angela († maart 2025) Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Aardbeien geplukten 1 aardappel verwijderd die tussen mijn peulen omhoog kwam (nog van vorig jaar) en toen begon het weer te regenen.
Bit Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Tuinbonen allemaal getopt. Peulen wat in het hek-raster zitten duwen; het waait gelukkig niet. Wat onkruid getrokken. Nog wat laatste dingen opgepot in hun grootste maat.Wat tomaten aan stok gebonden. Nog wat gedieft. Nog wat spinselmot-rups-nesten uit de appelboompjes geplukt. Wat aardbeien geplukt, alleen wat écht niet kon wachten, de rest van het weekend met mooi weer en zon. Natte zooi nu.De sla wordt te groot. Ik heb geen zin in sla. Van het weekend weggeven.
geedee Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Frambozen geplukt....jammie! Was wel 400 gram dus een deel ingevroren. Aardbeien omgetoverd tot jam. Tomaten gedieft en bladsnoei. De pepertjes omgepot .....had compost van de gemeente gebruikt in die potten maar die blijkt als een spons de boel zeiknat te houden Plantjes waren niet meer gegroeid en andere plantjes met achterstand in andere aarde , zijn nu groter dus.....lekker extra werkje dus moeten doen.....had daardoor helaas geen tijd meer om te huishouden
Jane Doe Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Wat veel frambozen, nu al? Bloemenstrook onkruid wieden, morgen zaaien.
appelvrouw Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ook hier nog geen frambozen, lekker Gé !Ik heb bossen kamille geplukt en de bloempjes eraf gehaald. Alles bij elkaar 3 ons. Verder 3 grote tijgerslakken in de kas gevonden..die zaten me al even dwars..de krengen eten de slakkenkorrels van ecostyle als snoepjes ..verder het kippenhok een grote schoonmaakbeurt gegeven..dat is ook in de tuin hè We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tibs Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Bekers met bier in de grond gestoken in de hoop de slakken weg te houden van mijn struikbonen... Hopelijk werkt het, anders zal 2014 een flauw moestuinjaar zijn
Bit Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Vanmorgen even gekropen, weer helemaal opnieuw aan begonnen. Loopt allemaal lekker snel dicht. Ik zou eigenlijk moeten gaan spuiten ofzo Maar kort, moest daarna een tuin aanleggen. Morgen ook.
Piroska Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Wat dichtgeslagen grond open geharkt, rudbeckia;s uitgeplant, 1 meloen uitgeplant, paar tomaten opgebonden, 1 tomaat van kas naar tuin gezet maar door de harde wind bleef er nauwelijks wat van over dus de rest maar niet gedaan. Tomaten getikt in de kas ( moet dat eigenlijk ook als het heel hard waait in de kas? ) Wat radijs gezaaid. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 komkommers opgebondenknoflook eruit gehaald en te drogen gehangen
loes Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 beetje onkruid gewied en vriendlief geholpen met de moestuindeur (deur tussen tuin en moestuin).
Jane Doe Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Bloemenstrook af gemaakt, laatse onkruid weg en bloem- met kruidenzaad gezaaid.
Pauline Perenboom Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 emmer halfvol aardbeien geplukt! Heerlijk!De hele boel met de cultivator er door. Het is weer lekker los. Nog wel veel nat op de klei hier maar het was goed te doen. Snijbonen aan de stok gelegd en een hekje voor de doperwten. Doperwten gelegd, eerste keer ben benieuwd. 2 rijtjes radijsjes onder de bonen en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wat is een groentetuin toch heerlijk weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
RobO Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 (aangepast) straks: Lamberts verjaardag vieren op de tuin (Lambert wordt 93! ) edit: was een week te vroeg, nouja, de stoel is vast versierd verder: gewied, bosje pioenen geplukt met wat lysemachia, pepers bekeken na het bitterzoutshot: binnen 3 dagen weer lekker groen 31 mei 2014 aangepast door Gast
Heleen1963 Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 De spirea's bij geknipt, ze waren toch uitgebloeid en in geen jaren gesnoeid ,gelijk maar de sering mee geknipt ,heftig werk hoor !Ik heb er niet zo veel verstand van ,ben meer van "hakke'met die trakke'"ofwel God zegen de greep .Oja nog iets heeel vies 'gedaan.Er zat een knots van een engerling onder mijn sering, die heb ik opgepakt (hij leefde nog !) en in het vogelhuisje gelegd ,na een uur was de engerling weg .Ik denk dat er een vogel heerlijk heeft gegeten gisteravond .
minie Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 planten uit de tuin gehaald en tijdelijk in potten gezet. moestuinbak aan het leegscheppen. we gaan volgende week verhuizen. Nieuw huis en grotere tuin
greetje Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 omdat een foto meer zegt...........en tja waar gewerkt wordt vallen spaanders, dus kleine taalkundige foutjes kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
greetje Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 nee geedee, want dan is slabakken geen werkwoord meer, maar deel van het gezegde......?en is tevens toekomende tijd en het topic is.......wat heb je gdaan!wel ontopic blijven, hé kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Eindelijk eens wat lopen opruimen en ruimte gemaakt voor wat pepers. Wat aardbei planten vrij gezet met kanjers van vruchten(als de slakken e.d. maar niet sneller zijn). De druif wat lopen dieven en iets snoei werk aan gedaan. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
janita Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Gisteren; knolselderij zaailingen uitgeplant, aardbeien geplukt, onkruid gewied en een aantal rhododendron perken geschoffeld. Vandaag ga ik verder groentebedden wieden en perken schoffelen
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 wieden, asperges oogsten, asperges wieden, sla oogsten, sla wieden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Rotstuin onkruid wieden, aardbeienbed onkruid wieden, radijs, pluksla en wortel zaaien en kropsla planten. En dan nog net over de aardbeien heen, de vogels pikken te veel. In plaats dat ze een hele aarbei eten, pikken ze meerdere voor een deel.
Holland Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Voornamelijk tevreden rondgelopen Verder nog wat platte rode bieten gezaaid en wat stamslabonen gelegd. Binnenkort als de Parijse worteltjes eruit zijn wil ik nog wat meer stamslabonen leggen op die plek. Die kunnen nog tot begin juli gelegd worden. De Parijse worteltjes beginnen nu aan te zwellen en oranje van kleur te worden. Iemand enig idee hoelang het nou nog duurt tot de oogst? Een maandje? Vriendelijke groeten, Holland
Bit Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Hele dag op de tuin geweest, vanaf 8 uur. Ik ga nu nr huis.
Aanbevolen berichten