Erny Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Gisteren zitten puffen van de hitte en tussendoor de knoflook geoogst. Geheel geconcentreerd zodat alle soorten niet door elkaar zouden komen te liggen.
Piroska Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Maar weer eens 2500 m gras gemaaid tot ik groen zag. Aardappels gerooid, Charlottes. Verdachte bladeren van de tomaten geknipt. tomaten besproeid met natriumbicarbonaat tegen schimmels, 1 bed gereed gemaakt voor de asperges die al veel te lang in de kas staan maar waar geen plaats voor was. Eerder verplante kolen gewaterd, prei gewaterd, zaailingen gewaterd. Wat onkruid gewied en wilde bosaardbei die echt denkt de hele tuin te veroveren flink gesnoeid. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jane Doe Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Druk geweest Piroska zo te lezen.Vandaag alleen wat in de kas gedaan, morgen wat stokbpnen zaaien. Laat maar gaan we nog halen, positief denken.
geertlaurent Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Tomaten opgebondenKomkommer de weg gewezen 3 kloppen sla geoogstAjuinen geoogstStaan kijken naar mijn rare pompoenenrucola en spinazie aan de kippen gegeven, ga dat zaad uiteindelijk niet oogstenAfrikaantjes en goudsbloemen uitgetrokken en elders geplant, namen te veel plaats in tussen de groenten
aalterse-willy Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Park gemaakt voor de kleinste kuikens, die zijn nu drie en vier weken oud en kunnen zonder lamp verder, als ze maar droog en uit de wind kunnen zitten.Alles overdekt met netten tegen de eksters want die hebben al eentje gepakt. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
T0M Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Niks, en dat al bijna drie dagen . Ik ben eergisteren nog wat gaan oogsten in het veld maar hier is de laatste dagen meer dan 80 liter uitgevallen en iedere stap die je zet zak je 20 cm diep weg. Dat is dan in de zandleem, als ik hier in de achtertuin in de moestuin durf te komen, waar het echt lemig is, heb ik structuurschade waar ik nog lang op ga vloeken. Nog even alles laten rusten dus... http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
loes Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 de voortuin geschoffeld (die ligt sochtends in de schaduw)verder nog weinig. te warm in e zon.
Almond Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 5 uur achterstallig schoffel, snoei, dief en plantwerk van de afgelopen twee vakantie weken weggewerkt , tuintje lief is nu weer toonbaar "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Gezweet, tomaten gewaterd, gezweet... drup drup drup28 graden in de schaduw 76% luchtvochtigheidsgraad...Gelezen in de schaduw.... (boek van Jet)...Bij 26 graad met fietskar van buren de fruitstruiken naar de moestuin vervoerd...Drup drup zweet zweet...Verder dus helemaaaaaal niets... veeeeel te warm... Wel ff gezwommen in ons meertje...
Eveline68 Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 De knoflook geoogst, bed klaar maken zodat ik nog wat worteltjes kan zaaien.
Balto Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Heel wat blad van de tomatenplant afgehaald en karton om de bloemkool gedaan tegen de koolvlieg.
Bit Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Druiven uitgedund en gesnoeid. Volgende rij knoflook geoogst. Kruisbessen geoogst en bijgesnoeid, ben bijna halverwege. Heeeel veeel groot onkruid verwijderd. Compostbak raakt aardig vol ( ik heb ook wel een lekkere grote bak hoor )Wat tomaten gefatsoeneerd, morgen verder.
Erny Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Net de Basilicums verspeend naar grotere potjes. Staan nu lekker in het avondzonnetje.
Kibas Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Met de zwerfkat geknuffeld en antwoord gegeven op haar mauwen als ze even niet wist waar ik was. Ik had er een aardige taak aan. Buiten dit zag ik ook nog kans om zaden en groenten te oogsten.
Bearco86 Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Verder gegaan met het schoonmaken van m'n tuin, weer 4 vuilniszakken met bende. 1 struik/boompje weggehaald. M'n slaplantjes geplaatst tussen de boerenkool, en de boerenkool beschermt met een koepelconstructie met een net erover tegen de duiven
Balto Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Met de zwerfkat geknuffeld en antwoord gegeven op haar mauwen als ze even niet wist waar ik was. Ik had er een aardige taak aan. Buiten dit zag ik ook nog kans om zaden en groenten te oogsten. Wat schattig! Ik heb net alles klaargemaakt voor vannacht. Zou weer zo gaan regenen geloof ik.
jeanne-heijmans Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Ook weer bezig geweest met de tomaten, anders wordt het niks,uitgedund bladeren weggehaald.
Gwen Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Mij staan verbazen over het feit dat de tomatenplantjes en mais en zonnebloemen die nog leven nu toch echt wel rustig aan het groeien zijn . Ik heb nu zo langzamerhand toch wel hoop op een oogst .
Eveline68 Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Calendula bloemen geplukt en mijn eerste poging tot het verwerken voor Calendula Olie.Nu is het afwachten, ook gelijk cocosolie mee genomen voor zalf te maken, want nergens bijenwas te verkrijgen Op internet miss, maar niet in de winkels.
robijnske Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 niks maar morgen moet ik onkruid uittrekken als ik tijd heb en het droog is ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg
jootje Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Kwart over 9 was ik op de tuin, tegen drieen weer terug. Was een lekker dagje, hard gewerkt. Bijna alle kolen vanwege knolvoet geruimd, zo ook de piepers. Vakken weer netjes gemaakt, eentje afgedekt tot later dit jaar. Nog wat worteltjes gezaaid, en veld sla. Van buurman links lekker pruimen gekregen, van buurman rechts gladiolen! Was wel warm....maar net weer een fikse bui hier, dus de plantjes zijn weer blij!
Kibas Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Samen met mijn hulp op de tuin heel veel gedaan. Er is weer een stukje grond vrijgekomen en er zijn allerlei broodnodige 'tuinonderhoudswerkzaamheden' gedaan. Ik heb kardoen geoogst en die staat nu in de pan op het vuur. Ik ben benieuwd hoe het gaat smaken.Edit: smaakt lekker, net als artisjok. Alleen wat kleiner.
Kibas Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Vandaag weer veel gedaan in de tuin. Een stuk onkruidvrij gemaakt, geschuild voor de hoosbuien, gekletst en geoogst. Waaronder nogmaals een kardoen bloemknop. Het smaakte gisteren naar meer.
Balto Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Wat tomaten gediefd en getopt, bij een enkele plant ook weer veel blad weggehaald. Overigens bij de paprika ernaast ook. Mijn bloemkool verspeend, heb er nu 5 in stekpotjes staan.
Aanbevolen berichten