Bit Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ja, ik wou ook net vragen Thea. Zal hoop ik stro zijn ?
thea Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ja heb ergens gelezen stro.En meestal wordt per abuis gezegt voor stro/hooi. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorg Geplaatst: 14 januari 2014 Auteur Geplaatst: 14 januari 2014 Berichten over hooi of stro gebruiken verplaatst naar: mulchen-met-hooi-of-met-stro-t12104.html
RobO Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 appeltje gesnoeid in de thuistuin; takjes gaan naar de groenkliko ivm schurft dit jaarpotjes geperst voor de zaaisessie morgen
bio-fee Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik had het echt over hooi en niet over stro. Zie verder ook het bovengenoemde nieuwe topic.
RobO Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 stro in de compost gedaan stukje gespit, nouja, beetje omgewoeld
Bit Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Best veel gedaan vandaag. Tot 15.00u, toen het begon te regenen hier.Gespit verder. Nog oude mest uitgestrooid. De simpele fundering voor de compostbakken waterpas gelegd. Bak kan komen nu.Sociaal gedaan op het complex. Ze vonden het maar raar, dat ik al prei gezaaid heb. Ben ik het eigenlijk wel mee eens ook
thea Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Manlief heeft weer stuk gespit. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Mari Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Na 3 dagen miezerweer deze voormiddag eindelijk nog eens wat in de tuin kunnen doen. De groentetuin is weer onkruidvrij geraakt en de grond wat los gemaakt...'t ziet er weer terug wat netter uit
appelvrouw Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Stuk heuvel achter de moestuin schoongemaakt...er groeit nog wat struikgewas, maar er is een plek vrijgekomen voor een jostabes..die van de MTFD, Verder weer wat plantensteunen gevlochten, ditmaal voor de heemst..die is ook altijd heel erg hoog en wat planten naast de beek verzet.Verschillende wortels van de Dalmera Peltata uitgegraven..als ze aanslaan kunnen ze mee naar de MTFD. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Guus D Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Containerveldje aangelegd ennde kerstboompjes erop gezet totaal 1140 stuks, meer fotos zie het kerstbomen topic. Omdat het kan.
dennislp Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Je doet je handtekening weer eer aan > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Mooi Guus. Gaat goed ! Hele dag op de tuin, maar toch niet zo veel gedaan. Je hebt van die dagen. Hele dag. En wat heb ik nou gedaan ?Stukje gespit. Bijna klaar.Begin gemaakt met de kruisbessen snoeien. Mooie stekken kwamen er van af. Beetje laat wellicht voor winterstek, toch maar wel proberen. Echt rigoreus gesnoeid die dingen. Nieuwe stokken erbij. De paar struikjes zijn nu mooie 2, 3 of 4 takkers. Ze zitten nu aan 1.60m hoogte. 3e jaars. Zijtakken op 4 knoppen gesnoeid. Mulch weggehaald, gaat er in april weer bij.Verder koffie gedronken in het waterige zonnetje en sociaal gedaan.
appelvrouw Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Lie heeft een stuk rand bij het fruit voor me schoon `gespit`met de greep. Daar de 9 potten met hosta's die ik heb ik geplant..hosta's in stukken gestoken. Nu we de eenden hebben om de slakken te eten durf ik het wel aan... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 ai, moet ik ook nog doen, kruisbessen snoeien en stekken, thnx Bit verder beetje gelummeld, op de hark geleund met de buuv, zaaibakjes afgespoten, de moestuinfiets verwend met een nieuwe ketting, banden en standaard (heb ik idd in de tuin gedaan trouwens) (dat zit zo:toen we het plan hadden opgevat zelf maar eens groenten/fruit/kruiden te gaan kweken omdat we zóóó boos waren op de super die smakeloze zooi leverde met een markttechnisch verantwoorde prijsstelling (= struikje andijvie voor 2 euro 45 ) en ons eigen groentenboertje er mee op hield heb ik een moestuinfiets met stevige bak gekocht.Topaankoop, er kunnen zelfs stronken van 25 kg in die bak en zakken zand van 25 kg achterop,evenals echtgenotes van....kg )
thea Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Fotooooooooooooo moestuinfiets http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Dano Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Dit wekend eindelijk de sleutels gekregen en heel hard aan het werk gegaan... Het huisje voor een groot deel hersteld, het hoge onkruid verwijderd.. Een kwartier om me heen bekekene waar in godsnaam te beginnen. En toen maar vast een stuk omgespit, een braam verplaatst naar dit stuk en aardbeien die ik vond verplaatst naar het omgespitte stuk. E moet nog zo veel gebeuren! Maar nu moe maar voldaan met een wijntje mijn tuinplan aan het bijwerken.Woensdag de overige fruitstrtuiken verplaatsen, stenen verwijderen zodat gefreesd kan worden op de ene helft van de tuin. Wat super dat je een heel weekend hard werkt, maar veel meer energie hebt dan wanneer je binnen zit!
Stan Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Wat potten van ongewenste vegetatie ontdaan(bijna enkel Robertskruid) en dat weer als mulch bij jonge Hortensia stekken gedaan. De o.i voor een grootdeel weg gehaald.(blijft maar groeien en laatst ook nog bloeien) En ook nog wat worteltjes geoogst. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Nynkef Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 samen met manlief een nieuwe hogere borderrand om het moestuintje geplaatst. Nu kan daar lekker extra aarde in Van Bit 2 zakken champost gekregen, die gaan binnenkort ook door de grond gemengd worden. Dank Bit !! Verder een klont natte klei in een bak in de vrieskist gedaan, eens kijken of het inderdaad, zoals wel vaak gelezen, in stukjes kapotvriest De hortensiastruiken gesnoeid, daarnaast komt dit voorjaar het peultjes-rek te staan
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Leuk experiment Nynke Ik heb mijn tweede moestuin eens goed opgemeten en ben daardoor tot een uiteindelijk tuinplant gekomen..eindelijk . Verder een stukje gegreniletterd..ging maar moeizaam door de natte klei. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
loes Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 nu de hortensia's gesnoeid? je verwacht geen vorst meer of pak je de planten in?
katrien888 Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 hahaha Robo, best dat de banden nagezien zijn als je zoveel gewicht vervoerd Hier in de moestuin van ma het een en ander opgeruimd, o.a. potjes, houten stokjes, vliesdoek was ook nog niet opgeruimd...'t is weer stukken properder nu, de kippen doen nog goed hun werk om alles onkruidvrij te houden en nu en dan is een laagje mest te leggen , maar om te spitten is het nog te nat in de kleigrond. grtjs,katrien
simke Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Een tuin borrel gehad met een lekker warm vuurtje op de tuin van onze plosteling overleden tuin vriend.
Nynkef Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 nu de hortensia's gesnoeid? je verwacht geen vorst meer of pak je de planten in? Ik verwacht inderdaad niet zo veel vorst meer, misschien is hoop een beter woord , maar vorig jaar hebben we de hortensia in februari gesnoeid en kregen we in maart en april nog vorst, daar hebben de hortensia's zo te zien helemaal niet onder geleden.
Aanbevolen berichten