaar gezet voor morgen om verder te zaaien.

Geplaatst:

Vandaag 27 graden in de kas! En buiten, in de zon uit de wind, 20. Dus behalve een beetje kijken naar manlief die stratenmakertje aan het spelen was, heb ik voornamelijk veel in de zon gezeten. Kopje thee erbij, beetje mijmeren over hoe het er straks allemaal uit zal zien (in mijn onkruid- en slakkenloze fantasiewereld)... heerlijk...

De eerste kiemers hebben een vochtig zandlaagje onder hun bakjes gekregen voor de dorst en tegen de rot.

Verder heb ik in een sloopcontainer een enorme ruit gevonden. Die wordt het deksel voor mijn koude bak!

aangepast door Gast
Geplaatst:

mijn man is gisteren begonnen met een deel van de tuin proper en los te maken en dan compost erop.

Ik heb de aardbeien verzorgd, slechte of verdorde bladeren afgeknipt en bij een deel onkruid uitgetrokken.

Vandaag nog een groot deel van de aardbeien doen en hier en daar al wat planten bijknippen of snoeien.

Rozen en bloembollekes stekken! En jaaa . De eerste zonnebloem is wakker!

aangepast door Gast
Geplaatst:

Oude potgrond weggemieterd samen met m'n arme dahlia. Waren engerlingen in de grond komen te zitten, die z'n wortels, knollen en stengels kapot hadden geknaagd Niet leuk :C En hij was nog wel zo mooi gezond de winter doorgekomen

Geplaatst:

Bosbessen in grotere potten met turf gezet, sla uitgepoot, andijvie er maar gelijk bij gezet. Verder de in 2011 gezaaide paarse asperges eens goed bekeken, die zitten nog in potten en moeten nodig de grond in. Prachtige wortelkluiten trouwens!

Verder geveegd, onkruid getrokken en genoten van de zon!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Heb mijn hortensia gesnoeid en een paar knoflook zaailingen bewonderd (even blad kneuzen en ruiken om zeker te zijn) Verder de rest van de tuin die wakker wordt bewonderd, binnenkort de boel maar eens netjes maken.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

vandaag met wat hulptroepen bezig met de voortuin.

de hele voortuin staat vol wilde hyacint/boshyacint/spaanse hyacint bollen. een paar plantjes is leuk maar de tuin is verwaarloosd en nu woekert het de hele tuin door. De buren hebben veel moeite gedaan om alles weg te krijgen. dus nu wij toch bezig zijn halen we zoveel mogelijk van die bollen uit de tuin. nu 3 m² uitgegraven en 2 kleine speciekuipen vol bollen.

ben benieuwd welke verrassingen de tuin nog meer heeft. de achtertuin staat vol lelietjes van dalen, ook een leuke woekeraar als je het niet bijhoud.

Geplaatst:

Bloembollen stekken? Bloembollen pellen ken ik wel.

Kas opgeruimd, nu nog even kruidentuin een stukje onkruid vrij maken. Is nu een onkruidtuin in plaats van een kruidentuin.

Geplaatst:

vandaag de hortensia's gekort , d.w.z. de uitgebloeide bloemen weggeknipt .

Verder was het niet nodig, omdat ik ze vorig jaar al drastisch gesnoeid had.

Morgen wil ik eigenlijk de treurwilgjes snoeien, maar twijfel nog een beetje,

het is nog maar 25 februari. Ik heb in mijn tuinschrift gekeken, en in voorgaande

jaren snoeide ik pas de eerste of tweede week van maart .

Geplaatst:

Van het zonnetje genoten, de aanhalige tuinkat op schoot, op mijn rug, op mijn arm en op mijn schouder gehad (feitelijk overal behalve op mijn hoofd), raapstelen en radijs gezaaid en met een tuinbuurman gekletst.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...