Piroska Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 3 kruiwagens vol haksel gehakseld van snoeihoutGewied in de kaswortelbed klaargemaakt voor pastinaak en wortel en uizaagsel en haksel verzameld voor paddenstoelenbroed9 slakken gevangen in de kasfoliekas verankerd voor evt storm vanavondpeulvruchtenbed geschoffeld http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jizkaha Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Geroerd in emmer met brandnetelgier in de maak; het begint al lekker te stinken Composthopen omgezet, met m'n kop in de bakken gehangen om de boel eens grondig te bestuderen. Het krioelt van de wormen en andere beesies, dus ik denk dat het wel goed gaat. En het ruikt op een bepaalde manier zelf wel lekker.Verder heb ik vooral dingen niet gedaan; geen uien geplant, niet gezaaid, niet gewied, niet verspeend, niet voorgezaaid, geen slakken kunnen vinden (maar wel aangevreten plantjes )...Dus ik weet nu al wat ik morgen ga doen Zelluf doen
mijke Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Hoei! Wij hebben gister eeeeeeindelijk ons tuintje definitief gekregen! Dus gister hebben we de hele middag onkruid staan wieden en de boel wat losgewoeld met een riek. Ook vast een begin gemaakt met het aanleggen van de rand voor de verhoogde bedden. Vandaag hadden we het officiele start van het tuinseizoen. Van de gemeente hadden we 5 kuub tuinaarde en 5 kuub compost gekregen. We zijn met alle tuinders vandaag bij elkaar gekomen, alle algemene tuintjes aangepakt, al onze eigen tuintjes onkruid vrij gemaakt met zn allen, en toen de aarde en daarna de compost over alles verdeeld. Dat was flink hard aanpoten, maar vrijwel alle tuintjes zien er nu weer prachtig uit en laat het tuinseizoen nu maar beginnen! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
aalterse-willy Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Stukje van de nieuwe moestuin gefreesd! De frees mankeert niets hoor, maar van 't manneke gaan we best niet spreken, daarmee dat het niet vooruitging.Kapot ben ik, mijn armen daveren nog en dat spellement heeft véél meer macht dan ekik, dat gaat met mij lopen! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Een beetje een rare "wat heb ik gedaan op de tuin vandaag " voor mij : Kwam even op de tuin om wat te pakken vanmorgen, bleek mijn stuk waar de aardappels moeten komen te zijn gefreesd !! Ik had van de week laten vallen tegen iemand, dat ik vanaf dit jaar eigenlijk helemaal niet meer frees ( deed ik al bijna niet ), maar dat ik alleen mijn stuk voor de aardappels wel wilde frezen, maar daar tegenop zag. Het is niet zo groot: 1x gas geven en ik ben aan de overkant Ik kan het dan ook eigenlijk niet. Dat ding loopt met mij weg in plaats van andersom. Ik had goed gespit in november, mulch er door, en dan nog wat er op. Ik zou nog wel een keer licht spitten ofzo. De toehoorder had kennelijk zoiets van : dat doe ik dan wel voor jou. Lekker hoor ! En netjes ! 2x heen en weer en overdwars. Echt een supergrondje voor mijn aardappels ( ong 4x6 m )Ik weer es helemaal blij. Verder moest ik vandaag 3 tuinen langs, waar de hoveniers bezig waren: dingen doen waarvan ze dan denken dat ik daar goed in ben. En 1 tuin grotendeels nieuw ingeplant ( aanwijzingen gegeven vooral ) Maar daar wordt je ook moe van. Was vanmorgen van 06.00u tot vanavond 20.00u ( bij lamplicht ) in touw.Ben kapot.
Itoero Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Ik heb vandaag sla geplant in volle grond en een deel van m'n pepers in de serre gezet.Ik hoop dat het weer me niet in de steek laat.En straks ga ik nog enkele struiken uitdoen om plaats te maken voor m'n zoete mais. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Gemma Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Doperwten, peulen, kool gezaaid.Kersenboom verplant, fruit struikjes verplant, vroege aardappelen gepoot, rabarber verplant in een mooi nieuw en groter bed met lekker veel oude stalmest en compost. breder pad naar compostbult gemaakt. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jane Doe Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Aardbeienbed gefreesd en geharkt, kleine groentebed gefreesd en geharkt en fruitstrook van onkruid bevrijden.
Bit Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 1e oppotronde van mijn Delphinium-zaailingen. Wat muntsoortjes verpot en wat stekken gemaakt voor de MTFD. kas water gegeven en ook buiten de zaailingen en stekken enzo. Het was droog zeg ! Zal de wind zijn die nu meer doorstaat. Nog een pruim verder uitgebogen. Van de zon genoten.
Connie Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Vandaag prei, sla en rode kool uitgeplant.Radijs gezaaid.Hier en daar de tuin gesproeid want het wil nog steeds niet regenen hier en de toplaag begint nu echt wel droog te worden.Wat zijn we toch een stel zei*erds te nat, te droog Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
eelzuhtjuh Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Onkruid tussen mn knoflook en prei vandaag gepeuterd.Wat sla en andijvie plantjes uitgeplant https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
geertlaurent Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 De MM moestuinbak op zijn plaats gezet en vol aarde (basis met Cocopeat plantaarde en de bovenste lagen met Cocopeat Groenten & Kruiden, Zaaien & Stekken) gegooid. De preitjes die vorig jaar veel te weinig zon hebben gezien, op de verkeerde plaats uitgezet bij het verspenen, en nu potlood dik staan hun plaatsje gegeven in de MM bak. Toch handig zo'n warme winter daarna nog 3 soorten sla gezaaid in de MM bak en knolselder verspeend. Genietend van het zonnetje op mijn terras de verdere indeling van de moestuinbak bedacht.
RobO Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 tegels gelegd, 12 stuks, ze zijn nu even op gelukkig, nog 12 m te gaan
Estemy Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Nieuwe minikas gebeitst (1m x 1m). Alle binnenramen van de kas gewast, ze waren na het bouw heel erg vis (wow, dat was veel werk), misschien morgen alle buitenramen? Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Stan Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 De peulen uit geplant en tot mijn verbazing nog 6 peper of paprika zaailingen er tussen de peulzaailingen vandaan gehaald. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Heleen1963 Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 mijn gazon is geverticuteerd (door mijn zoon overigens hoor die verdient het compliment ik heb alleen maar geholpen het maaisel bij elkaar te harken ) Oja en mijn schoonvader heeft een halfdode Kerstboom die alle licht wegnamom gezaagd.(handig he als iedereen wel wat voor je wil doen) Ik ga nu bedenken wat er nu in moet ,iemand tips ??
Piroska Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Vooral heeeel veel gewaterd, het was bloedheet met veel zon, dus alles stond droog: kas, plantenbakken, regengoten met zaailingen en aardbeien.Ren gemaakt voor de 2 loopeenden om te wennen, later mogen ze los in de tuin.Alle gekiemde pompoenen en meloenen in potjes aarde gestoken en in de kas gezet.Basilicum en laatste tomaten die nog in huis stonden naar de kas verhuisd.Onkruid gewied in de kas http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Matteo Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Ik wou aanvankelijk niets doen. Maar ja, dan loop je daar ook maar, hé. Dan maar met dit forum in het achterhoofd de dorre bladeren van de aardbeiplantjes weggehaald. http://www.flickr.com/photos/8r1ght
appelvrouw Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Hier ook water gegeven..spinazie komt gewoon niet door de harde korst aarde heen Verder kieseriet en rozenmest aangebracht. lelijke bladeren van de stokrozen afgehaald. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
SuusP Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Eindelijk mijn berg fijngeknipte twijgen opgeruimd en plek gemaakt in mijn overvolle en halfverteerde composthoop: een "hugeltje" gebouwd. Lekker permacultuur verantwoorde manier om eindelijk mijn zooi op te ruimen Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Itoero Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Ik ben gaan kijken of de shallotten al wortels hebben aangemaakt...en ja hoor Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
kiekenboerinneke Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Afgelopen weekend de boel gewoon water gegeven.... Het groeit allemaal naar behoren.... Volgend weekend nog wat patatjes poten ( is er niet van gekomen ) en - hopelijk - aardbeiplantjes planten... Als ze toekomen tenminste.
Old Rose Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Vandaag 3 bloemkool plantjes in de tuin gezet, water in de kas gegeven en de orange-mint plant uitgegraven, in een grote specie-ton gezet en deze weer in de kruide tuin terug gezet.Wat groeit zo een munt plant snel, boah. Verschillende uitlopers van de orange munt in potjes gezet voor de verkoop aan de straat ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
appelsientje 60 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Ik heb 50 Marktveroveraar erwt plantjes gepland, en toen was ik het zat! Ben al een week ziek bahhh De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
SuusP Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Drie bessenstruikjes geplant, en de zaaisels in de tuin bewaterd want het is hier ontzettend droog. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aanbevolen berichten